tjennare igen. jag har fortfarande problem med min turbo konv 740 med b230fs den rycker "spikar" speciellt när den blivit riktigt varm.. har klämt ihop btr mkt och ställt ner laddtryck till 0.2 bar och ställt lite förtändning. det kan vell inte vara för att oljan i motor är för tunn? eller e de något annat det kan vara?? har inte råd med att köpa något.. tack
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
annars får du göra det enkelt för dig och tanka e85.
Om den redan spikar på bensin, hur tror du det blir på E85 då? då får han 40% mindre soppa.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
det blir nog bra ska du se, eftersom E85 spikar mycket mycket svårare och håller motorn kallare. sen är det inte så att han får 40% mindre soppa.
dina påståenden må stämma på en bil anpassad (mappad) för E85 men det ger motsatt effekt om du för på tok för magert.
40% för magert i en turbobil utan att du hör att det spikar komemr leda till smälta kolvar och krökta vevstakar...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Jag tror det beror på att det är STD styrboxar. För på en B230F så är väl tändningen samma över hela varvtalet. Men på en turbo motor så ändras väl tändningen med varvtalet?
Kan någon bekräfta eller dementera detta påstående?
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!