3399
Sök

hur monterar man en takskärm??

782 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Ska montera takskärm i audin en (A4 04a).
som jag förstått det så ska man skruva fast skärmen i taket, men vad ska man skruva den i.. Genomgående bultar kanske ha ha .Är det någon som har några tips.. en tanke som jag har är om man skulle limma fast en mdf skiva på plåten i taket sen skruva i den. vilket lim ska man isåfall använda??

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Miklen
8 december 2007
Sätt ett scoop på taket å bulta fast i wink hehe.. Ne men en mdf måste ju fästas den me..du får väl kika va du har för balkar å sånt att fästa i..MDF svävar ju inte heller.. kan ju inte rekommendera genomgående wink

Lim borde ju funka.. ja litar aldrig helt på lim men d kanske man borde göra..t.ex PL400 borde sitta..
Senast redigerat av Miklen (8 december 2007)

16 197 Inlägg
8 december 2007
de takskärmar som ja monterat så har man fått me en plåtram som man sättar fast me dubbelhäftande tejp mellan innertaket å plåten.. sen skruvar man fast skärmen i den plåtramen..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

110 Inlägg
8 december 2007
finns säkerligen alternativ.. men det följer med en metallplatta man är tänkt att man ska sätta ovan inredning i taket och sen fästa skärmens bottenplatta genom innertak och i skruvhålen i metallplattan. sen finns det ett uppsjö alternativ med fästanordningar man kan göra utom det .. men sätter man en skärm i taket så lär man nästan sälja bilen med den sen så då kan man nästans göra det ordentligt från start "genom taket".

782 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
GoTaLL skrev:
finns säkerligen alternativ.. men det följer med en metallplatta man är tänkt att man ska sätta ovan inredning i taket och sen fästa skärmens bottenplatta genom innertak och i skruvhålen i metallplattan. sen finns det ett uppsjö alternativ med fästanordningar man kan göra utom det .. men sätter man en skärm i taket så lär man nästan sälja bilen med den sen så då kan man nästans göra det ordentligt från start "genom taket".

Du menar såga upp innertaket?
hmm jag tror jag förtår nu hur man går tillväga..

16 197 Inlägg
8 december 2007
nee man behöver inte såfa i innetaket... iaf inte dom skärmar som ja monterat.   bara å dra skruven från "skärmfoten" igenom innertaket å sen i fästplattan som sitter ovan innertaket.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 675 Inlägg
8 december 2007
Prova att limma. Gjorde jag med min vinge. Limmet heter pur lim=)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

782 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
nee man behöver inte såfa i innetaket... iaf inte dom skärmar som ja monterat.   bara å dra skruven från "skärmfoten" igenom innertaket å sen i fästplattan som sitter ovan innertaket.

ok ok får se vilka prylar som följer med skärmen.. men jag förstår vad du menar.. skärmen ligger "utanpå" innertaket och inte som en nackstödsskärm som sitter försänkt..

110 Inlägg
9 december 2007
såga lär du inte behöva .. men om du ska ha upp metallplattan ovan inredningen lär du antingen lossa takinredningen eller lägga ett snitt så du kan skjuta in plattan ..

typ:
metallplatta
tak
skärm
Senast redigerat av GoTaLL (9 december 2007)

782 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
GoTaLL skrev:
såga lär du inte behöva .. men om du ska ha upp metallplattan ovan inredningen lär du antingen lossa takinredningen eller lägga ett snitt så du kan skjuta in plattan ..

typ:
metallplatta
tak
skärm

förstår antar att jag lär ta ner taket ändå för kablarna som ska dit och ev lite dämpmatta..

110 Inlägg
9 december 2007
jo bästa resultat blir med nermonterat tak.. men gällande kablage kan man alltid stoppa in en ståltråd från sidan och fiska ut dem..

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
9 december 2007
bästa sättet är väll å bulta med m8or igenom taket? ;D hehe

110 Inlägg
9 december 2007
jo kan man göra så kan man använda bultarna som antenner  tongue

Sök