3610
Sök

Vad skulle ni ha valt, BMW eller Audi?

Teddan
2 495 Inlägg
31 december 2007
det är helt lönlöst attt fråga på sånna är ställen vilken bil man skall välja.

jag har haft med allt från 113hk till 400hk , har haft audi från 90hk till 380hk
gammalt , nyare , nästan nytt.

jag tror man väljer bil efter smak , iaf när det står mellan dessa 2.

det stora + på audi är ju quattron, - är ju driftskostnader (kamremsbytet suger stort)

+ på bmw är körglädje och itne lika dyra servicar.,  -mycket ecc strul och bussningar.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Thorssa
31 december 2007
Jag tror att kvailteten på dessa två modeller är likvärdig, gäller bara att hitta ett bra exemplar! Den största skillnaden är ju att BMW:n är bakhjulsdriven medan Audin är fyrhjulsdriven, smakfråga vilket man vill ha. Sen vet jag inte men en såpass gammal A6 4,2 har väl kamrem medan BMW:n har kamkedja? Vet iaf att S4 4,2 kom med kamkedja först -04. Kamrem brukar kunna innebära ganska dyra servicekostnader, en frisk kamkedja går mycket långt innan den måste bytas.

Edit: Läste inte inlägget ovan innan jag skrev men då stämmer det angående kamrem på A6.
Senast redigerat av Thorssa (31 december 2007)

Statstjänsteman
125 Inlägg
31 december 2007
BMW 5-serien fick en facelift 2001 medans audi fick sin 2002. Andra större förändringar tror jag kom 2003 på Audis navi. Dessa gör ju en del i utseende exteriört och interiört - bara så du vet tongue

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
31 december 2007
Den med fyra ringar är den enda riktiga tysken. wink
Dock har jag tyvärr inga erfarenheter av nån av bilarna. Men är man Audibög så är man.

Whine whine!

Solfilmsmontör
68 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Stream skrev:
BMW 5-serien fick en facelift 2001 medans audi fick sin 2002. Andra större förändringar tror jag kom 2003 på Audis navi. Dessa gör ju en del i utseende exteriört och interiört - bara så du vet tongue

Jo en -03 vore fint men tyvärr för dyr för mig.
Jag har lagt ett pris runt 100 men max 120.

Så man får leta efter det bästa i den prisklassen.

Men jag tackar för alla tips och förslag från alla.

Har ni fler är det bara att skriva smile

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com

7 100 Inlägg
31 december 2007
audin hadde ja tagit!tycker inte om bmw,ussh
a6 är jävligt skön att åka i iaf smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

313 Inlägg
31 december 2007
gör som jag köp både BMW och audi:P
nä men där finns både posetivt och negativt med dessa bilar.
Dom håller bra båda 2 och är lika dyra i delar men jag hade valt audin utan å blinkla..
de e ju quattro. audi har en fruktansvärt grym 4-hjulsdrift.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2007
Jag vet inget om BMW:n till att börja med smile
Men pappa har haft bra många A6or och dom har aldrig strulat för honom, riktigt sköna bilar att åka och dom är driftsäkra.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

342 Inlägg
31 december 2007
Audi..  utan att tveka!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

Avstängd
298 Inlägg
31 december 2007
du frågar vad man hade valt

personligen så hade valt Audin om jag skulle ha köpt en kombi.
gillar inte utseendet på 5 serien,för mycket gubbbil över den.

en sänkt A6a med lite värre fälgar ser riktigt brutal ut.
nu är ju färgen på den där inget vidare kanske.
http://www.blocket.se/vi/14542549.htm?ca=12_s
svart eller mörkgrå hade jag nog valt

jag antar att båda är lika praktiska så det får bli att man går på uteseendet i det här fallet.

Solfilmsmontör
68 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
PG skrev:
du frågar vad man hade valt

personligen så hade valt Audin om jag skulle ha köpt en kombi.
gillar inte utseendet på 5 serien,för mycket gubbbil över den.

en sänkt A6a med lite värre fälgar ser riktigt brutal ut.
nu är ju färgen på den där inget vidare kanske.
http://www.blocket.se/vi/14542549.htm?ca=12_s
svart eller mörkgrå hade jag nog valt

jag antar att båda är lika praktiska så det får bli att man går på uteseendet i det här fallet.

