2354
Sök

Vad är det med dessa sporthoj åkare ?

Filmmakare
175 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Vill inleda denna tråd med att säga att jag inte talar om alla motorcykel åkare utan en viss kategori av dem. Nämligen dem som nöjes åker på bekostnad av andras säkerhet.

Kollade nyss på en video där killen kryssar mellan bilar på bakhjulet i ca 150 knyck, drar på bakhjulet genom områden där det råder 30 km/h inne i stan och skickar upp hojen på bakhjulet förbi vältrafikerade korsingar.

Vad är meningen med detta? Imponeras någon av detta IDIOTISKA beteende? Vad är det som är häftigt med att riskera andras liv?

Känns som att om man sätter sig på en sporthoj så upphör alla trafikregler att gälla, du kan sick sacka mellan bilar och tränga sig före i rondeller och när det är enkelfil på motorvägen.

Är det inte fler än jag som känner samma sak?

Varför inte få utlopp för sina fortåkar behov på en bana, eller kanske på en AVLÄGSEN skogsväg? Där kan man inte skada någon annan än sig själv.

Hade en olycka där jag bodde förut där en hojåkare krockade med en bil och killen på hojen nästan dog för att han åkte som en blådåre på en 50 sträcka. Inte väntade föraren av bilen att det skulle komma en motorcykel i 150 knyck. Detta hade aldrig hänt om motorcyklisten kört på tex en bana.

Så håll bakhjulsåkningen och riskerandet av andras liv borta från oss "vanliga" trafikanter. Det finns VÄLDIGT mycket bättre ställen att utföra dessa saker på !!

// Johan
Senast redigerat av Co_DriverBoy (1 december 2007)

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!

71 Inlägg
1 december 2007
Bra sagt, ibland kan man undra om de har dödslängtan. Brukar inte reagera om det förekommer på motorvägen men inne i stan vill man nästan att de ska åka omkull för en dag står ens lillebror eller barn där i vägen.

Filmmakare
175 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
RobertS skrev:
Bra sagt, ibland kan man undra om de har dödslängtan. Brukar inte reagera om det förekommer på motorvägen men inne i stan vill man nästan att de ska åka omkull för en dag står ens lillebror eller barn där i vägen.

Ja någon form av längtan verkar dem ha iaf, sen om det är dödslängtan eller längtan efter att få leva med någon annans liv på samvetet har jag ingen aning om.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
1 december 2007
Det var inte som den idioten som drog om mig på högersidan(!!!!) när jag kom på enkelfiligt på motorvägen med ett 24 m ekipage. Va fan är det för idioter?!?!. En vindpust i sidan och jag hade kunnat komma närmare räcket på högersidan?!. yikes

Allt för den där jävla hatten!

Filmmakare
175 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Det var inte som den idioten som drog om mig på högersidan(!!!!) när jag kom på enkelfiligt på motorvägen med ett 24 m ekipage. Va fan är det för idioter?!?!. En vindpust i sidan och jag hade kunnat komma närmare räcket på högersidan?!. yikes

Precis det som du beskriver gjorde killen på videon jag kollade på, enkelfiligt och så körde han om en lastbil med släp. Var är hjärncellerna på en sådan person? Skulle han bara så lite som nudda lastbilen skulle balansen försvinna och sen sitter han där i vajerräcket med kroppsdelarna utspridda över vägen !!

9 108 Inlägg
2 december 2007
mmmmmm, sporthoj cool

jaja, är sjukt imponerad av dom som kan köra kontrollerat på bakhjulet, men samtidigt gäller det att välja sina tillfällen!

Om t.ex. Ghostrider hade krockat hade jag sörjt, då han är sjukt duktig på att köra och om han skulle krocka hade det handlat om otur. Det är helt klart ett fall för dubbelmoralen och hyckleriet om man gillar hans filmer men samtidigt är emot bakhjulsåkning på allmän väg..

Filmmakare
175 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
mmmmmm, sporthoj cool

jaja, är sjukt imponerad av dom som kan köra kontrollerat på bakhjulet, men samtidigt gäller det att välja sina tillfällen!

