2467
Sök

stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Hej Richardoo, hur mår du?
Det blir svårt att förklara det på tre ord, big_smilecool
Nej, jag tror inte att han skulle våga framträda på tv just nu och säga som du skrev men det skulle vara kul att se till att i framtid dom gör det.
Jag tror inte alls att det är folk som bestämer i Sverige, om det var det, dom skulle gå ner på gator och göra likadant som dom gör i Frankrike.
Senast redigerat av alain (5 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
det verkar som att en del har gott för natten, god natt då.

transportkonsult
284 Inlägg
5 december 2007
richardoo290 skrev:
alain skrev:
En fråga: i många andra länder, den ledare informera folk en gång i månaden med 1 timme på TV och går genom allt som ha hänt som nytt och det som kommer att hända i kommande månad.
Varför detta inte gör i Sverige?

ja de skulle vart mycket bra om reinfeldt en gång i månaden satt en timma framför kameran och förklarade för svenska folket att: denna månaden skall bensinskatten höjas.. och nästa månad skall snuspriset höjas.. osv,
det skulle jag vilja se att han blir tvungen till!

men nu är de så att han inte vill att de ska vara så, kunskap är makt och han vill inte att vi svenssons skall ha makt. ^^  säger ju sig sj varför han inte sitter och pratar i dumburken..

och eftersom att det är FOLKET som bestämmer i sverige borde vi få rösta vid stora beslut som tex: skattehöjning på bensinen..?

Har ju tyvärr inte sett någon annan statsminister i sverige göra det heller.
Så förstår inte ditt påhopp på reinfeldt.

Har du testat att slå upp en tidning tex? Där kommer reprtage om näsan allt regeringen gör. Eller använd internet. Denna fenomenala uppfinning där man kan söka information och skaffa sig kunskap.

I fall folket skulle gå och rösta om varje liten grej så kommer det snart urholkas. Folk kommer tröttna på att rösta.
Finns inte en chans att du kan räkna bensinskatten som en stor grej. Visst den är stor för dig. Men tro mig finns många andra som skitter i det fullständingt. Då är frågan. Vem skall bestämma vad som är en stor grej?

Alain:
Sverige styrs av representanter valda av svenska folket.
Det som är felet är att svenska folket inte skaffar sig kunskap. Utan dom sitter bara på internet och klagar. Då dom inte skaffade sig lite kunskap innan dom röstade tex.

Civil olydnad ser jag inte som en fungerande åtgärd. Visst det är spektakulärt och effektivt.
Men i långa loppet?
Om man rättfärdigar det så kommer det snart spåra ut. Då kommer folk futta på grannens bil bara för att soppaskatten höjs med 0.2öre.

Bottles are for babys. Real men get blown.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
hampusd
Så dum är jag inte som du påstor att jag är. jag kan använda internet sidor.
Min påhopp på reinfeldt?, jag tycker att det skulle vara bra att han visa sig på tv och lämna lita upplysning om hur det går.
jag anser inte detta som en påhopp men som en narturligt sak som folk skulle kanske uppskatta ty det är inte hella befolkning som hänger sig på internet och inte eller köper tidning varie dag. (det är dyr).
Sverige styr av representanter valda av Svensk folket. jag håller med dig, säg till mig varför alliansen tappa ner 1.200 röst om dagen?.
Det verkar som att folk tappade lite förtroende.
Är det inte så att Svensk folk har röstat på representanter som inte höll det dom lova innan valet. Jag tycker som vanligt folk att det sparade hur en aning på sida.
Jag rösta det inte på någon eftersom jag är Fransman och inte kan rösta på riks.
I övriga länder, när man är permanent bosat efter 10 år man kan rösta på riksvalet i det landet där man är bosat.
Varför går inte detta i Sverige?
Som Fransman, jag har Svensk körkort,(frivilit  Svensk eller Fransk, båda gäller, men man få ägga en. Var är problem med röstkort?
Bensin pris?, reinfeldt lova det innan valet att inte höja bensin pris, han höjde skatten? var är skilnaden?
jag vill gärna förstor dessa politiker och kunna ge förtroende och jag tror att alla tänker samma sak.
Man måste har förtroende för sin ledare och han måste se till att vi som folk kan få det.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Det är inte jag som hitta på det, och inte har fobi mot honom. Vem ska man tror på?
jag har respek för landet ledare, det ska man har, men......
Därför har Reinfeldt problem
Varför har just Fredrik Reinfeldt så svårt att rekrytera personal? Det finns förklaringar till att moderaterna drabbas av fler problem än andra partier.
Redan när Fredrik Reinfeldt tillträdde hade alltså partiet förlorat ett stort antal av sina mest erfarna politiker.
Men Reinfeldt har även av ett annat skäl en särskilt smal bas att rekrytera ur. Han var under 90-talet inblandad först i en bitter ordförandestrid i Muf och senare i en intern partikonflikt. Personer som då agerade mot Reinfeldt har knappast plötsligt blivit hans förtrogna.
Omvandlingen av moderaterna har heller inte gillats av alla, så även av det skälet har en del veteraner lämnat partiet.

