2673
Sök

Min systers kille, kallar mig omogen för att jag gillar bilar ?

2 014 Inlägg
1 december 2007
Att vara ute och sladda för att leka är omoget. Det sliter på bilen och miljön, för en hel del oväsen, är egentligen ganska onödigt och är i grund och botten defintionen för att "leka". Det betyder dock inte på något sätt att det inte är kul! smile

Själv är man (tyvärr) snart 28 år gammal, och jag sätter en heder i att kunna vara omogen när tillfället är rätt och att kunna stå för det. De som inte inser att de är omogna ibland är de som per defintion är mest omogna. Att känna sig själv och att kunna bejaka sina barnsliga sidor (även de omogna) är i sig ett tecken på att man är mogen enligt mig.

För den delen, ordet "mogen" respektive "omogen" är så jäkla uttjatade adjektiv att man blir gramse så snart man hör dem nämnas eller ser dem skrivas, personligen tycker jag att de passar bäst för att beskriva olika hälsosamma stadier av frukt.

Nästa del då... Att ha ett bilintresse har intet med personlig "mognad" att göra (det där förbannade ordet igen, men kom inte på något bättre). Min farsa är snart 59 år gammal och investerade just cirka 50K i att trimma sin Sierra Cosworth, jag själv börjar bli till åren och lägger gladeligen ned mer än jag egentligen har råd med på min bil.

Min ödmjuka slutsats är, att vad du har för intressen, tycken och hobbies har väldigt lite med att göra hur vuxen man är. Det har snarare att göra med hur man prioriterar dem. Att säga att bilen går före allt annat när man är 20 går väl an, men en 40-åring som sätter bilen före sina tre barn kanske borde tänka om. Inse att det finns en tid för allt, och den tiden bestäms ingalunda av ålder utan snarare av livssituation.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

1 688 Inlägg
1 december 2007
Tala inte med han och försök få han att inse vilken idiot han är genom att ignorera honom totalt big_smile
Sådant är bra mycket mer psykande än att försöka förklara att man inte är omogen och diverse versa tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 december 2007
Ta med han på en åktur, och se hans min, när det börjar svänga lite. Kankse det blir lite skrik också, men då höjer du bara volymen och gasar mer.

Omogen är du inte, du har bara barnsinnet kvar. Ut och sladda hur mycke du vill.

Lev livet, det kan ta slut fort

Avstängd
1 266 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Att vara ute och sladda för att leka är omoget. Det sliter på bilen och miljön, för en hel del oväsen, är egentligen ganska onödigt och är i grund och botten defintionen för att "leka". Det betyder dock inte på något sätt att det inte är kul! smile

Själv är man (tyvärr) snart 28 år gammal, och jag sätter en heder i att kunna vara omogen när tillfället är rätt och att kunna stå för det. De som inte inser att de är omogna ibland är de som per defintion är mest omogna. Att känna sig själv och att kunna bejaka sina barnsliga sidor (även de omogna) är i sig ett tecken på att man är mogen enligt mig.

För den delen, ordet "mogen" respektive "omogen" är så jäkla uttjatade adjektiv att man blir gramse så snart man hör dem nämnas eller ser dem skrivas, personligen tycker jag att de passar bäst för att beskriva olika hälsosamma stadier av frukt.

Nästa del då... Att ha ett bilintresse har intet med personlig "mognad" att göra (det där förbannade ordet igen, men kom inte på något bättre). Min farsa är snart 59 år gammal och investerade just cirka 50K i att trimma sin Sierra Cosworth, jag själv börjar bli till åren och lägger gladeligen ned mer än jag egentligen har råd med på min bil.

Min ödmjuka slutsats är, att vad du har för intressen, tycken och hobbies har väldigt lite med att göra hur vuxen man är. Det har snarare att göra med hur man prioriterar dem. Att säga att bilen går före allt annat när man är 20 går väl an, men en 40-åring som sätter bilen före sina tre barn kanske borde tänka om. Inse att det finns en tid för allt, och den tiden bestäms ingalunda av ålder utan snarare av livssituation.

förstår endå inte det..vem bestämmer att sladda är omoget ? det är ett nöjje ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

71 Inlägg
1 december 2007
Ja eller ett sätt att få livsglädje på kanske? Alla får sina kickar på olika sätt, vissa får inga alls eller behöver kanske inte få några. Att få den glädjen på rätt ställe kanske är skillnaden på att vara omogen eller inte. Det är kanske det de omogna inte klarar av att välja?smile

1 833 Inlägg
2 december 2007
Vad har han för hobby som är så jälva mogen då?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
2 december 2007
Takashi skrev:
Hahah, det är nog han som måste växa upp lite.. Hur fan kan man säga att det är omoget att gilla bilar.. lol

Verkar vara en bortförklaring till varför han inte har kökort/kör dåligt eller något.. lol

"Varför har du inte körkort?"
" Ehh, jag tycker att det är omoget."

lol lol

den va riktigt bra faktiskt!! big_smile va har han för hobby själv?
pilla navelludd eller? wink

Avstängd
1 266 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Squadron skrev:

Jadu han som är så MOGEN har filmer som sin hobby. nya transformersn tyckte han var jätte bra. jag kollar aldrig på film så jag vet inte om den va bra eller inte hehe...ja just det, bara för att jag inte gillar att kolla på film så säger han att jag inte är normal smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 014 Inlägg
2 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
förstår endå inte det..vem bestämmer att sladda är omoget ? det är ett nöjje ?

