3045
Sök

stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

blacken
30 november 2007
pUs skrev:
MrTurbo skrev:
Det var min personliga åsikt. Den har jag all rätt att dela med mig av, dock begär jag inte att alla andra skall hålla med mig. Ni har rätt till en egen åsikt, dock tror jag bestämt att det INTE är 25% av Sveriges röstberättigade som håller på dina moderater nu, många har insett att de blivit lurade och bytt parti. (inte nödvändigtvis till sossarna, det FINNS faktiskt flera...)

Jaha?

Din åsikt var ungefär lika intolerant och irrelevant för det aktuella ämnet som om jag skulle börja garva åt din signatur. "Kunnskap är mackt".. två felstavningar av tre möjliga. Kunskap var det ja..

Hoppsan, nu gjorde jag det visst. Oh well, jag har ju all rätt att dela med mig av det.

Med tanke på att du själv utger dig för att vara "amatörpolitiker" (Jag är fritidspolitiker på kommunnivå - dvs, jag får inte betalt för det annat än i förlorad arbetsinkomst.)

Och bemöter en åsikt på ovanstående sätt, är väl det vare sig underligt eller konstigt att ett visst "politikerförakt" har en tendens att uppstå hos folk.som utsätts för sådana yttranden.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
blacken skrev:
Med tanke på att du själv utger dig för att vara "amatörpolitiker" (Jag är fritidspolitiker på kommunnivå - dvs, jag får inte betalt för det annat än i förlorad arbetsinkomst.)

Och bemöter en åsikt på ovanstående sätt, är väl det vare sig underligt eller konstigt att ett visst "politikerförakt" har en tendens att uppstå hos folk.som utsätts för sådana yttranden.

Jag bemöter ohämmade fördomar på det sätt som dom flesta gör, jag blir irriterad. Det står jag för, och det kommer jag fortsätta göra.

Det är helt okej om du tycker saker om mig baserat på det jag skriver -  att jag är en översittare, att jag är en drygpelle, en fuskande moderat, en idiot, etc. Sånt har jag inga som helst problem med. Vad jag däremot aldrig kommer acceptera är när du, eller andra, utan att ens tänka avfärdar tusentals anonyma människor bara för att dom är engagerade i något dom tror på.

Om det, mot all förmodan, spär på ditt redan gedigna politikerförakt kunde jag inte bry mig mindre.

outlaw
106 Inlägg
30 november 2007
Nu är det så att det tar ett tag att städa upp efter sossarna!! ge moderaterna lite tid så kommer det bli mycket bättre!! men 2010 har alla glömt hur sossarna regerade och så är vi tillbaka på noll igen. och att gnälla på fusk som obetald tv-licens är ju bara löjligt, hur många svenskar fuskar inte med det??

bad ass boys drive bad ass toys

176 Inlägg
30 november 2007
cowboy skrev:
Nu är det så att det tar ett tag att städa upp efter sossarna!! ge moderaterna lite tid så kommer det bli mycket bättre!! men 2010 har alla glömt hur sossarna regerade och så är vi tillbaka på noll igen. och att gnälla på fusk som obetald tv-licens är ju bara löjligt, hur många svenskar fuskar inte med det??

Måste bara lägga in den igen. Mona Sahlin "den största fuskaren av dom alla"!!!!
http://bubblare.se/movie/mona_fifflar_v … terligare/

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

outlaw
106 Inlägg
30 november 2007
cossiebool skrev:
cowboy skrev:

Måste bara lägga in den igen. Mona Sahlin "den största fuskaren av dom alla"!!!!

ja exakt med det är glömt nu eller???

bad ass boys drive bad ass toys

176 Inlägg
30 november 2007
cowboy skrev:
cossiebool skrev:
cowboy skrev:

ja exakt med det är glömt nu eller???

Verkar så...skumt!

blacken
30 november 2007
pUs skrev:
blacken skrev:

Jag bemöter ohämmade fördomar på det sätt som dom flesta gör, jag blir irriterad. Det står jag för, och det kommer jag fortsätta göra.

