i helgen tänker jag inte börja iaf, för i på lördag blir det bilutställning på dagen och crusing på kvällen och då ska jag sitta i baksätet på en amazon och dricka bira och lyssna på rock n´ roll så på söndag lär man vara för slö för att göra nått
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
jopp... en amazon är enda volvon som inte känns som en volvo... visst jag är volvo hatare men en amazon känns inte riktigt som en volvo, sen är dom raggiga och har årsm inne för crusingar med mera också
He he, du som är fordnörd skulle ju ha en taunus 20M ts
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
jopp... en amazon är enda volvon som inte känns som en volvo... visst jag är volvo hatare men en amazon känns inte riktigt som en volvo, sen är dom raggiga och har årsm inne för crusingar med mera också
He he, du som är fordnörd skulle ju ha en taunus 20M ts
japp, eller en äldre granada
btw, vilket fall som hellst så blev det ju ingen amazon som ni märkt
Senast redigerat av _Glenne_ (10 maj 2008)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
ja ikväll var jag och farsan iväg och hämtade växellådan från min gammla 2,9a som nu mera är skrot
började med att skruva lös framvagnen, enklast så eftersom den bara sitter i 4st bultar
sen drog vi bort den en bit så vi kunde vända på den
så vände vi den rätt väg för att kunna lossa fjäderbenen, fan hur den ser ut nu efter några vändor på taket
sen slet vi bort framvagnen och då var ju motor och låda lös, hur lätt skruvat som hellst
och vipps så var lådan samt kopplingen lös
och här var den och verktygslådan inpackad i terranon så vi kunde åka hem
alltid lika kul att skruva när man får vålda så där
det var väll allt för tillfället, men nu ar jag iaf lådan samt koppling hemma, så imorgon så tänkte jag börja riva 2,8an.. men kommer vara betydligt snällare med den när jag ska ur med lådan
så tog jag igen min nya säkningssats som satt på 2,9an också som bara har suttit på den i MAX 100mil
aja mer kommer imorgon
Broken-arrow: hehe jaa men vafan, det blir ju lätt skruvat när man slänger dom hit och dit
kimpan_90: hehe jao, det var lite synd för det var ju en riktigt fin bil... men men, bara ta nya tag med denna.. har ju lite planer för den, men tänker inte avslöja nånting
japp jag ska kämpa på, tänkte försöka att få bilen att rulla innan helgen, får se om jag kan hålla den deadlinen
hehe jao.... haha jaa gör det, men hitta på nått roligt med den först och filma så vi får se... det tycker jag
Hehe ja kanske det vi får väl se
go for it!
b0nd3n: hehe jaa nu börjar det hända lite grejjor jag... tänkte jag skulle ringa och väcka xorox_88 snart och se om man vill följa med och börja riva 2,8an
jahapp idag har jag fått lite gjort... har rivit ner växellådan, kopplingen och mellanaxeln på 2,8an
här har ni lite bilder
dragit fram bilen
upphissad och börjat skruva, ja jag vet, jag behöver en ny kofångare, var en polare som tydligen inte kunde köra bil som skulle prova bilen i vintras
sen efter lite skruvande så vart vi lite hungriga så vi började med att göra upp en eld
vart lite korv
mumms
och efter lite jävelskap så var lådan nere iaf... var lätt att lossa allting men inte nå vidare lätt att få ner den pga alla stag och avgassystemet osv
borta
sierras äldre låda VS fords nyare låda.. den nyare lådan är mkt tåligare samt skönare att växla
så rev jag bort mellan axeln också eftersom jag måste byta mellanaxeln för att MT75 lådan ska passa
så hittade vi en ganska sjuk och skum sak, en död groda som hade torkat/stelnat i stående läge
tack till widell1111 för hjälpen och tack till xorox_88 som visade hur man sitter och kollar på i en stol
vart riktigt imponerad över hur grymt fräsch bilen var under!.. fan va skönt att se att den var så jävla fräsch.... måste vara väldigt svårt att hitta en 88as sierra som är så rostfri och fräsch som denna.
ja det var väll allt för idag, eller senare kommer ett filmklipp på vad vi roade oss lite med lite imellan skruvningarna
men imorgon ska jag börja montera nya lådan... kommer även köra med 2,9ans tryckplatta eftersom den är styvare/kraftigare men jag tror iaf att bilen kommer rulla innan helgen... äntligen en riktigt bil att åka i igen!
Senast redigerat av _Glenne_ (13 maj 2008)