Jag gjorde allt för att slippa lumpen och lyckades. Skitglad över det.
Tycker det är fel att dom som verkligen vill göra det inte får pga olika orsaker. Och att sånna som verkligen inte vill blir intvingade. Dom borde byta system.
jägare på k3, karlsborg 28 januari 2008, kom in även att ja har plattfot
komma in kan tyvärr många göra men gäller att kunna vara kvar hela vägen, lycka till iaf, hoppas fötterna håller för de x antal mil du kommer få marscha
btw, lumpen är bra grejer, det har hjälpt många pojkar att mogna och lära sig att ta hand om sig själva om inte annat.
Det är många som inte pallar. Jag råkade ut för två som satsade allt de hade på mönstringen. Men när de ryckte in var all vilja bortblåst. Det var inte kul i elva månader....
tycker alla killar som tjejer borde göra lumpen i minst 6 månader, så folk kan få lära sig att ta ansvar, respekt mot varandra samt få växa som människor.
tycker alla killar som tjejer borde göra lumpen i minst 6 månader, så folk kan få lära sig att ta ansvar, respekt mot varandra samt få växa som människor.
Finland har det systemet för män, dock inte kvinnor (var är jämnstäldhetslagen i det?) Själv gjorde jag sex månader som eldledare. Mest bortkastade månaderna i mitt liv iaf. Folk som lär sig nåt i lumpen kan inte kunna mycket från förr isf....
Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------ Volvo S40