har funderat lite.. finns d Wastegate som till för sitta på tycksidan så man sjustera laddtrycket genom dumpa tryck? annas bör det väl gå sätta en Wastegate på tryckröret åh dumpa ladd genom den? bör ju funka. är take t centrifugal kompressor ska ändra utväxling på så blir det 30psi 2 bar kan d ba bra kunna ställa ner laddet //olss
En wg är ju till för o styra laddtrycket och en dump är till för o släppa ut trycket när gasspjället stängs.
mjo vet ja väl men om man sätter en wg på tryck röret så bör det ju gå öppna den så man släpper ut trycket = mindre ladd.. normalt så släpper ju wg förbi avgaser iställer för gå genom turbon men om man sätter den på tryck röret så bode man ju kunna släppa genom ladd tryck istället så kan kompresson snurra på 2 bar åh sen ändra laddet med wgn.. så ja menar
En wg är ju till för o styra laddtrycket och en dump är till för o släppa ut trycket när gasspjället stängs.
mjo vet ja väl men om man sätter en wg på tryck röret så bör det ju gå öppna den så man släpper ut trycket = mindre ladd.. normalt så släpper ju wg förbi avgaser iställer för gå genom turbon men om man sätter den på tryck röret så bode man ju kunna släppa genom ladd tryck istället så kan kompresson snurra på 2 bar åh sen ändra laddet med wgn.. så ja menar
om man gör så kommer turbon att varva sönder ganksa omgående, om jag förstått det rätt det du menar (ständiga avgaser och reglera luftflödet med en ventil?)
lite som att hålla full gas hela tiden och reglera farten genom att slira på kopplingén...ingen bra idé tror ja. Varför försöka vända på ett väl fungerande sätt som ALLA biltillverkare använder?
vrf ska du dreva den så dne laddar 2 bar då? vrf inte välja nåt mer lämpligt?
nja byggd för palla 2bar så.. menn kommer bli lite väl för gatan åh orka ändre utväxlingen på kompresson varje gånga man vill ha det där lilla extra laddet..