Det är helt okej om du tycker saker om mig baserat på det jag skriver -  att jag är en översittare, att jag är en drygpelle, en fuskande moderat, en idiot, etc. Sånt har jag inga som helst problem med. Vad jag däremot aldrig kommer acceptera är när du, eller andra, utan att ens tänka avfärdar tusentals anonyma människor bara för att dom är engagerade i något dom tror på.

Om det, mot all förmodan, spär på ditt redan gedigna politikerförakt kunde jag inte bry mig mindre.

Suck, stor suck, jättestor suck. Det finns inte så mycket mer att säga, kanske en liten golf applåd också, för lidelsefullt utspel.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
pUs
Som jag skrev innan, jag kan inte pyssla med politik på grund att jag är fransman men en sak jag kan säga är att du, som fritid politiker kan prata utan hacka på dina ord att man förstor var du finns i det hella.
Att prata öppet som du gör uppskatar jag oavsett om du är moderat som jag antar eller annat
Om alla politiker skulle kunna prata som du gör, man skulle få lite mera kött på ben.
En sak jag skulle gärna veta, varför Sverige betalas ut miljon tal kronor till andra länder (som behöver) när Sverige själv ligger i kviksand upp till halsen? är det inte så att Sverige vill visa sig som fantastisk land i värdens ögon? det är väl folk som betalar med skatter;
Är det inte bättre att ser först hur blöt man har under föterna?
Är det inte bättre att använda pengar i Sverige och se till att få bättre valuta, behåla svenska företager som svensk?, inte sälja dom i utlande på samma sett som en hora säljer sin krop, vad finns kvar i Sverige som kan höja valutan
Vad finns kvar av Volvo, Saab, (Amerikansk) textil företager i Borås (Fransk) och annat, hur mår Svensk hjärtan i äntligen? vad ska man göra att den inte får en blodprop?
Kan du säga mig om en politiker kan med god samvet svara på det?
Om den finns, vill jag gärna lyssna på den för att här har vi en bra politik debat.
Om en politiker kan prata om det, utan snacka skit och göra någonting om det, då många av folk kommer att hjälpa till.
Naturligtvis, få man inte glömma bort de andra problemer som finns.
ursäka för fel på stavning
Senast redigerat av alain (30 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

140 Inlägg
30 november 2007
pUs

Kan inte göra annat än att hålla med dig till 100%..
Klockrena argument från dig!

Jag beundrar dig och alla andra politiker i alliansen som orkar stå emot detta eviga gnäll om hur de sköter sig, fler personer borde läsa på mer innan de gör en massa uttalanden som de inte verkar ha någon som helst grund till..

Jag hoppas att alliansen kommer sitta kvar efter nästa val år 2010.

transportkonsult
284 Inlägg
30 november 2007
alain skrev:
pUs
Som jag skrev innan, jag kan inte pyssla med politik på grund att jag är fransman men en sak jag kan säga är att du, som fritid politiker kan prata utan hacka på dina ord att man förstor var du finns i det hella.
Att prata öppet som du gör uppskatar jag oavsett om du är moderat som jag antar eller annat
Om alla politiker skulle kunna prata som du gör, man skulle få lite mera kött på ben.
En sak jag skulle gärna veta, varför Sverige betalas ut miljon tal kronor till andra länder (som behöver) när Sverige själv ligger i kviksand upp till halsen? är det inte så att Sverige vill visa sig som fantastisk land i värdens ögon?
Är det inte bättre att ser först hur blöt man har under föterna?
Är det inte bättre att använda pengar i Sverige och se till att få bättre valuta, behåla svenska företager som svensk?, inte sälja dom i utlande på samma sett som en hora säljer sin krop, vad finns kvar i Sverige som kan höja valutan
Vad finns kvar av Volvo, Saab, textil företager i Borås och annat, hur mår Svensk hjärtan i äntligen? vad ska man göra att den inte får en blodprop?
Kan du säga mig om en politiker kan med god samvet svara på det?
Om den finns, vill jag gärna lyssna på den för att här har vi en bra politik debat.
Om en politiker kan prata om det, utan snacka skit och göra någonting om det, då många av folk kommer att hjälpa till.
Naturligtvis, få man inte glömma bort de andra problemer som finns
ursäka för fel på stavning

