3035
Sök

frisuren blev för mycket för chefen

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 november 2007
företaget har gjort så jävla rätt i detta fallet!
på mitt förra jobb så var man tvungen att bära företagets kläder/ha en ordentlig frisyr.. keps-mössa var strängt förbjudet/skjortan skulle vara fint vikt i kragen - strykt - vara innanför byxorna.. osv..osv...  mkt stränga regler på hur man skulle se ut!

när jag går in på en bank och ska sköta om sånt som är viktigt för mig vill jag prata med en 40 årig gubbe i kostym .. inte en 26-åring med cp hår!
det skulle helt enkelt kännas bättre med en gubbe för man litar mer på att inget blir fel då.
men en sådan pundare skulle väll säkert strula till allt tongue
det ser inte bra ut för företaget helt enkelt.. hmm  och ett företag vill ju se så bra och proffsiga ut som möjligt!?

så ja tycker ni borde klaga på hur ful han är istället för att klanka ner på företaget och dess chef som inte gjort nått fel/ har vett i skallen.
Senast redigerat av richardoo290 (29 november 2007)

654 Inlägg
29 november 2007
BadGirl_854T5 skrev:
danhild skrev:
Kirre skrev:
personligen tycker jag att de såg förj***ligt ut, men hade de varit en tjej med samma frilla så hade de gått hur bra som helst

Hur vet du det? Känner du denna chef?

Han kanske menar att om det varit en tjej som haft den frisyren så hade det sett bra ut. (?).

Det är enligt min åsikt högst tveksamt.

165 Inlägg
29 november 2007
Håller med firetraxx, förlorar företaget kunder på att en anställd ser ut som en fågelskrämma så finns det bara två alternativ, fixa till "frisyren" eller ha kvar den jävla frisyren och sök nytt jobb.
Sen kommer samma gamla tjat om jämnställdhet, hade en kvinna gjort samma sak med sitt hår hade hon fått va kvar.
Hur vet han det?

och ENA, hur ska man kunna skriva ner alla regler i anställningsavtalet om vad man får ha på sig och inte ha på sig?
Hur många sidor hade inte det blivit?

"Ah det stod inte i anställningsavtalet att jag inte fick sniffa kokain på jobbet så jag trodde det va ok"

lycka till att lösa detta i-lands problem

654 Inlägg
29 november 2007
JH skrev:
Håller med firetraxx, förlorar företaget kunder på att en anställd ser ut som en fågelskrämma så finns det bara två alternativ, fixa till "frisyren" eller ha kvar den jävla frisyren och sök nytt jobb.
Sen kommer samma gamla tjat om jämnställdhet, hade en kvinna gjort samma sak med sitt hår hade hon fått va kvar.
Hur vet han det?

och ENA, hur ska man kunna skriva ner alla regler i anställningsavtalet om vad man får ha på sig och inte ha på sig?
Hur många sidor hade inte det blivit?

"Ah det stod inte i anställningsavtalet att jag inte fick sniffa kokain på jobbet så jag trodde det va ok"

lycka till att lösa detta i-lands problem

Det kommer nog aldrig lösa sig. Möjligvis rent juridiskt efter en låååång process.

Fotograf
1 319 Inlägg
29 november 2007
men ser man ut som han gör så får man väll vänta sig dålig respons. men helträtt kicka den som inte följer reglerna på jobbet.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 november 2007
han är en person som enbart går efter eget tycke och smak.
han går inte efter vad folk tycker om honom/företaget.

detta visar ju klart och tydligt att han inte heller bryr sig ifall företaget går i vinst eller ej.. sålänge han får sin lön..

en lat ful människa som inte verkar ha fattat hur livet funkar .. och han är 26!  yikes

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Det verkar som Sverige skulle behöva backa ca 50 år tillbaka och visa då hur det gick till för att få ett jobb och hur mycket respekt man visade arbetgivare för behålla arbetsplats.
Man var inte rik genom att har pengar, man var rik att har ett arbetsplats för kunna försörja familjen, och då var det bara man i familen som jobbade.
Idag, allting har blivit mycket mer modern och det snart lika svart som på 50 tal att hitta jobb.
I företaget är man som en del på cyckel skedja som ska hålla, om den går sönder, cyckel kan inte köra framåt.
man kan säkert göra saker och ting som kan accepteras av företaget men man ska inte överdriva. I företagets ögon, det görde han
Det där var skanske dropen.
Vad kan göra facket? inte ett piss, idag, fackföreningar håller mest för arbetsgivare, i det värsta fall, arbetsgivare få betala 6 månaders lön och så har han blivit av med problemet, och den anställd får njuta av A-kassa en viss tid.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Muttley
29 november 2007
ska man ha jobb så ska man se vettig ut om man jobbar ute hos folk. skiter vad de är för sorts jobb!  Finns anställda ute bland kunder eller folk så ska inte behöva färga håret i sådana lysande färger eller sminka sig på de viset!

Tatueringar är inga problem då de oftast går att gömma!   I resturanger gatukök eller liknande så ska alla smycken, piercingar av tycker jag som syns...

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
jonesono skrev:
JapMax skrev:
En försäljare som ser ut som han i det här fallet skulle skrämma iväg mig.
lr kanske inte skrämma iväg, men jag skulle ju reagera negativt. Kan va för att jag är borgare och associerar honom med kommunism och anarki.

Intressant, men jag är inte förvånad.

