3042
Sök

frisuren blev för mycket för chefen

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Hmm. skrev:
Nu har jag inte läst ett enda inlägg. Men detta är vad jag tycker.

Chefen har rätt, den där marcus är ju företagets ansikte utåt. har företaget regler om hur man ska vara klädd och klippt så får han fanimej hålla sig till dessa eller hitta något annat jobb! Han fanns med på bild i metro. i min mening såg det fördjävligt och oseriöst ut. ett jobb ska man ändå ta på allvar och följa dess interna regler så länge de inte överskrider sveriges lag. Personlig syn på det hela är att jag tar en person som ser ut så väldigt mycket oseriösare än en som itne är så "extrem" då det gäller sånt här.

fy faaannn vad du pratar bra! tongue

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Supra_MK2 skrev:
Klart som fan att man får klä sig som man vill på jobbet och se ut som man vill.... Jag har inget problem med folk som sticker ut ur mängden, jag tycker snarare att det är modigt av folk att göra det.... Jobbet blir ju inte sämre gjort pga att han har färgat halva håret rött.....
Den knäppa kontorsråttan kan ju gå ut i världen och se hur folk ser ut... Han säger att han inte kan ha två delat... Kolla på chefens flinnt då, en gräsklippare har ju dratt över den.... Då kan han ju raka huvudet för det ser ju ovordat ut ju!!

Inte om företaget tar skada av det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

757 Inlägg
29 november 2007
Om nu det företaget har dessa regler så får väl han ta o berätta det för den anställde på arbetsintervjun eller på dennes första dag.
För hur ska man veta hur man får klä sig mm mm på ett jobb om man inte får infon.

Sen såg de ju inte så farligt ut heller tycker jag, iaf inte för den jobbuppgiften han har!
Dresscode på att sätte upp reklamaffischer tycker jag är lite löjligt.

Hmm.
29 november 2007
alain skrev:
Hmm. skrev:

Chefen har rätt, den där marcus är ju företagets ansikte utåt. har företaget regler om hur man ska vara klädd och klippt så får han fanimej hålla sig till dessa eller hitta något annat jobb! Han fanns med på bild i metro. i min mening såg det fördjävligt och oseriöst ut. ett jobb ska man ändå ta på allvar och följa dess interna regler så länge de inte överskrider sveriges lag. Personlig syn på det hela är att jag tar en person som ser ut så väldigt mycket oseriösare än en som itne är så "extrem" då det gäller sånt här.

Ironisk ?

Makaronborrare
993 Inlägg
29 november 2007
Hmm. skrev:

Nej svårare än så är det inte. Kan man inte acceptera det så är det bara att sticka. Gå ut i media och lipa över detta är bara fjortisbeteende tycker jag

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Lanjin skrev:
Om nu det företaget har dessa regler så får väl han ta o berätta det för den anställde på arbetsintervjun eller på dennes första dag.
För hur ska man veta hur man får klä sig mm mm på ett jobb om man inte får infon.

Sen såg de ju inte så farligt ut heller tycker jag, iaf inte för den jobbuppgiften han har!

Det finns anställningbevis med påskriven info ängående kläddsel och hur man ska ser ut i huvudtaget
Men tänk en arbetsökande som ser ut välköt på allting, som får anställning och kanske efter 2 år får han såna ideer, det blir inte lätt för arbetsgivare.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Hmm. skrev:
alain skrev:
Hmm. skrev:

Ironisk ?

jag bara tänker samma som du. cool
Senast redigerat av alain (29 november 2007)

757 Inlägg
29 november 2007
alain skrev:
Lanjin skrev:

Det finns anställningbevis med påskriven info ängående kläddsel och hur man ska ser ut i huvudtaget
Men tänk en arbetsökande som ser ut välköt på allting, som får anställning och kanske efter 2 år får han såna ideer, det blir inte lätt för arbetsgivare.

Nej men har han väl sagt det under interjuvn så får han ju skylla sig själv, samt om han inte läst avtalet lika så om han inte följer företagets regler.

men jag vet att oxå många företag inte har dessa saker uppskrivna i sina avtal där de kan vara brukligt med "dresscode"

bojboj
29 november 2007
Skevare får man ju leta efter big_smile

757 Inlägg
29 november 2007
Sen tycker jag chefen kunde vart lite mer finkänslig som att säga tex:
Kan du inte ha en mössa på arbetstid? För att tvinga nån att gå hem lät lite drastiskt tycker jag.

Då kan ju båda hå halva vägen var med

396 Inlägg
29 november 2007
ha ha ha. ännu nån fåne, vars bästa vän är facket. har han inte kapacitet nog att inse att det fan inte går att bemöta kunder med vilket utseende som helst. att man ens jobbar på ett ställe där man inte går ihop med chefen är ju nåt slags stolpskott det med. hade jag varit arbetsgivare hade jag förmodligen ställt in siktet på att kicka honom så fort facket vänder ryggen till för nåt annat NF som inte fixar sitt eget liv.

vad trodde han egentligen?

