2611
Sök

Ska det vara så svårt att använda blinkers?!

945 Inlägg
23 december 2007
SupraDupraFly skrev:
poliser är grymt dåliga på att blinka, iaf här tongue

fan jag tycker dom blinkar blått titt som tätt *S*

blinka blått om du vill rejsa!

En gång Volvo, alltid Volvo
165 Inlägg
23 december 2007
FireTraXX skrev:
Jag blinkar i stort sett aldrig.
Enbart när andra har användning av det.
Alltså när det betyder att de kan köra eller dyl.

Samma här. Dock är jag väldigt noggrann med att blinka om det t.ex. står någon och väntar som kan köra om jag tydligt visar hur jag ska svänga.

Körv
3 535 Inlägg
23 december 2007
John87 skrev:
Groggmugg skrev:
Jag trodde faktiskt att det var bara lag på att blinka ut o inte blinka i rondellen... Folk blinkar ju bara ut ur rondeller idag... Utom jag då.. tongue Man vill ju visa vart man ska så man slipper smälla för att man varit dålig med blinkersen.. smile

Min "uppkörningstant" berättade det där för mig, men efteråt har jag upptäckt att alla tycker olika om det.

Man ska blinka när man lämnar rondellen eller byter fil i den.
Du behöver inte blinka när du kör in i den då alla kör åt samma håll ändå.

Edit: jag hade tydligen fel om att blinka när man ska till vänster i en rondell tongue men jag skyller på min körskola big_smile

Nåja, Man ska bara blinka höger när man ska ut ur rondell. Och vid filbyte i rondell tongue

Ingen anledning till onödiga kommentarerar.. tack smile
Senast redigerat av decib3L (23 december 2007)

Truckdriving Man

16 197 Inlägg
23 december 2007
AirOne skrev:
evilaudio skrev:
ja blinkar typ aldrig.. varför ska ja??

...dig vill jag aldrig möta i trafiken..?

Jag blinkar i stort sett alltid. Man lär sig det i trafikskolan därför att det är dels
trevligt om man ser vart folk ska men också för att det är *host* LAG på det?

Däremot kan jag medge att om jag kommer på vischan, tre mil utanför stan
där det är nån kilometer mellan husen - klockan tre på natten -  och det inte
är ett lyse nånstans..då blinkar inte jag..

de e MYCKE man lär sig på trafik skolan.. å de e mycke de e lag på.. tänk om man skulle följa allt de då skulle de ju inte ens va kul på köra bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Smurfen
103 Inlägg
23 december 2007
FireTraXX skrev:
Jag blinkar i stort sett aldrig.
Enbart när andra har användning av det.
Alltså när det betyder att de kan köra eller dyl.

Sen var det någon som sa nått om Mc i hög fart o död vinkel.
Om jag åker varae sig bil eller Mc i hög fart så är det min skyldighet att läsa av trafik och göra mig uppmärksam och uppmärksammad. Inte de andra trafikanterna.
Jag åker många mil varje sommar i farter över 200 och det är upp till mig. Inte de andra. För det är jag som gör lagbrottet. De följer bara lagen.
Men ni som inte åker fort. Är säkert ni som blinkar överallt o så oxå. Jag läser treafiken på ett helt annat sätt än vad mina kamrater gör kan jag lova. Så visa bara lite med bilen vad ni skall göra så ser jag det. Visst kan det bli fel ibland men inte över det stora hela.

Som sagt. Jag blinkar inte (Om det inte är nödvändigt för länge väntande folk T.ex) och åker för fort.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

Sök