Att leka med Barbie-dockor och/eller Lego är också ett nöje för de som gör det, men jag tror av någon mystisk anledning att de flesta andra här också anser det vara lite "omoget".

Att man sladdar när man ändå är ute och åker är en sak, det gör många som vet hur man hanterar en bil och vill hålla sig uppdaterade i vad körkunskap på halt underlag innebär. Att däremot ge sig ut en sen kväll enbart för att bränna soppa och/eller bara sladda runt är lek. Lek är för barn, vilket leder till att lek är barnsligt, det som är barnsligt är omoget om man räknar sig själv som mer än ett barn. Simpel logik.

I och för sig, om du sitter på köksgolvet med Transformers/Action Heroes eller bygger Lego enbart för eget nöjes skull och samtidigt räknar dig själv som vuxen, så avviker du från mängdens tycke om vad som är tillbörligt i din ålder. Återigen, därmed det förhatliga ordet "omoget".

Din egen definition är upp till dig själv.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
2 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
Squadron skrev:

Jadu han som är så MOGEN har filmer som sin hobby. nya transformersn tyckte han var jätte bra. jag kollar aldrig på film så jag vet inte om den va bra eller inte hehe...ja just det, bara för att jag inte gillar att kolla på film så säger han att jag inte är normal smile

för att ta han liiite i försvar så e den filmen jävligt bra.. men han har ingen rätt att kalla en hobby omogen.. de tycker jag e lite grisigt!! hmm

de kan du hälsa honom!! smile

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
2 december 2007
Säjer bara skit i andra sköt dig själv vars man e ens egen härre ..... smile

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Robban_tic
2 december 2007
han måste va en dum jävel om han förödmjukar sin bruds lillebror utan anledning

2 014 Inlägg
2 december 2007
Goodis skrev:
för att ta han liiite i försvar så e den filmen jävligt bra.. men han har ingen rätt att kalla en hobby omogen.. de tycker jag e lite grisigt!! hmm

Bilar är en hobby, att vara "ute och sladda" i tid och otid är nog knappast en hobby, snarare ett tidsfördriv eller i bästa fall ett nöje.

Nu var det i och för sig inte enbart det som trådens fråga handlade om, men jag valde att påpeka det på grund av de tidigare diskussioner som uppstått.

Commodum Habitus Ex

2 600 Inlägg
2 december 2007
jag blir kallad gubbe för att jag inte ute och lekar som alla andra tongue men jag ha kul ändå smile

gör som jag kör gubba racer=)

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
2 december 2007
Alecci skrev:
Goodis skrev:

Bilar är en hobby, att vara "ute och sladda" i tid och otid är nog knappast en hobby, snarare ett tidsfördriv eller i bästa fall ett nöje.

Nu var det i och för sig inte enbart det som trådens fråga handlade om, men jag valde att påpeka det på grund av de tidigare diskussioner som uppstått.

jag skiter i tidigare diskussioner för jag har inte vart delaktig i dom..

jag anser att man kan sladda under säkra föhållanden men e väl kanske inte heller så nöjd på att folk gör de i stan osv... men de e faktiskt inte min huvudvärk.. än iaf.. men bilar e en hobby å den måste man få ha.. å man e INTE onormal för att man gillar bilar å inte film.. så de så.. smile

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
2 december 2007
Alecci skrev:
Goodis skrev:

Vad är då drifting? Är de en hobby eller bara ett "nöje"?

Jag tror att exempel Samuel Hübinette och grabbarna drar in en jäkla massa cash och jag tror inte de började med att direkt gå ut i en 500 hk skyline eller liknande på en bana. Som tidigare sagt i tråden tror jag också att de började leka på parkeringsplatser. Alltså har han blivit så bra på sin hobby att han kan leva på det, då skulle jag inte säga att det var ett nöje..
Bara en tanke från mig.

Pain is temporary, Glory last forever.

1 004 Inlägg
2 december 2007
drifting? är det samma som att sladda? för det är väll så det heter i sverige? smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

9 108 Inlägg
2 december 2007
Alla har en hobby att lägga pengar på, så är det bara! Din syrras kille har säkerligen något, om det är hemmabio, reptiler, datorer eller vad fan som helst så har han säkerligen något dyrt intresse. Har han inte det är han faktiskt onormal om man tänker efter. Vi har bilarna så är det bara! Som sagt, ta med honom på en tur så kanske han förstår att det är en hobby värd att lägga pengar på om man vill känna adrenalin och fartkänsla wink

dARKiE
5 031 Inlägg
2 december 2007
MilleN skrev:
Alla har en hobby att lägga pengar på, så är det bara! Din syrras kille har säkerligen något, om det är hemmabio, reptiler, datorer eller vad fan som helst så har han säkerligen något dyrt intresse. Har han inte det är han faktiskt onormal om man tänker efter. Vi har bilarna så är det bara! Som sagt, ta med honom på en tur så kanske han förstår att det är en hobby värd att lägga pengar på om man vill känna adrenalin och fartkänsla wink

Han skulle varit med när du spelade in din burnout video med opeln millen! Tycker den är så bra ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 062 Inlägg
2 december 2007
han är bara avis på dej för att du har gillar bilar, saken är det att han inte får det för din syster smile tror ja smile
Senast redigerat av Ricky (2 december 2007)

Sök