3733
Sök

motorvärmare, finns det andra alternativ?

98 Inlägg
26 december 2007
#21
Jag skulle nog satsa på att få tag i den där motorvärmarstolpen, slänga i en motorvärmarkabel och en kraftig motorvärmare, bensin/dieselvärmarna kräver mycket energi i starten och du måste ha ett par mil till jobbet för att batteriet ska laddas upp igen.

Att få isfria rutor kan du nog glömma, men hur lång tid tar det att skrapa rutorna? 1-2 minuter?

Det bästa av allt är väl att ha ett varmgarage men det är ju inte ens rimligt att tänka tanken att få tag på det i Stockholm...


Klyphuggare
328 Inlägg
26 december 2007
#22
Gå ut och starta bilen en kvart före du ska åka är najs

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

3 235 Inlägg
26 december 2007
#23
Man kan ju köpa strömomvandlare (12v-220v),
då kan man starta bilen och ha en kupevärmare som blåser varm luft med en gång.
Kostar inte så mycket, och är bara att koppla in i bilen.
Då har man i alla fall lite värma de första minuterna innan motorn blir varm.


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
26 december 2007
#24
investere i ett värmegarage wink


Bmw osv..

Svartrök Performance
40 Inlägg
27 december 2007
#25
Märks att ni bor i stockholm ( no offence) men nu är det ju så att en motorvärmare är ju int bara till för att värma upp kupén utan också för att värma motorn. Skulle aldrig falla mig in att starta en bil i 10-grader utan haft motorvärmaren inne, kallstarter är det om sliter mest på en motorn, tar även mycket mer soppa då. Speciellt om man har en diesel! så överallt där jag har tillfälle stoppar jag in motorvärmaren för att ha en varm motor när jag ska fara, å de skadar ju inte att han en liten kupévärmare så att de e varmt å gosigt inne i bilen också smile


Sök