Klart att du inte är förvånad. Du är personalvetare.

Personalvetare är lite som musikrecensenter. Ni vet precis hur alla borde göra, men har aldrig kunnat göra det själva. cool

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Hoppas att han kan öppna ett eget företag och ser själv hur det går till och hur han ska göra med sina folk

719 Inlägg
2 december 2007
Arbetar du med kunder är det självklart att du måste anpassa dig under arbetstid. Hans arbetsinsatts påverkades juh negativt av detta. Samma sak om du är otrevlig.

Skulle hans frisyr haft en positiv inverkan på hans arbete skulle han bli befodrad.

It's all business!

live free, die young.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Scratch skrev:
Arbetar du med kunder är det självklart att du måste anpassa dig under arbetstid. Hans arbetsinsatts påverkades juh negativt av detta. Samma sak om du är otrevlig.

Skulle hans frisyr haft en positiv inverkan på hans arbete skulle han bli befodrad.

It's all business!

ja typ frisörsalong eller modevisning, aktör i visa filmer eller teater. helt ok, jag håller med dig, det finns flera jobb som skulle passa honom. jag vill inte vara gamaldags men det finns gränser.
Senast redigerat av alain (2 december 2007)

494 Inlägg
3 december 2007
Detta! kan bara hända i sverige. några enkla saker för att reda ut detta chefen ÄGER! eller bestämmer över sitt företag alltså om han anser att de vidrigt röda håret som bara skriker efter uppmärksamhet! inte passar sig på hans arbetsplatts ska den anställde bara finna sig i de!
är rätt säker att de står i hans anställnings kontrakt att han ska vara vettigt klädd. gjorde iaf för mig när jag extra knäckte på ica inge grälla färger inga synliga tatueringar ingen percingar i ansiktet. detta gälled även tjejerna som snällt tog ur sina percingar ur tungor läppa näsaor osv.

ponera ni ska operera blindtarmen eller dylikt och in kommer en läkare med tio percings i ansiktet tatueringar över hala armarna och upp på halsen läkar rocken har han lämnat hemma istället har han ett linne med en döskalle på, en ricktigt fet snus prilla som rinner lite snyggt ner för hans oborstade tänder! grönt hår i en skysst mojikan.
detta är en extremt fall men om man släpper efter så är vi snart där!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

2 283 Inlägg
3 december 2007
Det är en enkel sak, chefen bestämmer!
Anpassa dig till hans regler annars kan du dra.

Så är det bara och ännu mer när man ska träffa kunder och liknande.
Visst jag bryr mig inte hur han/hon ser ut om jag möter dem.

Men däremot finns det ju klart folk som gör det.
OT: Men sen ska man däremot lukta gott eller inget alls det är det viktigaste. END OF OT

R.I.P. Michael Jackson!

220 Inlägg
3 december 2007
Rös i hela kroppen när jag såg honom.
Men fick man ingen uppmärksamhet när man var liten så får man fixa det senare.

Jag brukar fisa.

498 Inlägg
4 december 2007
Senast redigerat av andreas_940 (4 december 2007)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Uppsagd - för sitt röda hår
kyltmontören Markus Persson, 26, färgade håret rött – sparkas
Markus Persson, 26, färgade håret.

Nu får han sparken.

– Jag anser att jag blivit kränkt och tänker driva det här vidare, säger han till aftonbladet.se.

Markus Perssons rödsvarta kalufs blev rikskänd förra veckan sedan chefen på Reklamfabriken i Helsingborg skickat hem honom från jobbet.

Markus hade brutit mot företagets policy om ”vårdat yttre.”

Nu har han fått sparken.

– Jag tycker det är viktigt att markera att reglerna måste följas, säger Markus chef Stefan Dinesson till aftonbladet.se.

Kan inte färga om
Markus har på grund av skador i hårbotten inte kunnat färga om håret. Och utan omfärgat hår var han inte välkommen tillbaka. Därför har han stannat hemma och Dinesson menar att det främst är frånvaron som gör att han nu inte längre har förtroende för Markus.

Men han kunde ju inte färga om håret?

– Det borde han ha tänkt på tidigare, säger Dinesson.

Markus Persson får nu lön i ytterligare två månader. Under tiden ska han söka andra jobb. Han känner sig kränkt och diskriminerad.

– Jag har inte gjort något annat fel än att ha färgat håret. Jag visste inte att hårfärg hade något med vårdat yttre att göra.

En tolkningsfråga
Stefan Dinesson håller med om att begreppet är en tolkningsfråga.

– Det är sunt förnuft som måste gälla.

Markus är inte med i facket, men tänker ändå driva frågan vidare med hjälp av en jurist.

– Jag vill få en upprättelse och någon ursäkt från företaget.

1 703 Inlägg
4 december 2007
http://www.geocities.com/pearly1900/homer/homer-woohoo.gif
Senast redigerat av henkebenke (4 december 2007)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 december 2007
Dumjäveln får väl för i helvete ta åt sig de hans CHEF säger!? Alla alternativa tröttsamma jävlar asså! "Frihetsrebeller" Man e inte FRI på ett jobb, du får betalt för att göra som du blir tillsagd! FATTA!!!

EDIT: Jag trivs inte på mitt jobb...

Sky´s the limit...

Byfåne
368 Inlägg
4 december 2007
Kan han ha. Hoppas folk börjar förstå att det är företaget som du jobbar på som bestämmer och inte du.

Sök