2565
Sök

bilen "rusar"

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
jahapp nu ha jag råkat ut för en sån bil igen sad

bilen kör sj asså gasar själv å ligger hela tiden på 2000varv och ibland över så de dånar när man frikopplar hmm har hört att de finns 3 bilar til lsom hatt samma problem men undra om dom hittade felet på dom..jag ha hört från en som hade bmw som gjorde såhär att den tog in luft på nått sätt som gjorde att den tjuvgasade själv...

va 17 ska man göra åt de???går de att fixa??nån som vet nått där ute????sad

mycket tacksam för svar

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

2 600 Inlägg
21 december 2007
hadde nästan samma problem me scorpan det va en vacum läcka till vevhuset tongue kanske kan vara nån sån läcka på din me tongue

posta tråden i Motor och motorstyrning tro den hör hemma där lite bättre smile
Senast redigerat av klimpan (21 december 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

dARKiE
5 031 Inlägg
21 december 2007
Gissar också på en läcka till vevhuset kolla alla vaccum slangar. Hade samma problem med min första bil (mazda 626) Hittar du nåt hål. Hål för läckan så ska du se att den säkerligen går bättre sen.
Senast redigerat av Darkie (21 december 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
hadde nästan samma problem me scorpan det va en vacum läcka till vevhuset tongue kanske kan vara nån sån läcka på din me tongue

posta tråden i Motor och motorstyrning tro den hör hemma där lite bättre smile

ja de e nått med luft då de e de säkert...jäkla bil haha...hoppas de e detta ska kolla om dom ha öppet imån elelr nått måste fn få de fixat hmm inte alls kul ju...ska fan till å ha vinterbil asså hahahaha....

tack så mycket för svaret big_smile nu har jag nått å lägga fram till dom som få jobbet att fixa skiten tongue

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Darkie skrev:
Gissar också på en läcka till vevhuset kolla alla vaccum slangar. Hade samma problem med min första bil (mazda 626) Hittar du nåt hål. Hål för läckan så ska du se att den säkerligen går bättre sen.

tack tack tusen tack big_smile ska kolla upp detta å hoppas på att de e de å inte så dyrt å fixa heller smile
Senast redigerat av Lady_Milla (21 december 2007)

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
och sorry alla att detta hamnade i allmänt va lite stressad när jag skrev och ville bara ha svar på va 17 de kunde va ajg e ju så beroende av bilen sad
Senast redigerat av Lady_Milla (21 december 2007)

2 600 Inlägg
21 december 2007
jag fick min lagade för 200kr tongue men vet inte hur det kommer att kosta att laga din om det nu är en vacum läcka.  hoppas det löser sig för dig smile

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
jag fick min lagade för 200kr tongue men vet inte hur det kommer att kosta att laga din om det nu är en vacum läcka.  hoppas det löser sig för dig smile

va 17 haha kan inte den personen laga min mä hahaha tongue hoppas p åatt de e de iaf å att dom inte e så tjurskalliga som dom va på macken ja va på nu ikväll..han va inte trevlig hmm men han pratade mer när pappa kom....heeeeltypist...

tack hoppas jag med måste ha bil när man bor öde haha

2 600 Inlägg
21 december 2007
hehe du ha ingen verkstad som heter automeck ? tongue jag lagade min där  jävligt shyssta är dom smile  åk runt lite och hör va dom säger eller om du känner nån som är duktig på bilar?

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
hehe du ha ingen verkstad som heter automeck ? tongue jag lagade min där  jävligt shyssta är dom smile  åk runt lite och hör va dom säger eller om du känner nån som är duktig på bilar?

nä jag bor i en håla vi ha ba fjantarna på volvo haha tongue å do me bara intresserade av volvo även att de säljer renå haha..om du går in till dom å säger att du vill köpa en renå så pratar dom om volvo tongue
så nä de ska inte få röra den haha...känner ingen som kan nått om bilar:( synd man inte själv kan nått sånt sad

2 600 Inlägg
21 december 2007
jadu då sitter du lite i en knipa tongue men låt dom sura på macken fixa den då hehe nej men hör me volvo kan säkert fixa den fast det inte är en volvo tongue  hör me dom om du inte redan ha gjort de smile

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
jadu då sitter du lite i en knipa tongue men låt dom sura på macken fixa den då hehe nej men hör me volvo kan säkert fixa den fast det inte är en volvo tongue  hör me dom om du inte redan ha gjort de smile

ska höra med den lilla macken här först smile gillar inte volvo dome så segt sega på att göra nått hahaha tar ju fn 1 timmer per däck för dom att byta haha tongue så då få jag la tillbaka renån om 1 år om dom ska fixa detta felet haha lol

2 600 Inlägg
21 december 2007
hehe sega volvo tongue  hör du me mackan ska du se att löser sig smile lycka till

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
japps tackar för tipset smile

2 600 Inlägg
21 december 2007
varsågod smile

blacken
21 december 2007
Du kan felsöka själv lite grand. Spraya med startgas runt insug och slangar. Om det är en "tjyvläcka" så rusar motorn upp i varv när det suger in startgas. var bara lite försiktig när du sprayar. det är brandfarligt.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
blacken skrev:
Du kan felsöka själv lite grand. Spraya med startgas runt insug och slangar. Om det är en "tjyvläcka" så rusar motorn upp i varv när det suger in startgas. var bara lite försiktig när du sprayar. det är brandfarligt.

hahaha å du tro jag kommer ge mig på de där efter de du berättar om de hahaha never in my life jag vill leva:P haha låter "proffsen" göra de haha

2 014 Inlägg
21 december 2007
Flyttade tråden till rätt forumsavdelning.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Alecci's fästmö
708 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Alecci skrev:

tack för jag vet inte hur man gör sånt smile

2 014 Inlägg
21 december 2007
Lady_Milla skrev:
Alecci skrev:

tack för jag vet inte hur man gör sånt smile

Lugnt, är ju mitt "jobb" att hålla rent i forumet. Tvivlar också på att du kan göra det själv, tror bara vi som tillhör administrationen på forumet kan flytta trådar.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Sök