2 122 Inlägg
29 november 2007
personligen tycker jag att de såg förj***ligt ut, men hade de varit en tjej med samma frilla så hade de gått hur bra som helst

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

439 Inlägg
29 november 2007
chrno skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
John87 skrev:
Till vardags ja.

Men i detta fallet så gav hans utseende ett negativt intryck av företaget och eftersom han var en representant av företaget mot kunder så tycker jag att chefen gjorde rätt.

Vi får inte klä oss eller se ut hur vi vill på mitt jobb heller.

nej det klart har man en klädkod där man jobbar så då ska man ju ha det som alla andra har och så. men det hade väl inte dem..?

Samma sak med dem där mesiga cheferna som inte anställer folk med piercingar i ansiktet utbota löjligt. men jobbar man på resutang så SKA man ju plocka ur dem men annars är det ju bara fjantigt...

Vihar också en klädkod eller vad man ska kalla det på mitt jobb. svarta byxor och en tröja med företagagets namn på men hur jag ser ut i huvudet och ansiktet det spelar ingen roll liksom, bara man är trevlig så löser det sig oftast. Men folk har ju den inställningen att "OMG! han/hon har piercingar och vilken konstig frisyr! nej, dem måste vara hur otäck som helst hej då!" ha ha typ.

Nu är det mat time smile Gött, herrå.

Jobbar man med försäljning så funkar ditt argument inte. Jag tycker iof det inte funkar i andra brancher heller, men nu svarar jag i dethär fallet.

Att ha piercings,tattueringar,en ovårdad frisyr eller liknande GÅR inte om en endaste kund inte tycker om det. Många äldre hatar tattueringar och accosierar dom med kåkfarare å sjömän. Då är det skillnaden mellan en affär eller inte.  Om man sen på fritiden vill klä sig på ett visst sätt så vist. Men jag själv måste jämt tänka mig för för jag träffar kunder på väldigt många offentliga platser.

håller på o utbilda mig till färdtjänstchaufför,företaget som jag ska arbeta på som betalar utbildningen delvis.
ingen har sagt något om min piercing i tungan el mina tatueringar på armen.

varför inte bara förstå att jag tycker det är snyggt o trivs med det,ser alla det kanske dem börjar tänka om,hmm tatueringar o piercing har inget med personlighet o göra...
Senast redigerat av nosferato (29 november 2007)

old,low and slow....

Maskinförare
1 163 Inlägg
29 november 2007
Det är så jävla fel det där, om nån vill ha håret så, måste dom ju få ha det.. likväl som om nån vill ha en piercing i ansiktet. Man ska inte döma folk efter utseendet. Jävligt dåligt som arbetsgivare att låta han gå. Så länge han sköter sitt jobb så är det ju inga problem..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
_Spawned_ skrev:
Det är så jävla fel det där, om nån vill ha håret så, måste dom ju få ha det.. likväl som om nån vill ha en piercing i ansiktet. Man ska inte döma folk efter utseendet. Jävligt dåligt som arbetsgivare att låta han gå. Så länge han sköter sitt jobb så är det ju inga problem..

FÖRLORAR FÖRETAGET KUNDER PÅ ATT HAN SER UT SÅ SÅ ÄR DET FÖR MIG SJÄLVKLART ATT HAN INTE FÅR SE UT SÅ ELLER SÅ FÅR HAN KICKEN.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

654 Inlägg
29 november 2007
Kirre skrev:
personligen tycker jag att de såg förj***ligt ut, men hade de varit en tjej med samma frilla så hade de gått hur bra som helst

Hur vet du det? Känner du denna chef?

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
29 november 2007
danhild skrev:
Kirre skrev:

Hur vet du det? Känner du denna chef?

Han kanske menar att om det varit en tjej som haft den frisyren så hade det sett bra ut. (?).

I do it my way

SQ
1 343 Inlägg
29 november 2007
Om en person skulle jobbat i ett lagerså skiter ja fullständigt hur man ser ut, varken sej peiercing eller hårfärg.. Men är man ansiktet utåt mot kunder till en firma som monterar skyltar så tycker ja inte man ska se ut så.. i detta fallet så ska man se proper ut och stilren, de är allt annat än han ser ut...

Nej ja tycker de är bra att manfår kicken. har man skrivit på ett papper om vårdande utseede så inte fan ser man ut så där!
som sagt, ett ansikte utåt ska se bra ut! sparka!

Ljudnörd!

Thorssa
29 november 2007
Med tanke på att han monterar reklamskyltar tycker inte jag det har nån större betydelse vilken hårfärg han har. Hade han däremot jobbat på bank eller något sådant...

Colaberoende
1 219 Inlägg
29 november 2007
Tycker regeln är rätt. Man kan inte se ut hur som helst på vissa arbetsplatser MEN det ska också visas upp en regel vid anställningen om hur långt man kan gå och vad som är tolererat. Arbetsgivaren gjorde fel enligt mig att skicka hem killen. En keps och en tillsägelse hade räckt.

Tjejen får inte ha synliga piercingar, tatueringar, för uppseendeväckande hårfärg, det är klädpolicy där hon arbetar och måste ha vissa arbetskläder. Glömmer hon sina hemma så får hon låna en arbetskompis eller åka be någon (mig) hämta klädesplagget. Hon arbetar i en bingohall.

/Ena

Sök