3256
Sök

Ska skaffa PS3, vad tycker ni om konsolen?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Ja som sagt i rubriken så ska jag ge mig ut på jakt efter ett PS3 i mellandagarna. Så därför vill jag veta vad ni tycker om den senaste Playstation konsolen, och vilka spel är bra samt vilka ska man akta sig för?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

93 Inlägg
18 december 2007
Jag är jättenöjd med mitt ps3.
Använder det mest som dvd och mediacenter.
Men lite spelade blir det ju. big_smile
Call of duty 3 och 4 är bra.
Sedan Formula 1 är väldigt bra oxå.

945 Inlägg
18 december 2007
Jag är grymt nöjd. Spelade precis klart COD4. Sen har jag spelat Skate galet mycket med!

RE-雨宮
481 Inlägg
18 december 2007
GRAN TURISMO 5 säger jag bara. Sen säger jag inget mer..

Eller jo,  jag har lånat hem ett av en polare.. Å det är precis så bra som man trodde + lite till.
Tyvär torskade jag gt5 prolouge demot men ja ska köpa hela till helgen.

enda nackdelen är att de e lite stort.. men där har jag hört många som gillar designen å den är i ärlighetens namn inte direkt ful heller. Bara att köpa är mitt tips

RE-Amemiya Kitted FD3S

147 Inlägg
18 december 2007
Haft den sen den kom ut, rätt nöjd. Funkar att slösurfa på internet med när man inte pallar gå till datan vilket är ett stort plus. Finns ju inte sådär väldigt mycket spel ännu, men dom sägs komma hösten 2008 så att...

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2007
Bästa konsolen nånsin...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
18 december 2007
GRYM GRYM GRYM!! ännu grymmare nu när den stödjer xvid/divx me senaste uppdateringen, bara föra över filmer till ipod tex (som jag gör) sen bara kolla via PS3:an big_smile nu väntar jag bara på nåt chipp smile  KÖP!

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

557 Inlägg
18 december 2007
Har själv PS3 och måste ärligt säga att det är den bästa consolen någonsin!

Dom spelen jag kan rekomendera just nu är

*Need For Speed Pro Street = Grymt kul att lira över nätet smile

*Skate = Klart det bästa skatespelet ever!

*Assassins Creed = Ett av dom coolaste spelen jag spelat, sjukt grymma effekter och det är så pass fritt.

*COD 4 = Extremt snygg grafik och rätt bra story smile

Spel jag tycker du ska passa dig för.

* Virtua Fighters 5 = Det sämsta fightingspelet genom tiderna, gamla streetfigter spelen e bättre.

* Armored Core 4 = Där vet jag inte hur dom tänkt faktist, så jäkla värdelöst, grafiken e så pass dålig att PS1 skulle klara av det fan, samt hela spelet e så dåligt usch säger jag bara.

En annan sak man ska ha i tankarna när man ska köpa PS3 är att man även får en inbyggd BlueRay DVD i consolen. En BR DVD kostar typ 3000:- så PS3 är inte alls dyrt, visst är det ganska mkt pengar men det e inte dyrt.

Säger bara KÖP PS3!! big_smile Fatta när hela GT5 kmr, gud så kul det kmr bli big_smile

KÖP PS3!! big_smile

//Jerry

212 Inlägg
18 december 2007
Har ingen (än) Men sammanfattning som jag försått det, ska du ha en konsol till film/musik och sånt. Välj PS3.

Men är du ute efter många grymma spel som finns i butik nu ska du nog välja en annan konsol wink GT5 finns det väl inte ens nått datum på än? Känns dumt att köpa en konsol p.g.a. ett spel som inte finns.

Aja fritt val men så går mina tankegångar just nu iaf, köper säkert en PS3 tids nog ändå smile

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
18 december 2007
chrno skrev:

Eller jo,  jag har lånat hem ett av en polare.. Å det är precis så bra som man trodde + lite till.

enda nackdelen är att de e lite stort.. men där har jag hört många som gillar designen å den är i ärlighetens namn inte direkt ful heller. Bara att köpa är mitt tips

GT5 kommer ej förräns 2008 maj eller va det va?

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

RE-雨宮
481 Inlägg
18 december 2007
SOLF1LM skrev:
chrno skrev:

GT5 kommer ej förräns 2008 maj eller va det va?

Men GT5 Prolouge släpptes den 13dec i Japan å kommer snart hit också.

Jag lovar att avlägga rapport om typ en vecka när jag lirat de. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S

OEM <3
6 957 Inlägg
19 december 2007
Tänkte oxå skaffa PS3, nån gång runt början av januari.
Och med tanke på¨vad alla skrivit så tvekar inte längre,
Ja dissar Xbox 360! big_smile

OEM <3

2 594 Inlägg
19 december 2007
klart du ska ha ps3 tängte skälv köpa ett när e är lit billigare

45 Inlägg
19 december 2007
Inhandlade Ps3:an med 40gb Hårddisk för ett par månader sen, köpte till Colin Mcrae Dirt och Nfs Pro street båda är höjdarspel enligt mig.
Grafiken är som man kan vänta sig grym, dock är min Tv kass så det blir en Hd till jul smile

Byfåne
368 Inlägg
19 december 2007
Vet inte om någon har nämt det men man kan lägga upp en Media server med typ Nero och sen streama film och musik från datorn till PS3an. Funkar skit bra.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 december 2007
Hehe gillar en dels argument här om att spelen är så grymt bra till ps3, får ju samma spel till 360n...nfs prostreet o cod4 å colin dirt, gta4 osv, enda som 360n inte har är gt5 då, men har ju forza2 istället.
Varför har inte ps3an vibrationer i kontrollerna kan ja undra.
Ska man spela är ju inte ps3an nåt å ha jämfört med konkurrenterna, isf köper man den för blu-rayspelaren..

226 Inlägg
19 december 2007
gillar starkt, xbox kan slänga sig i väggen..

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2007
Mortalis skrev:
Hehe gillar en dels argument här om att spelen är så grymt bra till ps3, får ju samma spel till 360n...nfs prostreet o cod4 å colin dirt, gta4 osv, enda som 360n inte har är gt5 då, men har ju forza2 istället.
Varför har inte ps3an vibrationer i kontrollerna kan ja undra.
Ska man spela är ju inte ps3an nåt å ha jämfört med konkurrenterna, isf köper man den för blu-rayspelaren..

Dualshock-kontroller kostar 550kr och går att köpa från yesasia.
Den är en mycket kraftfullare maskin än sina konkurrenter som inte har en suck.

Plus att är man fanboy så är man.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 december 2007
Jaså de finns å köpa iaf, de va ju bra! Jo verkar väl vara en fanboydebatt här där alla är ja-sägare så det är väl lika bra att inte säga emot o nämna nå nackdelar, får man väl stryk :<

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2007
En enkel grej är ju att visa denna bilden ifall folk inte är övertygade än om att PS3 är överlägset både Wii och 360.

Klicka här för stor bild: -->http://i77.photobucket.com/albums/j63/b … e-full.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j63/blue42richman/Console_Table-full.jpg

Dock så ska det tilläggas att det numera finns skakfunktion till PS3, vilket inte finns med på denna listan eftersom att det inte fanns från början.
Senast redigerat av FireTraXX (19 december 2007)

Russel Crowe, Gladiator.

Sök