Om t.ex. Ghostrider hade krockat hade jag sörjt, då han är sjukt duktig på att köra och om han skulle krocka hade det handlat om otur. Det är helt klart ett fall för dubbelmoralen och hyckleriet om man gillar hans filmer men samtidigt är emot bakhjulsåkning på allmän väg..

Håller med dig, visst så e man duktigt om man kan kontroller en hoj på bakhjulet men gör detta inte bland folk där man kan skada någon annan än sig själv.

Sedan behöver det inte gå fort för att man ska kunna stila med en hoj, kolla bara på Matti Tespa som gör hoj konster i kanske 10 km/h wink

badboy for life
356 Inlägg
2 december 2007
HÅLLER FULKOMLIGT MED DIG .
Haden en polare som hade en värsting hoj för ett par år sedan körde som om han hadde fått total hjärnsläpp alltid.
Så en dag ser jag honom blåsa förbi i en j"vla hastighet går en stund sen hör jag en j"vla smäll springer upp mot smällen då ser jag bara resterna av hans båge och en bil som ligger på sidan.
min polare dog omedelbart blev konstaterat att han bröt naken omedelbart vid kolliskonen och passageraren i bilen dog på sjukhuset sammt att föraren fik livshotande skador men överlevde.
OBS:DETTA ÄR INGET SOM JAG HITTAR PÅ SÅ OM ALLA NI MCDÅRAR LÄSER DETTA SÅ TÄNK INNAN NI DRAR PÅ I TÄTTBEBYGT OMRÅDE
Co_DriverBoy skrev:
Vill inleda denna tråd med att säga att jag inte talar om alla motorcykel åkare utan en viss kategori av dem. Nämligen dem som nöjes åker på bekostnad av andras säkerhet.

Kollade nyss på en video där killen kryssar mellan bilar på bakhjulet i ca 150 knyck, drar på bakhjulet genom områden där det råder 30 km/h inne i stan och skickar upp hojen på bakhjulet förbi vältrafikerade korsingar.

Vad är meningen med detta? Imponeras någon av detta IDIOTISKA beteende? Vad är det som är häftigt med att riskera andras liv?

Känns som att om man sätter sig på en sporthoj så upphör alla trafikregler att gälla, du kan sick sacka mellan bilar och tränga sig före i rondeller och när det är enkelfil på motorvägen.

Varför inte få utlopp för sina fortåkar behov på en bana, eller kanske på en AVLÄGSEN skogsväg? Där kan man inte skada någon annan än sig själv.

Hade en olycka där jag bodde förut där en hojåkare krockade med en bil och killen på hojen nästan dog för att han åkte som en blådåre på en 50 sträcka. Inte väntade föraren av bilen att det skulle komma en motorcykel i 150 knyck. Detta hade aldrig hänt om motorcyklisten kört på tex en bana.

Så håll bakhjulsåkningen och riskerandet av andras liv borta från oss "vanliga" trafikanter. Det finns VÄLDIGT mycket bättre ställen att utföra dessa saker på !!

// Johan

leva bör man ändå dör man

250 Inlägg
2 december 2007
nu ska ni inte tro att jag är för sånn här idioti !
men det finns inte en del männskor som kör som dårar med bil ? eller är det mer "legalt i era ögon"
så det är inte bara hoj åkare som har fel i huvudet.

Men då finns det en annan sida med detta och det är om en hoj brakar in i en lastbil så händer inte mycket! men om en bil gör samma sak så är risken ganska stor att det blir större bekymer för andra i trafiken. Alltså det är större chans att en hoj åkare "bara" tar ihjäl sig själv. Men jag håller fulkomligt med er det är bara dumt. Man måste välja tillfälle också lir grann.
Senast redigerat av gorre (2 december 2007)

Filmmakare
175 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
gorre skrev:
nu ska ni inte tro att jag är för sånn här idioti !
men det finns inte en del männskor som kör som dårar med bil ? eller är det mer "legalt i era ögon"
så det är inte bara hoj åkare som har fel i huvudet.

Men då finns det en annan sida med detta och det är om en hoj brakar in i en lastbil så händer inte mycket! men om en bil gör samma sak så är risken ganska stor att det blir större bekymer för andra i trafiken. Alltså det är större chans att en hoj åkare "bara" tar ihjäl sig själv. Men jag håller fulkomligt med er det är bara dumt. Man måste välja tillfälle också lir grann.

