4328
Sök

1 xtra batterie eller fler kondningar

299 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
Hej har byggt ny baslåda till bilen å handlat mej ett nytt slutsteg......slutsteget är ett rockfordfosgate 8002 å basarna är 2st lanzar dc15 i sluten låda nu har jag dragit 50kvadrats kabel i hela bilen och har en 1.0farads kondning å d blinkar i lysena när man spelar på lite även när man åker med bilen.....så ja tänkte höra va ni bilstereoexperter tror på antingen ett extra batterie i skuffen eller köpa på mig ett par kondningar till????för och nackdelar me dom två och vad man ska tänka på tacksam för svar//johan

16 197 Inlägg
6 december 2007
en vanlig fråga.. finns bara ett svar.. skaffa ett till batteri elle köp 2 likadana å byt de du har fram me så du får exakt samma typ av batteri.

du behöver så sjuuuuuk många kondingar för å väga upp ett batteri. typ 20.000 st elle nåt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team Autohifi!
865 Inlägg
6 december 2007
Helt klart Extra batteri!

265 Inlägg
6 december 2007
johan-s70-t5 skrev:
Hej har byggt ny baslåda till bilen å handlat mej ett nytt slutsteg......slutsteget är ett rockfordfosgate 8002 å basarna är 2st lanzar dc15 i sluten låda nu har jag dragit 50kvadrats kabel i hela bilen och har en 1.0farads kondning å d blinkar i lysena när man spelar på lite även när man åker med bilen.....så ja tänkte höra va ni bilstereoexperter tror på antingen ett extra batterie i skuffen eller köpa på mig ett par kondningar till????för och nackdelar me dom två och vad man ska tänka på tacksam för svar//johan

Extra batteri om du kan, en konding ger inte mer ström, den håller mest uppe "spänningen". Så valet mellan dom 2 är ganska enkelt tycker iaf jag, skaffa ett fett batteri! Banner, Optima eller dyligt. Kan vara bra att kolla vad du har för generator också, så den kan ladda 2 batterier. Annars får du underhållsladda lite titt som tätt wink

-

299 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
ok bilen är en s70 från 97 vet inte riktigt va d sitter för generator i..............nått man behöver tänka extra på med ett extra batterie???

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
6 december 2007
Du ska sätta på ett skiljerelä mellan batterina, annars så kan de ladda ur varandra när det inte används.

16 197 Inlägg
6 december 2007
whitesnake skrev:
Du ska sätta på ett skiljerelä mellan batterina, annars så kan de ladda ur varandra när det inte används.

har aldrig haft de problemet i min/mina bilar.. jettan satt de 7 batterier i å orginalgenerator.. funka hur bra som helst.. sen på mässron körde ja me dubbla Ctek=)

6 december 2007
evilaudio skrev:
whitesnake skrev:

har aldrig haft de problemet i min/mina bilar.. jettan satt de 7 batterier i å orginalgenerator.. funka hur bra som helst.. sen på mässron körde ja me dubbla Ctek=)

Hur kopplade du då? funderar på att skaffa ett till batteri jag med, men jag undrar hur man skulle koppla det.

16 197 Inlägg
6 december 2007
ja bytte ut de befintliga kablarna från generatorn till grövre å dit me en extra jord. sen drog ja 2 50mm2 kablar från batteriet fram till dom 6 ja hade bak...

Sök