2965
Sök

Biltemas Alufälgar

332 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Vet någon om Biltema har 17" fälgar till volvo 740?
Dom som passar heter T-097, T-164 har jag för mej

dARKiE
5 031 Inlägg
2 december 2007
Biltema själva borde veta.
www.biltema.se / biltillbehör / fälgar

pusshaj
Senast redigerat av Darkie (2 december 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 Inlägg
2 december 2007
SKRÄP, det är väldigt svårt att balansera dem ordentligt. En polare till mig fick lämna tillbaks sina 17" för att däckverkstan inte kunde balansera dem ordentligt.

16 197 Inlägg
2 december 2007
min polare har 16" på sin golf.. funka huuur bra som helst smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

235 Inlägg
4 december 2007
monterade 4st biltemahjul häromdagen och det var inga problem alls... tror inte dom e något sämre än många andra märken

80 Inlägg
4 december 2007
Evil Eyes skrev:
SKRÄP, det är väldigt svårt att balansera dem ordentligt. En polare till mig fick lämna tillbaks sina 17" för att däckverkstan inte kunde balansera dem ordentligt.

Kan inte bero på att nån av just hans fälgar blivit vind eller skev?
Tror inte det är något fel på deras fälgar!

Volvo & Audi!

4 506 Inlägg
4 december 2007
Eftersom dom säljs av ett Företag så måste dom väll Upfylla vissa krav.
Så allt snack om att det alltid är skit från biltema, Lägg av.

Kan du andas kan du dö.

BE*CE
419 Inlägg
4 december 2007
biltema har inte lika mkt skit längre mkt är väldigt bra saker

Volvo R racing

5 198 Inlägg
4 december 2007
Ja men det förstår ni väl.. har EN fått en skit grej,,, då är ju ALLT skit,, så har det ju alltid varit å kommer alltid vara

410 Inlägg
4 december 2007
har också fått höra från däckverkstäder att dom är otroligt svåra att balansera nästintill omöjliga men jag har aldrig prövat så jag vet inte om det stämmer eller om det bara är en myt.

218 Inlägg
4 december 2007
Om du skall slänga på ett par 16" fälgar på din volk som du skall ha att glida runt på stan med så funkar det säkert jättebra faktum är att det är nog en riktigt bra affär om du nu kan hitta en fälg som du gillar också. Om du däremot skall hårdkörda så bör man ju räkna in vissa andra aspekter också, en av dom är ju såklart vikten.

Slutsats = Skall det inte köras bana eller liknande och prestandan inte är det viktigaste och du kan hitta en modell som passar din smal, KÖP. smile

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Alecci's fästmö
708 Inlägg
4 december 2007
jag har biltemafäljar på min bil och de har jag hatt i över ett år utan problem med nått så det är inte skräp...det e faktist avslöjat att dessa fäljar kommer från samma ställe som alla andra fäljar så jag vet inte då e alla fäljar skräp...dessutom de finns måndags ex överallt...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 december 2007
Ja tycker biltema fälgar är galet dyra för vad det är. Köp på blocket iställe

Bmw osv..

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
4 december 2007
Biltemas kvalite är ovanligt bra för priset, många av deras produkter är bättre än märken som har 3 gånger dyrare pris.

Älskar biltema:D

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
4 december 2007
laika skrev:
har också fått höra från däckverkstäder att dom är otroligt svåra att balansera nästintill omöjliga men jag har aldrig prövat så jag vet inte om det stämmer eller om det bara är en myt.

Det kommer ifrån den tiden biltema sålde plåtisar vilka var nästan omöjliga.

Dessa nya är inga problem med öht

ja förutom måndags ex.

406 Inlägg
4 december 2007
har köpt mycket skit på biltema, köpte en sats tändstift till min gammla 142a därifrån och ett enda funkade, och sprayfärg som är i stort sett enbart klarlack och nu sisst köpte jag en nätvärkskabel till datorn men den funkade inte så den åkte i sopen, inte värt att åka dit och byta in den mot en ny då jag har ca 8mil dit och sälla åker dit längre, men fälgarna kan ju vara bra för det,

:DPlattan i mattan:D

Elektriker/Montör
534 Inlägg
4 december 2007
Lady_Milla skrev:
jag har biltemafäljar på min bil och de har jag hatt i över ett år utan problem med nått så det är inte skräp...det e faktist avslöjat att dessa fäljar kommer från samma ställe som alla andra fäljar så jag vet inte då e alla fäljar skräp...dessutom de finns måndags ex överallt...

Menar du på fullaste allvar att du tror att ALLA fälgar är tillverkade i samma fabrik...???lol
Du har bra koll...roll

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

198 Inlägg
4 december 2007
jag kör på 17 biltema fälgar satt på bilen när jag köppte den och dom fälgarna funkar kanon.. ja visst biltema har väll inte så gott ryckte om sig men bara för att 1 av 10 är missnöjd med grejjerna son dom köpt kan man inte klandra alla saker från biltema eller?!

470 Inlägg
4 december 2007
Har 17 tummare från biltema på sierran! som jag lackat svarta blev fint de wink

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

332 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
Så de kanske kan vara värt att köpa fälgarna då? .. men ja kollade på hmsidan o fick fram att dom bara har 15" o 16" fälgar till volvo 740 .. vill ju ha 17"

Sök