Har nu införskaffat en Renault Trafic -96 som ska användas till en del resor och då främst fotbolls-em i Österrike/Schweiz nu i sommar. Har tänkt göra om en hel del i den och vill ha hjälp och kommentarer på det. Som fattig student så är priset viktigt men vill naturligtvis ha hyfsat ljud.
LjudSlutsteg, JBL GTO755.6, 6 kanaler 4x60W + 2x107W RMS 4ohm, 4x117W + 2x163W 2 ohmBaslåda, MDS SEV122 12"-låda, 2x48 literBashögtalare, 2 st JBL GTO1202D, 12" 1200W 300W RMS 1 el. 4 ohmFramhögtalare, 2 st JBL GTO507C, 5,25" 165W, 55W RMS 2 ohmBakhögtalare, 2 st JBL GTO6507C 6,5" 165W, 55W RMS 2 ohmKabelsats, BoxmanKan få ett bättre pris från Inwarehouse, därför är det mesta därifrån.
Funderar på om man ska sätta in två högtalare till i mitten raden för att få en jämnare ljudnivå för alla i minibussen, men kanske väntar med det pga pengarna.
Klarar slutsteget av att driva dessa två 12" basar eller är det lika bra att köra på 10"?
Är detta ett bra paket annars? Hoppas inte behöva lägga ut mer än 6-7000 kr på detta.
DatorChassi, Antec NSK1300 MicroATX Cube 300WModerkort, Asus M2A-VM HDMI AMD 690G DVI-D AM2 mATXProcessor, AMD ATHLON 64 BE-2350 AM2 (45W) BOXRAM, Kingston 1024MB DDR2 800MHz CL5 Kit (2x512MB)Hdd, 320 GB sata som jag har sedan tidigare
DVD-brännare, har sedan tidigare
Operativsystem, Windows XP Media center edition, har sen tidigare
Ljudkort, ev. Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Gamer, ska testa skillnad mellan inbyggda och dettaTanken är väl att sätta en touchscreen vid förarplats för att underlätta musik val men skulle vilja ha något som är lätt att tabort/gömma för att minska stöldrisken, någon som har något förslag?
Kommer som sagt inte ha någon traditionell huvudenhet alls utan direkt in i slutsteget, kommer detta ge bra ljud?
Vill inte lägga mer än 4000 kr på detta (exl. touchscreen).
Andra modifikationerSkärm, tar en 19" Dell skärm jag har hemma, men troligtvis 22" wide i framtiden
Takfäste, OmniMount Flip Down MountVäxelriktare, 12V 1000WBatteri, vet inte riktigt än, men det som sitter i borde nog bytas, förslag?
Toning till mitten rutorna, göra själv från BiltemaSkärmen är tänkt att fästas i taketprecis bakom det främre mitten sätet så att de 6 som sitter där bak kan se på film och spela.
Det är främst ljudet som jag vill ha hjälp med, men tar gärna emot kommentarer på resten.