Nu är det som så att sverige har fortfarande det bra mycket bättre än andra länder och delar med sig av det. Även om jag tycker att det kanske betalas ut lite för mycket bistånd.
Men jag förstår din tanke.
Vet att det just nu rensas upp bland bistånden. Då sossarna inte tänkte så mycket på det utan bara betalade. Har ju visat sig vara mycket fusk bland bistånden.
Sverige satsar mer pengar på sig själv. Genom att marknadsföra oss ut i världen. En inkomstkälla som vi kan öka på rejält är tursitnäringen. Just i den sektorn satsas det enormt just nu. Det byggs hotell som aldrig för i tex sthlm men även i andra ltie större städer.
Svenska kronan blir tex bara starkare och starkare mot dollarn. Som sjunker som en sten.
Tyvärr finns inte så mycket kvar av volvo saab orrefors mm.
Men dessa företag skapar fortfarande många arbetstillfällen i sverige.
Den sittande regeringen jobbar även på att det skall bli lättare med arbetskraftinvandringen till sverige. Så vi kan stärka dom företag vi har kvar i sverige.
En stor anledning varfrö många företag flyttar ut från sverige är att det är för kostsamt och problematiskt att få hit forskare tex. Men det jobbar dom på att det skall bli billigare och lättare.

Jag personligen tror att svenska hjärtan mår bättre än på länge.
Arbetstillfällena ökar. Det är lättare att starta eget. Genom enklare regler och starta eget bidraget är tillbaka.
Folk som legat på sofflocket förut måste komma ut på arbetsmarknaden. Det kanske svider i början. Men efter ett tag mår dom garanterat bättre.
Med lite tur så kan det här få fart på den svenska arbetsmoralen. Som är i botten just nu.
7 av 10 VABdagar (vård av sjukt barn) Tas ut på en fredag, måndag eller klämdag.
Tror verkligen inte att barnen alltid lyckas bli sjuka så det timear helgen eller klämdagar.

En annan bra sak som sittande regeringen fått till är tandvårdsreformen.
som börjar gälla från juli 2008. Äntligen har dom förstått att tänder är viktigt.
Jag som har problem med mina tänder.
Inte för att jag äter massvis med godis. Utan för att mina tänder inte tål mitt saliv.
Har inte en tand utan hål.
Om jag skulle gå till tandläkaren idag så skulle renoveringen kosta mig ca 100000:-
Efter juli 2008 så kommer den kosta mig 15000:-
Jag har inte kunnat ordna mina tänder då jag inte haft råd. Utan har fått gå akut för att provisorisk laga en tand när den börjat göra för ont.

nu kommer jag äntligen få råd och kommer kunna le igen för första gången på ca 8 år.

Bottles are for babys. Real men get blown.

176 Inlägg
1 december 2007
Har fått för mej att saab och volvo blev utlandsägt under sossetiden, samt att bolagsflytten ur sverige var som störst under just denna tiden. Sen att nu utländska investerare väljer att satsa på sverige nu kan väll inte vara annat än bra, eller?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Hampusd:
jag förstor också vad du menar, när det gäller att skika bidrager, det är lite väl för mycket och många gånger det inte når 100% dom som är vid behov, tyvär, det finns alltid någon som antar sig en del i ficka.
Hoteler växer som svamp, men vad hjälper det till när utlanska turister säger: vi åker hem ingen, det är för dyr att vara turist i Sverige. Detta har jag hört många gånger.
tandvården kommer att kosta mindre, ok, jag behöver reparera en hel del, jag tror att jag har samma problem som du med saliven, men var ska regeringen hitta pengar till det?
Du kommer att le för första gången på 8 år, jättebra, jag ha inte kunna göra det på snart 30 år och blir glad att göra det om regering inte ändra sig.
Att Svenka kronan mår bättre på grund av att dollar är kass? vi få väl njuta av det så länge det går, vad händer när den kommer upp ingen, ska dom sänka ner bensinpris? tveksam.
det jag önskar är att se snart är den Svenska flagga som representerar blå himmel och sol på det sättet som du förstor hur jag menar (glädje att leva i ett land som våga att stå upp.)
nu ska jag säga god natt och sov gott allesamma.
Senast redigerat av alain (1 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

