3819
Sök

_Glenne_´s Sierra 2,8 GHIA -88| nu 8/9 -08, nu är projektet slut, bilen inte längre i min ägo!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
klart du säljer traktorn och skaffar ford... det tycker jag låter riktigt bra wink

fan att jag inte visste att jag hade fått in pengar på kontot idag för då hade jag kunnat besikta bilen idag för det fanns en ledig tid i ånge idag (ca 10 mil hemifrån).. isf hade man ju kunnat åkt sierran till hudiksvall imorgon, men känns lite riskabelt när den är obes sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

7 100 Inlägg
16 maj 2008
ässschh åk ändå,fan ja körde ju oskattad i typ 2 månader ja tongue,vart stoppad 2 ggr tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Automationselektriker
213 Inlägg
16 maj 2008
minns när ja rubbade polerade å vaxade min sierra förra sommarn, fy faaaan vad lång tid de tog, tog nästan en hel vecka tongue
men bra som fan vart de ska ja säga dig, 2 varv rubbing, 2 varv polering, å 1 varv vax wink
(körde med samma märke som du btw ^^)

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
hehe jao det blir bra... vi tog bara ett varv med varje... tänkte rubba och vaxa den igen snart när jag tar bort sido listerna och emblemen bak smile

BMX: hehe jao det går ju, men jag har fasen inte råd med böter just nu... sen är det metall mot metall på vänster fram så nya belägg kanske man skulle haft innan man börjar köra nå långt tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

83 Inlägg
16 maj 2008
Blev ju riktigt blank o fin:)

got stance?
546 Inlägg
16 maj 2008
blev ju riktigt bra med vaxningen. Använde ni polermaskin eller körde ni för hand?

夢の力

7 100 Inlägg
16 maj 2008
hehe mjoo,de blir ju de,fast ja hadde tur båda gångerna smile

som volvon då typ,fast på högra sidan hadde skivan gått av tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
JonnyP: hehe japp smile

joonte_ hehe japp det blev det... vi körde för hand smile

bmx: hehe okej... jaa min skiva har klarat sig än så länge men kanske inte nå länge till kan jag tänka mig... men funderar på att ta bromsarna från min gammla 2,9a för dom var nya och dyra tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (20 maj 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
här kan ni få en bonus när jag leker slut på vinterdäcken big_smile

[video]http://www.garaget.org/video/otepvkxwpnp2[/video]

tycker den låter såååå skönt big_smile.... men på slutet vart jag tvungen att sluta för så gick ena däcket roll och efter första ringarna så sögs soppan åt sidan i tanken så den slutade suga soppa så det vart som soppatorsk hehe tongue

och här är en film på vad vi roade oss med när vi tog en pause när vi höll på att byta växellådan på sierran tongue
[video]http://www.garaget.org/video/xe4jt5auxzwp[/video]

enjoy!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
var in på bilprovningens sida nu och tydligen hade dom fått in ett återbud igen för det fanns en besikningstid på måndag klockan 10:30 som jag tog... så på måndag har jag besikning... saker jag måste fixa innan är bromsarna fram (metall mot metall på vänster fram) hänga dit riktiga uphängningar på avgassystemet och fixa tutan smile

1 944 Inlägg
17 maj 2008
usch då glenne så du busar tongue

hoppas den går igenom med blankt ! big_smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
det ska busas och bruket plus ford är ju ett måste, eller hur då ante? big_smile... dock så måste jag ju skaffa nya däck inför besiktningen efter den där svängomen tongue

hehe jao, man kan ju hoppas... har hört att den där bilen brukade gå igenom med blanka papper... bara hoppas inte allt för mkt hat tjärvat ihop när den har stått smile
Senast redigerat av _Glenne_ (17 maj 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
nu ska jag iväg och hämta lite broms delar till sierran eftersom jag har besiktning på måndag morgon.... är ju "dagen efter" så det känns inge lockande men jag måste ju smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
jahapp idag har jag grejjat lite också.. har bytt bromsarna fram eftersom dom var totalt slut och jag har besikning imorgon förmiddag så.... tog bromsarna från min gammla 2,9a eftersom jag hade precis köpt nya bromsar modell dyr innan vi kvaddade den så dom var i gott skick, sen har jag monterat nya upphängningar på avgassystemet samt bytt ut ett klammer till japsdämparen smile

igår fyllde jag på olja i växellådan.. jaa jag vet att bilen ser matt ut men det är bara för att den har hunnit blivit så jävla dammig, men spolade av den idag så nu är den ren och fin igen.. och börndäcken bak så klart wink
http://i26.tinypic.com/1zwofmo.jpg

haha jaa bättre bromsar har jag ju sett... kolla hur tunn bromsskivan är på insidan tongue
http://i25.tinypic.com/2mhv1pg.jpg

en liten bonus bild på hur vinterdäcken såg ut efter bus filmen jag bjöd på big_smile
http://i27.tinypic.com/xct5zc.jpg

jaa inte så mkt, men vart ju iaf nånting åt er smile

sen har jag kommit fram till att jag ska lacka 16" fälgarna till den vita nu i veckan... är ju så snyggt med vita fälgar på röda bilar smile
Senast redigerat av _Glenne_ (18 maj 2008)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
18 maj 2008
Duuuu, glenne. Var det mormor som körde på filmen där din bil sladdar sönder vinterdäcken? wink Skoja bara. Fan vad avundsjuk jag är. Blir till att sälja volvon när den är besiktad och köpa en sierra. Kör hårt!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
hehe nu tyckte du att du var allt bra rolig va? yikes haha tongue... haha jaa, DO IT!! big_smile

2 118 Inlägg
18 maj 2008
hehe härliga bromsar glenne ^^

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
hehe jo visst, undra vad dom hade sagt om man rullade in på bilprovningen med dom bromsarna lol

2 118 Inlägg
18 maj 2008
haha du hade rullat rätt igenom för du hade inte kunnat stanna lol

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
gahahahaha!! lol jag är trött och lite bakis och så fick jag upp en bild i huvudet på hur det skulle se ut om man rullade rakt igenom... så nu fick jag ett gott skratt lol

Sök