1 december 2007
Trådstartare
Vill inleda denna tråd med att säga att jag inte talar om alla motorcykel åkare utan en viss kategori av dem. Nämligen dem som nöjes åker på bekostnad av andras säkerhet.
Kollade nyss på en video där killen kryssar mellan bilar på bakhjulet i ca 150 knyck, drar på bakhjulet genom områden där det råder 30 km/h inne i stan och skickar upp hojen på bakhjulet förbi vältrafikerade korsingar.
Vad är meningen med detta? Imponeras någon av detta IDIOTISKA beteende? Vad är det som är häftigt med att riskera andras liv?
Känns som att om man sätter sig på en sporthoj så upphör alla trafikregler att gälla, du kan sick sacka mellan bilar och tränga sig före i rondeller och när det är enkelfil på motorvägen.
Är det inte fler än jag som känner samma sak?
Varför inte få utlopp för sina fortåkar behov på en bana, eller kanske på en AVLÄGSEN skogsväg? Där kan man inte skada någon annan än sig själv.
Hade en olycka där jag bodde förut där en hojåkare krockade med en bil och killen på hojen nästan dog för att han åkte som en blådåre på en 50 sträcka. Inte väntade föraren av bilen att det skulle komma en motorcykel i 150 knyck. Detta hade aldrig hänt om motorcyklisten kört på tex en bana.
Så håll bakhjulsåkningen och riskerandet av andras liv borta från oss "vanliga" trafikanter. Det finns VÄLDIGT mycket bättre ställen att utföra dessa saker på !!
// Johan
Senast redigerat av Co_DriverBoy (1 december 2007)
Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!