transportkonsult
284 Inlägg
1 december 2007
alain skrev:
Hampusd:
jag förstor också vad du menar, när det gäller att skika bidrager, det är lite väl för mycket och många gånger det inte når 100% dom som är vid behov, tyvär, det finns alltid någon som antar sig en del i ficka.
Hoteler växer som svamp, men vad hjälper det till när utlanska turister säger: vi åker hem ingen, det är för dyr att vara turist i Sverige. Detta har jag hört många gånger.
tandvården kommer att kosta mindre, ok, jag behöver reparera en hel del, jag tror att jag har samma problem som du med saliven, men var ska regeringen hitta pengar till det?
Du kommer att le för första gången på 8 år, jättebra, jag ha inte kunna göra det på snart 30 år och blir glad att göra det om regering inte ändra sig.
Att Svenka kronan mår bättre på grund av att dollar är kass? vi få väl njuta av det så länge det går, vad händer när den kommer upp ingen, ska dom sänka ner bensinpris? tveksam.
det jag önskar är att se snart är den Svenska flagga som representerar blå himmel och sol på det sättet som du förstor hur jag menar (glädje att leva i ett land som våga att stå upp.)

Jo men det är just det jag menar. Att nu rensas det upp i biståndsdjungeln.
Följer upp betalningar och ser till att dom kommer till rätt händer. Det har aldrig gjorts förut. Visst det kommer alltid finnas fusk. Men en del kan elimineras nu.
Men Jo jag vet att det är dyrt att turista i sverige men ändå så kommer det mer och mer turister. Så det går iaf inte nedåt.
Sitter precis med en shiftleader på ett av sthlms bättre hotell på msn. Där jag precis fick bekräftat att det ökar nästintill lavinartat.
Tyvärr kan jag inte svara på varifrån pengarna skall tas. Men i och med att fler kommer i arbete så kommer det in mer skattepengar och det betalas ut mindre bidragspengar.
Som andra skrev så är flera företag på väg tillbaka till sverige. Då det har blivit och blir ett bättre företagsklimat i sverige igen. I och med det så blir även kronan starkare då fler löner betalas i SEK, och mer pengar investeras i sverige.
Jo jag skulle också vilja se en starkare svensk som vågar stå för vad han tycker.
Tyvärr är inte det en vanlig syn. Visst många är tuffa bakom tangentbordet. Men i verkligen livet är dom oftast rätt trötta.
Men om dom skulle engagera sig istället för att sitta hemma framför tvn och knyta näven i fickan så skulle det bli bättre.

Men men det kan tyvär inte regeringen göra något åt. Dom enda som kan ändra på det är svenskarna själva.

Dom som kallar politiker för idioter har inte mycket innanför pannbenet. För dom gör precis det so malla svenskar borde göra. Dom står upp och kämpar för sin sak. Men tillåtna metoder.

Bottles are for babys. Real men get blown.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 december 2007
problemet med en låg dollar är att vi initialt (vanlige svensson) tjänar på det när det köps saker från utlandet, långsiktigt så förlorar vi på det pga att export industrin får in mindre pengar för sina produkter (som oftast säljes i dollar) det genererar mindre skatteintäckter som kommer få alla bidragstagare att skrika rakt ut pga att de inte kan plocka ut mer...
Löneförhöjningen kommer inte bli lika generös, facken kommer att skika och svensson strejka och därmed få företagen att förlora ännu mer pengar...

så en låg dollar är inte bara till godo för oss...

