2498
Sök

WARNING lurare på blocket PS3

202 Inlägg
14 december 2007
Går ju inte ens skicka med postförskott om du inte har plusgiro konto eller liknande...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 december 2007
merl skrev:
Går ju inte ens skicka med postförskott om du inte har plusgiro konto eller liknande...

Kom precis att tänka på det med tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Teddan
2 495 Inlägg
14 december 2007
TBOC_Razor skrev:
merl skrev:

Kom precis att tänka på det med tongue

men bussgods kan du skicka pf utan att ha plusgiro

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

812 Inlägg
14 december 2007
skickar men med bussgods så kostar det bara 50 kr extra med efterkrav

6 170 Inlägg
14 december 2007
Närmsta bussgods-ställe för mig är hässleholm, tre mil från där jag bor, så är det bara en skitgrej man köper så e det ju en bit att köra bara för det.

Posten = 1km
Bussgods = minst 30km

Men det e ju klart att köper man något för flera tusen e det kanske värt det ändå om man inte litar på säljaren.

Men om man vänder på det hela:

Vad är det som garanterar att man får det man har betalat för och inte en fiskgratäng för tusen spänn om man betalar med PF ??

Det var ju någon här på garaget som köpte en mobil och fick en fiskgratäng istället big_smile big_smile var ju tom med i tidningen tongue

Så bara för att man kör med PF är man ju inte säker för det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

1 453 Inlägg
14 december 2007
TBOC_Razor skrev:
Närmsta bussgods-ställe för mig är hässleholm, tre mil från där jag bor, så är det bara en skitgrej man köper så e det ju en bit att köra bara för det.

Posten = 1km
Bussgods = minst 30km

Men det e ju klart att köper man något för flera tusen e det kanske värt det ändå om man inte litar på säljaren.

Vad är det som garanterar att man får det man har betalat för och inte en fiskgratäng för tusen spänn om man betalar med PF ??

Det var ju någon här på garaget som köpte en mobil och fick en fiskgratäng istället big_smile big_smile var ju tom med i tidningen tongue

Nej exakt, enda sättet att vara säker är att mötas och göra upp affären.
Dock kan man aldrig vara riktigt säker då heller, är prylarna trasiga så är man blåst.

Teddan
2 495 Inlägg
14 december 2007
golf4gti skrev:
skickar men med bussgods så kostar det bara 50 kr extra med efterkrav

betalar hellre 50kr än att bli blåst på 20 000kr:cool:

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Fotograf
1 319 Inlägg
14 december 2007
TBOC_Razor skrev:

Posten = 1km
Bussgods = minst 30km

vist det är sant men. man kan öppna paketet på stället man hämtar det på och säga att det inte var det som man skulle få och lämna tillbacka det då. det gör då jag varje gång jag beställer nått .  cool

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
14 december 2007
Något Ot, men vad gör man åt en skåning som inte hämtar ut en vinge han har köpt av mig?
Den står på bussgods med efterkrav och väntar nere i malmö... jag bor över 50 mil där ifrån.
Har lagt ut frakt + efterkrav (som är inbakat i priset givetvis).
Har mailat och ringt.. bussgods hade tydligen försökt lämna ut paketet utan att betalt, han gick inte med på detta (var väl bra) och vill nu häva köpet. *suck*
Känns som att man får be om pengar för frakten i fortsättningen för att vara säker.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Astronaut
28 Inlägg
14 december 2007
Provat payson elr liknande? säkert för båda parter.. man slipper bli lurad.. smile

(oo=00=oo)

6 170 Inlägg
15 december 2007
Invisible skrev:
Provat payson elr liknande? säkert för båda parter.. man slipper bli lurad.. smile

Har hört om folk som blivit lurade med payson med, typ att köparen inte ger klartecken till payson att lämna ut pengarna utan säger att något e fel med grejen osv, sen börjar det malas fram och tillbaka och vips så har man samma problem som om man inte använt payson till att börja med.

2 283 Inlägg
15 december 2007
Inte för att vara taskig men han får skylla sig själv.

R.I.P. Michael Jackson!

82 Inlägg
15 december 2007
fredda_king skrev:
TBOC_Razor skrev:

Posten = 1km
Bussgods = minst 30km

vist det är sant men. man kan öppna paketet på stället man hämtar det på och säga att det inte var det som man skulle få och lämna tillbacka det då. det gör då jag varje gång jag beställer nått .  cool

Så är det många som tror att man kan göra, men det går tyvärr inte. Så, då är man lika blåst som om man betalar i förskott, fast man kanske fått några tegelstenar istället för ingenting.

Sök