4023
Sök

Byta motor från diesel till bensin?

99 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag undrar om det är mycket jobb med att byta från D24 till en b230e motor?
Med växellåda, tändning, motorfästen och allt det? smile
Senast redigerat av Jollejas (18 december 2007)

Eller tvärtom!

8 156 Inlägg
17 december 2007
#2
Det beror på hur erfaren man är. Varför vill du byta förresten?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

240 Inlägg
17 december 2007
#3
ja varför byta? traktorn  är ju värd mer med diesel ismile byt för guds skull inte

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)

99 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#4
Skulle väl säga ganska så erfaren roll hehe
nej men om man måste byta låda och fästen och med tändning och allt det.

Joo, för vill kunna sladda lite, det går ju inte med dieseln och sen så ryker den som bara fan om man skruvar bort skruven från gasspärren..tror turbon är slut men vill ändå ha en b230e...

Eller tvärtom!

Körv
3 535 Inlägg
18 december 2007
#5
Sälj bilen, köp ny bil? smile

Truckdriving Man

207 Inlägg
18 december 2007
#6
Jollejas skrev:
Skulle väl säga ganska så erfaren roll hehe
nej men om man måste byta låda och fästen och med tändning och allt det.

Joo, för vill kunna sladda lite, det går ju inte med dieseln och sen så ryker den som bara fan om man skruvar bort skruven från gasspärren..tror turbon är slut men vill ändå ha en b230e...

det är tufft när det ryker!big_smile

99 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#7
decib3L skrev:
Sälj bilen, köp ny bil? smile

Nej för fin för att säljas smile


Sorling skrev:
Jollejas skrev:
Skulle väl säga ganska så erfaren roll hehe
nej men om man måste byta låda och fästen och med tändning och allt det.

Joo, för vill kunna sladda lite, det går ju inte med dieseln och sen så ryker den som bara fan om man skruvar bort skruven från gasspärren..tror turbon är slut men vill ändå ha en b230e...

det är tufft när det ryker!big_smile

nej det är det verkligen inte;) hahaha



Men någon som vet om det är mycket jobb med växellåda, fästen och tändning och det?

Eller tvärtom!

240 Inlägg
18 december 2007
#8
haha det  är visst coolt när det  svart ryker ju:) det  är ju så det  ska vara  om en  diesel. du har säkert bara ställt på pumpen  lite:P vänta du ska du se att det går å  sladda med en  d24

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 december 2007
#9
håller med coolt med svartryk wink

C H E V R O L E T <3

99 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
#10
Nej nej big_smile skämms ju när det ryker som satan när turbon börjar ladda tongue och när den ryker satan när man ska starta den när det är kallt tongue

Men ville inte höra att det är coolt med svartrök wink
Vill veta hur mycket jobb det är?!
Senast redigerat av Jollejas (18 december 2007)

Eller tvärtom!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
18 december 2007
#11
Jollejas skrev:
Skulle väl säga ganska så erfaren roll hehe
nej men om man måste byta låda och fästen och med tändning och allt det.

Joo, för vill kunna sladda lite, det går ju inte med dieseln och sen så ryker den som bara fan om man skruvar bort skruven från gasspärren..tror turbon är slut men vill ändå ha en b230e...

Förstår inte hur du kan byta bort en Diesel mot en bensinare. Det är klart det går att sladda med en diesel. Sattsa helre pengarna på att trimma upp den D24 du har så ska du se att du får effekt så det räcker och blir över i traktorn ;-)

Vill du ha tips på hur du gör det kolla: www.dieselclubsweden.se

Annars om du promt vill köra sur bensinare så är det inga problem, bara lite jobb och lite pengar så..

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 Inlägg
2 januari 2008
#12
klart de ska väre diesel. manligt de me ett sot moln efter sig:)

volvo 240 Diesel=)


Sök