4350
Sök

Wastegate

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#1
har funderat lite.. finns d Wastegate som till för sitta på tycksidan så man sjustera laddtrycket genom dumpa tryck? annas bör det väl gå sätta en Wastegate på tryckröret åh dumpa ladd genom den? bör ju funka. är take t centrifugal kompressor ska ändra utväxling på så blir det 30psi 2 bar kan d ba bra kunna ställa ner laddet hmm //olss


4 670 Inlägg
28 december 2007
#2
En wg är ju till för o styra laddtrycket och en dump är till för o släppa ut trycket när gasspjället stängs.


Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#3
mickius skrev:
En wg är ju till för o styra laddtrycket och en dump är till för o släppa ut trycket när gasspjället stängs.

mjo vet ja väl men om man sätter en wg på tryck röret så bör det ju gå öppna den så man släpper ut trycket = mindre ladd.. normalt så släpper ju wg förbi avgaser iställer för gå genom turbon men om man sätter den på tryck röret så bode man ju kunna släppa genom ladd tryck istället så kan kompresson snurra på 2 bar åh sen ändra laddet med wgn.. så ja menar


1 311 Inlägg
28 december 2007
#4
Olss skrev:
mickius skrev:
En wg är ju till för o styra laddtrycket och en dump är till för o släppa ut trycket när gasspjället stängs.

mjo vet ja väl men om man sätter en wg på tryck röret så bör det ju gå öppna den så man släpper ut trycket = mindre ladd.. normalt så släpper ju wg förbi avgaser iställer för gå genom turbon men om man sätter den på tryck röret så bode man ju kunna släppa genom ladd tryck istället så kan kompresson snurra på 2 bar åh sen ändra laddet med wgn.. så ja menar

om man gör så kommer turbon att varva sönder ganksa omgående, om jag förstått det rätt det du menar (ständiga avgaser och reglera luftflödet med en ventil?)
Senast redigerat av Corpze (28 december 2007)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

176 Inlägg
28 december 2007
#5
lite som att hålla full gas hela tiden och reglera farten genom att slira på kopplingén...ingen bra idé tror ja. Varför försöka vända på ett väl fungerande sätt som ALLA biltillverkare använder?

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

2 164 Inlägg
28 december 2007
#6
De blir som en WRC bil med respons system som håller varvet uppe på turbon men de sliter jätte mycket och är som sagt inte nått man rekomenderar.

MVH

F


Driifter;)
1 630 Inlägg
28 december 2007
#7
det är ju en kompressor killen harn ingen turbo?

vrf ska du dreva den så dne laddar 2 bar då? vrf inte välja nåt mer lämpligt?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#8
oki om ni läser så STÅR d KOMPRESSOR inte turbo.. åh inte ändra någon system detta e göra eget system sör kunna ändra laddet på KOMRESSOR


Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#9
Amazon_123GT skrev:
det är ju en kompressor killen harn ingen turbo?

vrf ska du dreva den så dne laddar 2 bar då? vrf inte välja nåt mer lämpligt?

nja byggd för palla 2bar så.. menn kommer bli lite väl för gatan åh orka ändre utväxlingen på kompresson varje gånga man vill ha det där lilla extra laddet.. smile



Sök