Leden kring Reinfeldt glesare
Ingen statsminister har förlorat så många medarbetare på så kort tid som Fredrik Reinfeldt. Och efter sommaren är det personer ur hans närmaste krets som försvunnit: först försvarsminister Mikael Odenberg, nu statssekreterare Ulrica Schenström.
Under samma period har dessutom statsrådsberedningens stabschef Johan Forssell fått flytta till nytt jobb på partikansliet.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Jag antar att här i Sverige, parlementet samlar varie dag för prata och kasta skit på varandra, det är samma i Frankrike (ni vet att jag är Fransman då tittar jag FR TV)
I Frankrike, under två timmar som dom samlar varie dag, det är rena "mupparna teater" i direkt sändning varie dag.
folk får veta vad som händer direkt. Jag uppskattar detta!, mycket bra!.
Varför gör dom inte det i Sverige?. Folk skulle också uppskatta det eller?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
inget debater ikväll? eller är det för tidigt?

blacken
5 december 2007
alain skrev:

Dom kanske har gett upp. big_smilebig_smile
Senast redigerat av blacken (5 december 2007)

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
blacken skrev:
alain skrev:

Nej jag e vaken smile men jag håller med dig så jag kan inte bråka med dig hahaha
smile lol lol lol

Mvh// Okim // Jocke

Dieselgypsy
538 Inlägg
6 december 2007
alain skrev:
Jag antar att här i Sverige, parlementet samlar varie dag för prata och kasta skit på varandra, det är samma i Frankrike (ni vet att jag är Fransman då tittar jag FR TV)
I Frankrike, under två timmar som dom samlar varie dag, det är rena "mupparna teater" i direkt sändning varie dag.

Kanske kan det vara intressant för dig, men det visas debatt direkt från riksdagen varje dag på SVT 24

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
alain skrev:

Kanske kan det vara intressant för dig, men det visas debatt direkt från riksdagen varje dag på SVT 24

Ser man, det visste jag inte, är det samma mupparna teater som i Frankrike? eller är dom mer seriösa.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Okim skrev:
blacken skrev:
alain skrev:

Nej jag e vaken smile men jag håller med dig så jag kan inte bråka med dig hahaha
smile lol lol lol

det var snäll av dig, men tänk att jag inte är politiker, jag har bara egna åsikter. cool

Dieselgypsy
538 Inlägg
6 december 2007
alain skrev:
TheDeadDorkster skrev:
alain skrev:

Ser man, det visste jag inte, är det samma mupparna teater som i Frankrike? eller är dom mer seriösa.

Tyvärr vågar svenska politiker inte vara lika engagerade som dom franska (uppvuxen i Belgien, har kollat ganska mycket på fransk tv för att veta det (France 1,2,3, TV5, TF1 osv). Sen törs ingen argumentera emot lika hård när man kollar på svenska debatterna sad.

Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (6 december 2007)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Ja, det har vart så i många år att Svensk folk bara accepterar det som händer. när jag var i Frankrike, Svensk folk kallades för nervlös.
varför är det så? varför acceptera dom allting så lätt från regerigen och inte exploderar?
De säger att det tar tid att ändra saker och ting.
Är det verkligen så att det är "en för sig själv och Gud för alla"? i stället för "en för alla och alla för en"
Alla vet att det finns problem, alla är missnöjd, varför inte tvätta sin smuts tillsamans i stället för stänga in sig själv i sin lilla värd?

