Rolig sidopryl till artikeln på SvD, "Flera liv kan sparas
Om alla höll hastighetsgränserna skulle 100–150 liv sparas varje år. En lägre medelhastighet för även med sig andra fördelar, som minskad bränsleförbrukning och minskade koldioxidutsläpp. Om alla höll hastighetsgränserna skulle koldioxidutsläppen minska med 700 000 ton, vilket motsvarar 1,5 procent av Sveriges totala koldioxidutsläpp. "
Det betyder att hastigheterna i sig inte är NÅNTING vad gäller utsläpp. 1.5% rättfärdigar INTE att vi bara har 2-1 vägar där det skulle vara motorvägar, och på många ställen inte ens det.
Att sänka hastigheten i trafiken gör att vägarna inte går att använda då många redan idag leker poliser å lägger sig i mitten av vägen i den hastighet dom tycker skall råda.
Att sätta i GPS'er i alla bilar är bara ytterligare ett sätt för ett företag att få sanslösa pengar på en produkt som alla "måste" ha. Kamerorna är ju samma sak, som nån tidigare talare i någon annan tråd redan påpekat. Dom sitter där det går att tjäna pengar, inte där det är farligt att köra fort.
Ännu mer of topic är dödskörningen i gustavsberg och tillhörande snack om att sänka hastigheter å bygga gupp å skit vid övergångsställen. OM man istället skulle göra så att alla bilar hade företräde och folk använde sunt förnuft. Då skulle avgaserna minskas MASSOR i alla städer eftersom bilarna slipper starta å stanna, samt bli kvar längre med motorn på medans folk som har det mkt mkt lättare att stanna ska kasta sig ut i vägen. Jag blir lite deprimerad när det inte går att framföra sina åsikter någonstans så alla får ta del, och tänka efter. Jag skulle ge mkt för några minuters diskution med någon som är retorisk, och verkligen får sin (min) röst hörd.
RE-Amemiya Kitted FD3S