Nej det är inte mer legalt i mina ögon, tycker själv inte om filmer som tex "Getaway in Sthlm". Så det är inte bara vissa hojåkare som det slår slint i huvudet på ibland.

Är själv inte ett dugg imponerad när det gäller olagliga aktiviteter, vare sig det rör bilar eller motorcyklar.

Visst kan jag även hålla med om att en bil ofta gör mer skada än en hoj men när det kommer till bilar sker ofta "olagligheterna" på natten när det rör sig mindre med trafik. Hojåkare har en förmåga att göra sina "stunts" på dagtid.

16 197 Inlägg
2 december 2007
kan inte folk bara fatta att de e kul å leka??  lekar ni inte själv när ni kör bil?? big_smilebig_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Filmmakare
175 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
kan inte folk bara fatta att de e kul å leka??  lekar ni inte själv när ni kör bil?? big_smilebig_smile

Klart som fanken man leker när man kör bil, men det jag är emot är när lekandet går ut över andra än en själv. Toppfarts försöken, driftingen och bakhjulsåkat kan man utöva på någon avlägsen väg och inte inne i städer där allt från pensionärer till barn kan springa ut på vägen !!

16 197 Inlägg
2 december 2007
ja håller inte alls me dig men men.. själv tycker ja att de e skit kul å leka i trafiken.. om folk e rädda för andra trafikanter så får dom väl hålla sig hemma..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 283 Inlägg
2 december 2007
Co_DriverBoy skrev:
evilaudio skrev:

Klart som fanken man leker när man kör bil, men det jag är emot är när lekandet går ut över andra än en själv. Toppfarts försöken, driftingen och bakhjulsåkat kan man utöva på någon avlägsen väg och inte inne i städer där allt från pensionärer till barn kan springa ut på vägen !!

Då leker du inte...

R.I.P. Michael Jackson!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
2 december 2007
Co_DriverBoy skrev:

Finns nog bara en mening för dessa - uppmärksamhet! Tyvärr fick de aldrig någon av sina föräldrar i barndomsåren/fortfarande är barnrumpor. Enda sättet för dessa att mogna är antagligen att smälla.. först då kommer insikten fram.

O ja! Och jag har sett det för många gånger. Inne i centrum, 30-väg, barn överallt.. fram kommer en motorcykel på bakhjulet i minst 70km/h i ett par hundra meter. Hade önskat en spikmatta eller liknande där (utan skada för andra).

Uppmärksamhet! Och brist på vett!

I agree.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Filmmakare
175 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Tycker det är underbart kul att få se så kallade fartdårar/självmordsförare/bl bla köra omkring. Att höra en ylande radfyra på 12000rpm och sen se en raket flyga förbi, jo smilbanden åker upp så är den dagen räddad, älskar det!

(Inte Robert 18 år med nytt kk i sin 240/740/sierra)

Skulle smilbanden åka upp lika mycket om kanske ett oskyldigt barn blir påkörd ??

Filmmakare
175 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Pikey skrev:
Co_DriverBoy skrev:
evilaudio skrev:

Då leker du inte...

Men vad är då lek eftersom det verkar som att jag inte vet vad det är mad ?

Filmmakare
175 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
jonesono skrev:
Finns nog bara en mening för dessa - uppmärksamhet! Tyvärr fick de aldrig någon av sina föräldrar i barndomsåren/fortfarande är barnrumpor. Enda sättet för dessa att mogna är antagligen att smälla.. först då kommer insikten fram.

Tyvärr så räcker det inte med en smäll för att dessa vildar ska komma till insikt. I vissa fall triggar det dem ännu mer och tycker det är coolt att dem överlevde en krock med en bil eller liknande.

Det är inte förän dem sitter i en rullstol som dem kanske kommer till insikt......

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
2 december 2007
evilaudio skrev:

Kul att leka tills någon skadas eller dödas...?

Allt för den där jävla hatten!

><((((º>
115 Inlägg
2 december 2007
evilaudio skrev:
ja håller inte alls me dig men men.. själv tycker ja att de e skit kul å leka i trafiken.. om folk e rädda för andra trafikanter så får dom väl hålla sig hemma..

Du skojar va?

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

Sök