Cruise lampan går inte äns igång när jag försöker starta den.
Det finns ingen "Cruise-lampa" på en -92'a.
GLT mäter du genom att rycka säkring nummer 5 och ge dej ut och gasa. Kör t.ex fullgas från ~1500rpm på trean upp till ~5500rpm. Laddtrycket ska ligga konstant på 0,4bar.
GLT mäter du genom att rycka säkring nummer 5 och ge dej ut och gasa. Kör t.ex fullgas från ~1500rpm på trean upp till ~5500rpm. Laddtrycket ska ligga konstant på 0,4bar.
Bra....då vet vi att det inte felar..... Att inte farthållaren fungerar kan bero på pedalkontakterna......med koppling eller broms påverkade går bilen på GLT och farthållaren fungerar inte. Brytarna 2st skall vara slutna vid uppsläppta pedaler, kolla så det stämmer eller bygla de sålänge så vet du att inte det felar.
Som sagts innan. Det verkar vara något med pedalkontakterna, troligtvis kopplingskontakten. Detta gör att motorn bara går på grundladdtryck. Ganska lätt att justera. Bara dra ut kontaktpinnen med en tång, så snäpper den ut.
Hmm, har du kollat upp alla vakuumslangar? Kolla speciellt de som går till avlastningsventilen.
För ett tag sen började det komma ett fladdrande ljud när jag släppte gasen. (Då normalt dump pysen skulle komma). Berodde väl på att trycket slog mot impellerbladen ist. Detta berodde på att lilla slangen på dumpen gått av den öppnade inte. Satte dit en ny slang och det funkade som det skulle.
Men dock om jag släpper gasen väldigt fort så kan jag få tillbaka det fladdrande ljudet igen. Vet inte vad detta kan bero på.
jonTe skrev:
Bra....då vet vi att det inte felar..... Att inte farthållaren fungerar kan bero på pedalkontakterna......med koppling eller broms påverkade går bilen på GLT och farthållaren fungerar inte. Brytarna 2st skall vara slutna vid uppsläppta pedaler, kolla så det stämmer eller bygla de sålänge så vet du att inte det felar.
Brytarna du pratar om. Är det de som sitter direkt på pedalerna?
Du skriver i FAQ tråden "Fungerar farthållare?". Just att man inte får det turbotryck man skall ha beror väl då inte på farthållaren utan att någon utan kontakterna vid koppling och broms kan ligga på? Och som en extragrej på det fungerar inte farthållaren..?
Bra....då vet vi att det inte felar..... Att inte farthållaren fungerar kan bero på pedalkontakterna......med koppling eller broms påverkade går bilen på GLT och farthållaren fungerar inte. Brytarna 2st skall vara slutna vid uppsläppta pedaler, kolla så det stämmer eller bygla de sålänge så vet du att inte det felar.
Brytarna du pratar om. Är det de som sitter direkt på pedalerna?
Du skriver i FAQ tråden "Fungerar farthållare?". Just att man inte får det turbotryck man skall ha beror väl då inte på farthållaren utan att någon utan kontakterna vid koppling och broms kan ligga på? Och som en extragrej på det fungerar inte farthållaren..?
Kan jag lossa på kontakten till givarna och sätta en sladd mellan polerna på kontakten jag lossade.
Och sen givaren som sitter på kopplingspedalen. Den har ingen funktion mer än till farthållaren eller?
Har nu testat att lossa kontaken till båda givarna. Dratt en sladd mellan båda polerna på kontakterna och provkört. Även provat utan sladd.
Med sladd motsvarar väl givarna i tillslaget läge (alltså när pedalerna inte är nertryckta). Och utan sladd borde motsvara givarna i frånslaget läge (när pedalerna är nedtryckta). Detta kan ju vara tvärt om också. Men med tanke på att jag provat både med och utan sladd mellan polerna så borde ju något utav det ha gjort reslutat.
Har jag gjort något som verkar vara fel så säg till
Detta hjälpte iaf inte. Bilen har fortfarande underligt laddtryck.