3276
Sök

Defekt motor eller ska de va så?

312 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Har kört ganska hårt i helgen, legat på 5-6 varv i två dagar ungefär med min 850 GLT och oljestickan visar halvfullt, i fredags före jag for var den på full. Kan de stämma att den tar så mycket olja eller är de fel i motorn? Har gått 32 000 mil.

Smålänning
7 887 Inlägg
3 december 2007
Kan vara så att dne tar så mycket olja, dock är det mer troligt att det läcker ut.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

312 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
Är typ vått på undersidan av motorn, står fläck men har inte kikat på det så mycket mer. Aldrig är det ju snustorrt där heller

83 Inlägg
3 december 2007
enligt mig så ska det vara snustorrt där ifall den står på torr mark ifall allt är som det ska. men som föregående sa, det är större chans att det läcker ut än att den dricker så jävligt med olja.

Chef
379 Inlägg
4 december 2007
850:in har problem med venhusventilationen, så när man kör hårt med dom så finns risken att oljan kokar i topplocket och blir till en tjock svart sörja..... kolla slangarna från vevhusventen eller ännu hellre lyft ventilkåpan och kolla hur det ser ut....
Senast redigerat av Chrille74 (4 december 2007)

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

312 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Var sitter slangarna och allt de där? Har inte skruvat i bilar förut smile

Sök