3278
Sök

flygande bes =/

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
jaha stälde man på den vita sierran igår som man lagt ner 24v cosworth motr i (inte regad inu med denna motor) skulle köra till en polare ida då.ser en polis framför mig å vinkar in mig, ja bara shit! jaja inte mer med de svänger in tar ner ruttan stänger av bilen å ger han körkortet å blåser i hans maskin fan.

får böter för tonade framruter å tonade fram blinkers å att batteriet var löst. = 500 spän å ombes.

när vi hade kollat alla lampor å skit utvändigt ville han att ja skulle öppna huven min första tanke var "NAAAAJJ nu e de kört" men tre poliser öppnar huven börjar kolla lite å kännerå så sen kollar den enna på mig å säger att ja ska kliva ur bilen å komma å kolla.. min tanke jaha nu e de rikitgt fette kört! polisen säger till mig "batteriet e löst så får de inte vara" han nämner inget om motorn. de ska sitta en 4a i denna bil egentligen å nnu en v6a.  ja bara svara ja å kunde knappt hålla mig för skratt. å inte nog med de så fick ja övertala polisen att mina baklampor e orginal tonade från ford sj å skulle de sen inte vara nog så kolla han upp i datan fal min bil var godkänd med taklucka!!! fast de roligaste var nog när han bad mig svänga på fram hjulen så han kunde kolla mönstret på fram däcken fal ja hade sprät upp dom. sist ja kolla var min bil bakhjuls driven!! haha.

3poliser å dom fatta inte att bilen inte längre är en 2,0l. ja menar kan polisen verkligen så lite?`alla kan visst bli trafik polis ida..

/Mavric\ :)

905 Inlägg
29 november 2007
Mavric skrev:
jaha stälde man på den vita sierran igår som man lagt ner 24v cosworth motr i (inte regad inu med denna motor) skulle köra till en polare ida då.ser en polis framför mig å vinkar in mig, ja bara shit! jaja inte mer med de svänger in tar ner ruttan stänger av bilen å ger han körkortet å blåser i hans maskin fan.

får böter för tonade framruter å tonade fram blinkers å att batteriet var löst. = 500 spän å ombes.

när vi hade kollat alla lampor å skit utvändigt ville han att ja skulle öppna huven min första tanke var "NAAAAJJ nu e de kört" men tre poliser öppnar huven börjar kolla lite å kännerå så sen kollar den enna på mig å säger att ja ska kliva ur bilen å komma å kolla.. min tanke jaha nu e de rikitgt fette kört! polisen säger till mig "batteriet e löst så får de inte vara" han nämner inget om motorn. de ska sitta en 4a i denna bil egentligen å nnu en v6a.  ja bara svara ja å kunde knappt hålla mig för skratt. å inte nog med de så fick ja övertala polisen att mina baklampor e orginal tonade från ford sj å skulle de sen inte vara nog så kolla han upp i datan fal min bil var godkänd med taklucka!!! fast de roligaste var nog när han bad mig svänga på fram hjulen så han kunde kolla mönstret på fram däcken fal ja hade sprät upp dom. sist ja kolla var min bil bakhjuls driven!! haha.

3poliser å dom fatta inte att bilen inte längre är en 2,0l. ja menar kan polisen verkligen så lite?`alla kan visst bli trafik polis ida..

eller så var dom bara snälla smile

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
Mavric skrev:

eller så var dom bara snälla smile

dom verka villa sätta ditt mig på så mycke dom bara kunde.. så ja tvivlar =/

Refined
1 770 Inlägg
29 november 2007
hha, fy faaan va blåsta dom e...!!!

Maskinförare
1 163 Inlägg
29 november 2007
haha, men det är ju samtidigt kanske inte varenda bil dom stoppar som bytt motor tongue och om det inte är nån som är hajj på det där, så är det ju inte så självklart ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Hamster
817 Inlägg
IT-Tekniker
376 Inlägg
29 november 2007
Kan och kan, dom kanske inte är så intresserade av gamla bilar och inte visste att det skulle vara en 2.0 liters motor i den..

905 Inlägg
29 november 2007
billy skrev:
Kan och kan, dom kanske inte är så intresserade av gamla bilar och inte visste att det skulle vara en 2.0 liters motor i den..

men dom kolla idatorn om takluckan? roll

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
billy skrev:

men dom kolla idatorn om takluckan? roll

ja precis dom gjorde de!

Maskinförare
1 163 Inlägg
29 november 2007
men det ser vilket pucko som helst.. är ju rätt uppenbart om såna grejjer.. som om man har dragkrok eller ej, men att se skillnad på en motor, för han som inte kan.. det är inte det lättaste..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

1 892 Inlägg
29 november 2007
fyy fan vilken tur!!   jag skulla aldrig pallat det dr kan jag säga!! smile Mvh/ Englund

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
krutmats skrev:
fyy fan vilken tur!!   jag skulla aldrig pallat det dr kan jag säga!! smile Mvh/ Englund

ja tur va de hehe.. du ja ville bara springa ifrån bilen när han sa öppna huven! haha

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 november 2007
Mavric skrev:
min tanke jaha nu e de rikitgt fette kört!.

du hade kunnat haft en v8 biturbo i och fortfarande bara fått lite böter + ombesiktning
har varit med om det förut haft en motor med 4 dubbla effekten mot orginal vart aja baja
800kr i böter för baklysen och ombesiktning....

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Mavric skrev:
min tanke jaha nu e de rikitgt fette kört!.

du hade kunnat haft en v8 biturbo i och fortfarande bara fått lite böter + ombesiktning
har varit med om det förut haft en motor med 4 dubbla effekten mot orginal vart aja baja
800kr i böter för baklysen och ombesiktning....

okej ja har dock inte varit med om detta för så ja tyckte de va lite mindre kul å bli stoppad

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 november 2007
Är väl inte så självklart att det ska sitta en 4'a i en sån bil?
Du kanske tycker det, men inte en "Svensson".

Är lite värre när om dom sett en t.ex BMW (som är kända för att inte använda turbo) med en jättesnurra på. Då är det lättare att åka dit på det wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

399 Inlägg
29 november 2007
det värkade som att de va sugen på att plocka dig för så mycket som möjligt men deras smart het kan ju diskuteras big_smile ;tongue

VOLVO for life

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Uffeaim skrev:
det värkade som att de va sugen på att plocka dig för så mycket som möjligt men deras smart het kan ju diskuteras big_smile ;tongue

ja de kändes så med.. ja fick övertala dom en massa å rätt polisen ang vad som var orginal på sierran för dom ville sätta bötter på allt haha

176 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
tycker kollar man så mycke i papperna som dom gjorde så borde man se att de inte står cosworth iheller i papperna.. för de sitter två stora cosworth märken på insuget... men men ja e glad över att dom inte fatta smile

John87 skrev:
Är väl inte så självklart att det ska sitta en 4'a i en sån bil?
Du kanske tycker det, men inte en "Svensson".

Är lite värre när om dom sett en t.ex BMW (som är kända för att inte använda turbo) med en jättesnurra på. Då är det lättare att åka dit på det wink

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
29 november 2007
Är man inte intresserad är det inte lätt att se skillnaden mellan två olika motorer. Hade det stått BMW eller Volvo på din motor hade de nog börjat undra roll

Den allmänna tekniska kompetensen hos trafikpolisen är låg, det är därför de på riktiga flygande besikningar har en besikningsbuss med en eller flera besiktningstekniker i eller specialutbildade poliser.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
29 november 2007
Grattis;) vilket flyt, blåsta snutar de finns me

V8 - 4 Life

Sök