Dieselgypsy
538 Inlägg
6 december 2007
Mon ami, c'est car les Suedois n'ont pas les couilles pour dire ce qu'ils veulent. (Ni som förstår Franska, var glada, ni andra: var glad att ni inte förstår vad jag skrev).
Och ursäkta för eventuella stavfel alain, men det var 4 år sen sist jag skrev något på Franska wink

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
Mon ami, c'est car les Suedois n'ont pas les couilles pour dire ce qu'ils veulent. (Ni som förstår Franska, var glada, ni andra: var glad att ni inte förstår vad jag skrev).
Och ursäkta för eventuella stavfel alain, men det var 4 år sen sist jag skrev något på Franska wink

Pas de problemes, (c'est car les suèdois) c'est parce que les suèdois.
C'est peut être normal pour eux de ne pas avoir de couilles là ou il faut.
Vad ska man göra?, vänta på bättre tider? då man hinner att ligga lungt i skistan.

Dieselgypsy
538 Inlägg
6 december 2007
alain skrev:
Pas de problemes, (c'est car les suèdois) c'est parce que les suèdois.
C'est peut être normal pour eux de ne pas avoir de couilles là ou il faut.
Vad ska man göra?, vänta på bättre tider? då man hinner att ligga lungt i skistan.

Il ne faut pas oblier que j'ai appris Belge et pas Francais Francais wink Il faudrait que la pluspart des suèdois demenagent auilleurs pour apprende l'esprit dont tu parles. Quand ils parlent des grèves en France, Belgique ou n'importe où, ils ne comprennent pas pourquoi c'est si intensif, si important de montrer l'importance du cas en question. Sans le vouloir de travailler pour une cause, on n'aurait pas eu la revolution Francaise.

Liberté. Egalité, Fraternité

Frihet, Jämställdhet och Brordrarskap.

blacken
6 december 2007
TheDeadDorkster skrev:
alain skrev:
TheDeadDorkster skrev:

Tyvärr vågar svenska politiker inte vara lika engagerade som dom franska (uppvuxen i Belgien, har kollat ganska mycket på fransk tv för att veta det (France 1,2,3, TV5, TF1 osv). Sen törs ingen argumentera emot lika hård när man kollar på svenska debatterna sad.

Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande.

Min bäste herre. Att kalla det svenska folket för att vara fegt. Är inte med sanningen helt överenstämmade. Läs om våran historia så får du se!. Vårat trädkramande fikus källsorterande beteende började när dom släpade hit Bernadotte för att vara "kung" över Sverige.

Att påstå detta. "Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande."
Är dålig kunskap om vårat folk.
Senast redigerat av blacken (6 december 2007)

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
alain skrev:
Okim skrev:
blacken skrev:

smile lol lol lol

det var snäll av dig, men tänk att jag inte är politiker, jag har bara egna åsikter. cool

Det var mest "blacken" ja syffta på nu smile inget illa menat men jag håller på honom

big_smile big_smile lol

Mvh// Okim // Jocke

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
blacken skrev:
TheDeadDorkster skrev:
alain skrev:

Min bäste herre. Att kalla det svenska folket för att vara fegt. Är inte med sanningen helt överenstämmade. Läs om våran historia så får du se!. Vårat trädkramande fikus källsorterande beteende började när dom släpade hit Bernadotte för att vara "kung" över Sverige.

Att påstå detta. "Svenska politiker är liksom folket: fegt, obrydd, för snällt, och allmänt tråkigt. Detta vill säga: Dom törs inte visa vad dom står för. Dom vågar inte säga när någon har fel. Man avbryter folk inte för att ställa frågor eller liknande."
Är dålig kunskap om vårat folk.

ja! och vad gjörde Bernadotte när blev kung? Han gick ut i krig mot Napoleon som tack att N- gjörde honom till kung. han var en av hans generaler men tycker det inte honom.

Sök