Förjaevle Brao
555 Inlägg
1 december 2007
gött om sossarna får bilda egen regering,så dom slipper dom där jävla miljönissarna å vänstern,

Dieselgypsy
538 Inlägg
1 december 2007
alain skrev:

Liten korrigering:

Utländska turister tycker inte det är dyrt att turista i Sverige, detta har jag själv erfarit som turist, och svensk medborgare som bott i utlandet (dvs när folk varit på besök: Tjena, eeuh, jag har varit i sverige en gång.. Fint land men...) Det dom flesta turister klagar på i Sverige, speciellt i Norrland:
1)ALLT ÄT STÄNGT!  Hotell, Restauranger, Turistattraktioner har sommarstängt, eller stängt under TURISTSÄSONGERNA! Förstår folk inte att det är just då man ska vara öppen?
2)Sverige har en 9-5 mentalitet. Turister jobbar inte när dom är på semester. Dom vill göra något hela dagen, även kvällstid. Hur himmla smart är det att stänga en restaurang redan vid 8 eller 9? När man som turist går på restaurang förväntar man sig att man kan ha en trevlig måltid sent på kvällen. Inte att man måste beställa före 20:00 eftersom "köket stänger". Nä, folk vill kunna spendera kvällen på restaurangen och helst utan press. En bra restaurang stänger tidigast midnatt eller när sista gästen åker hem!
3)Svenskar är INTE flexibla. Flexibilitet saknas i Sverige något otroligt.
4)Inga tar något Initiativ. Det är a)För svårt b)För dyrt c) "Det funkar inte" mentaliteten d)Ingen lust

Ärligt talat skämmer jag mig när jag måste försöka sälja Sverige som semesterland. Finland är i detta fall mycket smartare och bättre.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

blacken
1 december 2007
Att skylla på "sosseregeringen" att företag säljs är lite fel, det är ändå storfinansen som äger dom.  Det hade hänt ändå oavsett vilken partifärg som varit aktuell.

Att företags"klimatet" skulle ha varit svårt under "sossestyret" är inte heller helt i överenstämmande med sanningen. Det har inte blivit så värst mycket bättre när de borgliga styr heller.

Att styra ett land är ett djädra ansvar och för att få göra det så måste man vara duglig för att axla det ansvaret dvs ärlig, hederlig, kompetent, att kunna föregå med gott exempel osv,osv inte lova en sak och sedan göra något annat.  Det ska vara så för att få bli politiker så ska man ha varit låg eller mellan inkomstagare i minst 10 år så att man förstår hur det är att vara en hårt arbetande skattebetalande medborgare.

Till syvende och sist så spelar partifärgen inte så stor roll i det hela. För det är ju ändå företagen som ger arbetstillfällena, inte politikerna.

1 277 Inlägg
1 december 2007
Jag tycker det är bra att vilket parti som helst tar makten från social(falls)demokraterna.

Det är ett jävla dalt med de som är sjuka arbetslösa och invandrare.

Man kan inte få allt serverat gratis. Man måste stå på egna ben.

Det ska löna sig att arbeta...inte sitta hemma och spela tv-spel för samma pengar.

Det är bra att det stramas åt för bidragsberoende.

Vad krävs det...typ 4-5st personer att försörja en "hemmasittare" i rena skattepengar???
Senast redigerat av BMW635_Robban (1 december 2007)

blacken
1 december 2007
"Det är ett jävla dalt med de som är sjuka arbetslösa"

Har du varit riktigt sjuk någon gång? dvs att du har jobbat så att din kropp har blivit förstörd och inte klarar av att jobba, hur mycket man än vill jobba.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
1 december 2007
Dom jävlarna sitter bara där å gnider röven på sina stolar.. vi andra får jobba till vi kolar..

Sök