2802
Sök

Problem med laddtryck

253 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Alltså, detta är på en biturbo. Det laddar, går hur bra som helst, sen i fullgas (måste inte vara FULLgas) men man gasar så bara dumpar han utan att man släppt gasen. Efter det så laddar han helt enkelt inte mer me en turbo (andra laddar, det hör man) förrän man stängt av bilen o låtit honom vila ett litet tag. Sedan funkar han fint igen tills samma sak händer. Han sätter två felkoder: För högt laddtryck och för lågt laddtryck. Vad kan det vara??

3 295 Inlägg
30 december 2007
Hmm.. låter som en gåta!? big_smile  kanske dags att uppsöka en verkstad för kontroll med diagnosverktyg.

945 Inlägg
30 december 2007
kan d va nå strul med av:n?
Dom kan ju börja kärva, i synnerhet om man har nån originalare med plastkolv, vet iaf att vag har haft några såna probs.
Men det är bara en teori från min sida, ingen fakta smile
Gott nytt år!

blinka blått om du vill rejsa!

253 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
det handlar om en saab 93 aero V6 2.8T. ska kolla påp wastegaten, tror det e den, så vi får se va de blir av de smile

2 164 Inlägg
30 december 2007
Grejen är de att de är singel turbo på dom men med dubbla inloppsrör till avgashuset.
De är en elektronisk AV så du kan höra hur den varvar upp med de blir fel laddtryck.
Den laddar på lite för mycket så den ger både för högt och lågt samtidigt.
Åk till saab och låt dom fixa de.

MVH

F

253 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
hmm, visste jag faktiskt inte.. har alltid fått höra att det e biturbo

men vet du vad de gör för att fixa det då? byter de nåt eller vad gör dom?

253 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
snackat me lite olika människor.. rätt många som sagt att det borde vara wastegaten, just det som jag trodde innan. en vän har haft samma problem på en audi 1.8 eller 2.0 turbo, minns inte exakt vilken det va. han bytte wastegaten så löste det sig. nån mer som tror det kan vara den?? finns här ingen saabmekaniker som fått lösa turboproblem? :p haha.. eller opelmekaniker för den delen.. samma motor i opc-vectran ju

Sök