4473
Sök

Utelåst ur amazonen! hjälp!

17 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Jag lyckades igår kväll låsa in mina nycklar i min amazon, då jag låste alla dörrar innifrån p.g.a. igenfrysta lås. Nu behöver jag givetvis komma in i den igen, Har ni några tips på hur man skulle kunna ta sig in?

Det är också relativt bråttom...

Jag har precis köpt bilen så jag vet inte alls hur jag ska gå tillväga.

Alla svar uppskattas.

116 Inlägg
8 december 2007
Det brukar fungera att ta en ståltråd och stoppa in i överkant på dörren, sen försöka att haka i "spaken" till låset.. LYCKA TILL

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 december 2007
Det går inte att dra ner en ståltråd genom dörrspringan och lirka upp "låspinnen"?
Du får böja ut dörren så mycket du kan utan att repa lacken med något killiknande och sen dra in en ståltråd med en ögla längst ut.

Gjorde det på en VW Caddy en gång. Fungerade prima smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

17 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Tackar för båda svaren!
Ska ut och prova på en gång, men jag vet inte om jag vågar bända ut dörren så mycke, vi får se hur det går.

Flera tips uppsakttas ifall detta nu inte fungerar smile

Bärs!
3 456 Inlägg
8 december 2007
Är det en 2 dörrars? isf kan bakrutorna sitta med en stjärnskruv!
bara så skruva ur den å plocka bort rutan. Gjorde samma sak med en gammal 242'a jag hade, bilen stog å gick med nycklarna i tändningen.. tongue

annars håller jag med John, funkar perfekt på de flesta Volvosarna..
Men står tråd vet jag inte, om du har nån gammal antenn du kan offra så funkar dom kanon! bara å böja ett litet u längst ut, ner å lirka...

Edit: STÅLTRÅD menade jag förståss, inte STÅR TRÅD! lol
Senast redigerat av Aga_Diff (8 december 2007)

Garaget.org peakade 2008.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 december 2007
code_blue skrev:
Ska ut och prova på en gång, men jag vet inte om jag vågar bända ut dörren så mycke, vi får se hur det går.

Akta lacken bara! Ta nåt i plast och bänd med, eller lägg nåt skydd så du inte repar eller gör några jack i den.

Vi tog en kofot till Caddyn som vi öppnade, men det var min morfars arbetsbil så det va inte så noga big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

17 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Är det en 2 dörrars? isf kan bakrutorna sitta med en stjärnskruv!
bara så skruva ur den å plocka bort rutan. Gjorde samma sak med en gammal 242'a jag hade, bilen stog å gick med nycklarna i tändningen.. tongue

annars håller jag med John, funkar perfekt på de flesta Volvosarna..
Men står tråd vet jag inte, om du har nån gammal antenn du kan offra så funkar dom kanon! bara å böja ett litet u längst ut, ner å lirka...

Det är en 4 dörrars från -66, men tack ändå för tipset.
Nu ska här lirkas, hittade ingen gammal antenn, ska prova med en lång gammal svetsstav istället, den är nog tillräckligt styv. tongue

755 Inlägg
8 december 2007
stål galje fungerar också.. låste upp min brors 760 när den låste sig och skit när den var i gång

17 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
tack för alla svar, nu är bilen upplåst och körklar smile

Sök