3375
Sök

Tomgångsproblem och startproblem volvo 740 GLT 16v!!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
#1
Förklarar problemet från början.

Bilen har fungerat felfritt tills nu.

Jag skulle kolla hur det skulle bli att låta med öppetluftfilter så jag tog bort orginal luft filtret från burken. stod och gasade från motorrummet. Sen small det till. (precis som en förgasar smäll som brukar hända från endel förgasar motorer) Jag stände av bilen. Satte dit filtret som det skulle vara och skulle starta bilen. Bilen gick knappt igång.
Fick tillslut igång den..
Tomgången ligger på ca 300 - 500 varv... Direkt man gasar så dör den.

Köpte en beg Lmm och bytte den. Bilen gick inte igång.
Bytte tillbaka till min gammla igen. Den starta men går fortf dåligt. Och dör när man gasar.

Nu har jag köpt en till Lmm och ska prova..
Eftersom jag inte vet fortf om det är det som är felet.. Den andra kanskeär trasig som jag köpte.

Har ni andra nå mera förslag?!?!?!?!?!
Måste få bilen att fungera snarast.

Tacksam för alla svar som jag kan få.

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

116 Inlägg
13 december 2007
#2
Måste vara lmm:en

Frippe

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
#3
Frippe1 skrev:
Måste vara lmm:en

Jag hoppas det.. Vore ju enkast så

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Rapidoz
688 Inlägg
14 december 2007
#4
låter som om lmm lagt av men vad jag bevittnat så smäller det inte när den dör...

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#5
940turboplus skrev:
låter som om lmm lagt av men vad jag bevittnat så smäller det inte när den dör...

Nej jag vet.. Men ska prova imorrn iaf. Om det inte är det felet så uppdaterar jag..
Senast redigerat av Mr_M_ (14 december 2007)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Bacon
162 Inlägg
14 december 2007
#6
troligtvis såär det felet som dom andra skrev anlednigen att den paja var nog att motorn baktende av non anlednig och då blåste av non tråd i massemätaren vanligt när man har upetfilter

Ha de Bacon

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#7
TPCBacon skrev:
troligtvis såär det felet som dom andra skrev anlednigen att den paja var nog att motorn baktende av non anlednig och då blåste av non tråd i massemätaren vanligt när man har upetfilter

Okey.. Jag hoppas verkligen att det baraär det felet. Då jag varken har tid eller råd att kosta på den pengar.. Den ligger nu ute på blocket pga väldigt dålig ekonomi. Men vore ju bäst om jag fick igång den innan försäljning.

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

39 Inlägg
14 december 2007
#8
kolla tråden i lmm:en , håll upp den mot ljus o koll så att trådarna är hela du ska ha 3trådar i en form av en fyrkant typ.. sätt dit en hel o lyfta av batteripolen 20 minuter o testa igen, bilen kan gå illa ett tag , boxen måste få nya värden från lmm:en, har vart med om det hur många gånger som helst.
volvo säger att det tar upp till 70mil innan den får nya värden men har man tur så hoppar den igång snart nog o går bra.
lycka till..

varvstopp är bättre än sex:)

4 824 Inlägg
14 december 2007
#9
Du har inga felkoder?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#10
Christian S skrev:
Du har inga felkoder?

Fick två fel koder.
Men vet inte riktigt vart jag ska läsa av dom...

Men: 3.2 = alltså 3 långa och 2 korta
Och: 1.2.1 = alltså 1 lång 2 korta och en lång

Någon som vet??

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
#11
Får tacka för alla svar..
Men jag har löst problemet nu.

Felet från början var att "slangen" mellan Lmm och insuget var tejpat. Var förmodligen ett eller flera hål/sprickor. Har nu bytt slangen till en hel och fin. Och nu fungerar den som den ska.
Bytte i samband Lmm och stybox. Men bytte tillbaka till orginal för att se vart felet var. Så nu sitter orginal Lmm och styrbox på plats, och bilen fungerar ändå fint och bra.
Så jag antar att det var slangen som gjorde så den var som den var.

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden


Sök