alain skrev:
pUs
Som jag skrev innan, jag kan inte pyssla med politik på grund att jag är fransman men en sak jag kan säga är att du, som fritid politiker kan prata utan hacka på dina ord att man förstor var du finns i det hella.
Att prata öppet som du gör uppskatar jag oavsett om du är moderat som jag antar eller annat
Om alla politiker skulle kunna prata som du gör, man skulle få lite mera kött på ben.
En sak jag skulle gärna veta, varför Sverige betalas ut miljon tal kronor till andra länder (som behöver) när Sverige själv ligger i kviksand upp till halsen? är det inte så att Sverige vill visa sig som fantastisk land i värdens ögon?
Är det inte bättre att ser först hur blöt man har under föterna?
Är det inte bättre att använda pengar i Sverige och se till att få bättre valuta, behåla svenska företager som svensk?, inte sälja dom i utlande på samma sett som en hora säljer sin krop, vad finns kvar i Sverige som kan höja valutan
Vad finns kvar av Volvo, Saab, textil företager i Borås och annat, hur mår Svensk hjärtan i äntligen? vad ska man göra att den inte får en blodprop?
Kan du säga mig om en politiker kan med god samvet svara på det?
Om den finns, vill jag gärna lyssna på den för att här har vi en bra politik debat.
Om en politiker kan prata om det, utan snacka skit och göra någonting om det, då många av folk kommer att hjälpa till.
Naturligtvis, få man inte glömma bort de andra problemer som finns
ursäka för fel på stavning
Nu är det som så att sverige har fortfarande det bra mycket bättre än andra länder och delar med sig av det. Även om jag tycker att det kanske betalas ut lite för mycket bistånd.
Men jag förstår din tanke.
Vet att det just nu rensas upp bland bistånden. Då sossarna inte tänkte så mycket på det utan bara betalade. Har ju visat sig vara mycket fusk bland bistånden.
Sverige satsar mer pengar på sig själv. Genom att marknadsföra oss ut i världen. En inkomstkälla som vi kan öka på rejält är tursitnäringen. Just i den sektorn satsas det enormt just nu. Det byggs hotell som aldrig för i tex sthlm men även i andra ltie större städer.
Svenska kronan blir tex bara starkare och starkare mot dollarn. Som sjunker som en sten.
Tyvärr finns inte så mycket kvar av volvo saab orrefors mm.
Men dessa företag skapar fortfarande många arbetstillfällen i sverige.
Den sittande regeringen jobbar även på att det skall bli lättare med arbetskraftinvandringen till sverige. Så vi kan stärka dom företag vi har kvar i sverige.
En stor anledning varfrö många företag flyttar ut från sverige är att det är för kostsamt och problematiskt att få hit forskare tex. Men det jobbar dom på att det skall bli billigare och lättare.
Jag personligen tror att svenska hjärtan mår bättre än på länge.
Arbetstillfällena ökar. Det är lättare att starta eget. Genom enklare regler och starta eget bidraget är tillbaka.
Folk som legat på sofflocket förut måste komma ut på arbetsmarknaden. Det kanske svider i början. Men efter ett tag mår dom garanterat bättre.
Med lite tur så kan det här få fart på den svenska arbetsmoralen. Som är i botten just nu.
7 av 10 VABdagar (vård av sjukt barn) Tas ut på en fredag, måndag eller klämdag.
Tror verkligen inte att barnen alltid lyckas bli sjuka så det timear helgen eller klämdagar.
En annan bra sak som sittande regeringen fått till är tandvårdsreformen.
som börjar gälla från juli 2008. Äntligen har dom förstått att tänder är viktigt.
Jag som har problem med mina tänder.
Inte för att jag äter massvis med godis. Utan för att mina tänder inte tål mitt saliv.
Har inte en tand utan hål.
Om jag skulle gå till tandläkaren idag så skulle renoveringen kosta mig ca 100000:-
Efter juli 2008 så kommer den kosta mig 15000:-
Jag har inte kunnat ordna mina tänder då jag inte haft råd. Utan har fått gå akut för att provisorisk laga en tand när den börjat göra för ont.
nu kommer jag äntligen få råd och kommer kunna le igen för första gången på ca 8 år.