Tycker båda bilarna gör sig bäst i silver.
Denna är fin: http://www.blocket.se/vi/14550503.htm?ca=23_3_s

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com

Son Of Murphy
782 Inlägg
31 december 2007
Känns nästan som om jag bryter lite av ett mönster då jag säger Audi!
Varför? Audi är i mina ögon en mycket bra bil. Den är stor, rymlig, bekväm och hästkrafterna är fördelade i komfort.
BMW har jag ingen ägt, tror jag åkt EN BMW i hela mitt liv, och näe usch... Dels för att det är bakhjulsdrift, det är sportigt dvs. svindyra försäkringar och det kostar att reparera!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Avstängd
298 Inlägg
31 december 2007
Gizze skrev:
Tycker båda bilarna gör sig bäst i silver.
Denna är fin: http://www.blocket.se/vi/14550503.htm?ca=23_3_s

silver funkar det med wink

den där såg riktigt fräsch ut förutom fälgarna
men det finns ju möjlighet att ändra på i efterhand smile

bara att handla!

Solfilmsmontör
68 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Mankan1978 skrev:
Varför? Audi är i mina ögon en mycket bra bil. Den är stor, rymlig, bekväm och hästkrafterna är fördelade i komfort.
BMW har jag ingen ägt, tror jag åkt EN BMW i hela mitt liv, och näe usch... Dels för att det är bakhjulsdrift, det är sportigt dvs. svindyra försäkringar och det kostar att reparera!

Jag tror nog Audin är dyrare att äga på alla vis.
Men jag kan ha fel.
Många tror att BMW är svindyra att äga men jag tror nog en vanlig Volvo är dyrare.
Själv tycker jag att BMW står sig bra i kostnader.
Men som sagt jag har noll koll på hur Audin är mer än att vissa säger att det är den dyraste bilen att göra service på.

865 Inlägg
31 december 2007
Bmwn så klart

1 582 Inlägg
31 december 2007
Jag hade valt Audin utan tvekan big_smile men smaken är som baken wink

BMW Power
2 362 Inlägg
31 december 2007
Man ska väl inte lyssna på vad alla andra säger, men samtidigt så hjälper dom dig inte med dina andra frågor som du hade på listan wink

Min pappa äger en 540 E39, och dom är verkligen hur sköna som helst att åka i, och går riktigt fint maskinellt.. men samtidigt så kan jag direkt inte yttra mig om Audin, då jag inte vet ett skvatt om den..

Men 540in är utan tvekan en "grym" bil att äga, + att dom inte kostar så himla mycket längre.

Edit: Det som skulle vara guldvärt för dig, är att försöka ha tillgång till att testköra båda bilarna, och gå efter det, om den ena är bu och den andra bä.
Senast redigerat av FugitivE (31 december 2007)

BMW, bogsering med wire :/

345 Inlägg
1 januari 2008
nu är jag lite av ett bmw freak o har även jag små jobbat lite med audi som bilmek, priserna på rep. e inte o leka med. stora service m.m på v8 kostar.

audi tycker jag e en rätt tråkig bil invändigt sätt.

540 e39 går väldigt fint, samma som e34 har jag för mig iaf om jag inte har lämnat hjärnan nån annanstans så har även dom problem med bultarna till oljepumpen.

har själv haft 540 dock e34 kanske inte kan jämföras beror väl på. men går sjukt bra, jättetrevlig motor. ingen värsting men går väldigt okej. bra soppa förbruk. relativ bra försäkringspremie på bilen.

Okej audin e 4 krafsare, frågan e hur kul de e o hur mkt den används då menar jag används ordentligt, på torrt väglag, vintern i sverige finns ju inte längre.

ah min röst personligen ligger iaf på bmw. säkerheten vet jag är grym hos dom, ah hoppas du finner nån bil som passar just dig iaf. Mvh

outlaw
106 Inlägg
1 januari 2008
bmw så klart wink

bad ass boys drive bad ass toys

Thorssa
1 januari 2008
Mankan1978 skrev:

Förstår inte hur du kan uttala dig negativt om en bil du inte ens åkt i? Vad vet du om reparationer på en BMW när du inte ägt någon? BMW:n är knappast dyrare att reparera, det är en långlivad myt! Snarare Audin som är dyrare i det här fallet. Audi tar t.ex. över 10000 kr för den stora servicen med kamremsbyte på en A4 1,8T, knappast billigare på en 4,2! Något som du slipper på BMW:n! Tror inte det skiljer sig nämnvärt på försäkringar på dessa två vagnar heller.

Jag har haft en BMW 323i och har en Audi A3, farsan har haft en Audi A8 4,2 och en S4 2,2T och morsan har en Audi A2 och har haft en Audi 80. Mina erfarenheter från de bilarna tillsammans med 4-5 kompisar som kör BMW (E30, E36, E46 & E39) säger mig att BMW håller bättre än Audi, och framförallt är de jävligt mycket roligare! Skräckexemplet är stötdämparna bak till A8:an, p.g.a. nivåregleringen kostade de 11000 kr, styck! Farsan var den första någonsin som köpte ett par på Berners i Sundsvall.
Senast redigerat av Thorssa (1 januari 2008)

Sök