2940
Sök

instalation av b230E ist för b230k frågor ang pumparna i 740

812 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
hej..  nu ska ja byta motor från b230k till b230e..  har elhäror å allt men funderar på hur jag ska göra med umparna..  måste jag ha en i tanken? hadde tänkt att köra med dubbla org pumpar som sitter under å samman kopla dom.. måste väl funka?? hadde en 230e i en a mina gammla å då gick pumpen i tanken sönder men den gick med den fick ju för lite soppa ist.. ska även köra med större spridare och btr (btr för att få bra soppa tryck ist för den jäveln under) men funkar de tro?? för jag ycker de är synd å pilla med armaturen efftersom att tankmätaren funkat för ovanlighetens skull..  funderar även på¨om man sklle slänga på en snigel på sidan så den andas mera men ger de någon effekt?? ska naturligt vis komp sänka den..

tacksam för svar rät omg!!

mvh

man lever bara en gång..

812 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
va fan är de ingen som vet?? är inte de här ett forum för frågor ang motorstyrning mm??  måste ju finnas nån av alla som varit inne å kollat som vet nå??

man lever bara en gång..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 december 2007
åpumpen under ska va ganska bra om den ska orka suga upp soppa från tanken jag skulle rekomendera att ha en pump i tanken eller ha bara ha en stark i tanken

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

39 Inlägg
18 december 2007
den kommer bli jävligt svårstartad om du inte har pump i tanken.. du ångrar dig kan jag lova om du inte sätter i en där.. brukar få nöta 20sek innan huvudpumpen får upp trycket.
borra hål i armaturen o dra ner en slang o 2 kablar o sätt dit pumpen med slangklämma eller stripes.  du måste ha en returledning till soppan med men det har jag för mg finns redan.. gjorde så på en 740 jag hade för länge sen.. lite pill men det är ju det som är tjusningen:)

varvstopp är bättre än sex:)

905 Inlägg
19 december 2007
Jag kör med en b2330e i min 340 med bara en pumpen som sitter under motorn. sist jag startade den. 10minus och hade stått i 3 månader så starta den på ca 3sekunder.

21 761 Inlägg
19 december 2007
Jo, nog ska huvudpumpen kunna pumpa fram tillräckligt med soppa även om tankpumpen inte fungerar. Men den får naturligtvis jobba hårdare och slits mer förstås.

På min 240 med B230E så har jag inte testat att koppla bort tankpumpen vid start, men däremot under körning så tog jag bort säkringen till tankpumpen en gång. Körde hem från jobbet och gasade på ordentligt, inte ens vid fullgasomkörnngar märktes det någon skillnad. Motorn tvekade ingenting eller så, den gick rent.

812 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jo, nog ska huvudpumpen kunna pumpa fram tillräckligt med soppa även om tankpumpen inte fungerar. Men den får naturligtvis jobba hårdare och slits mer förstås.

På min 240 med B230E så har jag inte testat att koppla bort tankpumpen vid start, men däremot under körning så tog jag bort säkringen till tankpumpen en gång. Körde hem från jobbet och gasade på ordentligt, inte ens vid fullgasomkörnngar märktes det någon skillnad. Motorn tvekade ingenting eller så, den gick rent.

men de kan ju inte slita så mkt om jag kör med 2st då?? eller??

man lever bara en gång..

21 761 Inlägg
20 december 2007
Det borde nog inte slita så mycket, tror också det. Men jag kan inte säga helt säkert ändå, andra som har grejat en del med sånt kan säkert svara mer precist.

Avstängd
70 Inlägg
21 december 2007
Drönirettab skrev:

men när man har kört tanken tom kan de bli ett helvete hade så på min 142 turbo att jag bara hede en pump under bilen och den gick bra när pumpen väl hade fått upp trycket och om man hadde mycke bensin i bilen hela tiden smile
Senast redigerat av lagerknack (21 december 2007)

gör som ford köp volvo

905 Inlägg
21 december 2007
inspirerad körning med nästan tomtank var då inga problem för mig, har dock aldrig fått soppa torsk med den.

Sök