2708
Sök

Varning För Oseriös Säljare!!

10 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
En säljare vid användarnamnet "tobbe" som säljer bilar både här och på blocket har gått under jorden. Hans senast sålda bilar är en Ford Scorpio 1991 Reg Nr OEN 1xx & en Nissan 180ZX 1988 Reg Nr NPC 5xx. Hans flickvän fungerar ofta som bulvan. Han heter egentligen Tobias och bor i Åkersberga, men är tydligen inte bosatt där längre. Han tros bo hos sin flickvän i Bandhagen. Han är lyst av POLISEN för bedrägeri m.m..

Ser ni mobil nr 0762-088 090 (ej regestrerat, kontantkort) i någon annons, maila mig först & kontakta sedan POLISEN om ni vet vart han kan befinna sig eller om ni gjort affär med han och blivit bedragna.
Detta är kanske olagligt att göra, men vad ska man göra. Måste ju varna andra så dom inte går på en nit genom att köpa något av denna kille. Han tar bara pengarna och sticker. Små pengar kan tyckas, jaa men hur korkat är inte det då? Bli kriminell för smågrus.

Känner ni igen reg nr och är ni kanske köpare av dessa bilar, kontakta polisen omgående.

Nedan en länk till en annons jag hittade som han har ute fortfarande. Känner ni igen killen eller vet att ni haft med han att göra, skicka mail till mig och meddela polisen om ni vet vart han finns.
http://www.garaget.org/annonser/?view=99868
Senast redigerat av FightingAngles (31 december 2007)

89 Inlägg
31 december 2007
Men du har väl bilen iallafall? Och han står som ägare? Då verkar det ju dumt av honom att inte skicka in papprena. Med tanke på att alla överträdelser som bilen råkar göra hamnar på den registrerade ägaren? T.ex. parkeringsböter som går vidare till kronofogden m.m.

Det är ju därför säljaren alltid ska ta hand om ägarbytespappren, för att inte nya ägaren ska kunna bruka bilen på gamla ägarens bekostnad...

\\ Mer laddtryck åt folket! //

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 december 2007
Hej FightingAngles. Önskar dig varm välkommen på garaget med ditt första inlägg.

Det är bra att du skriver detta för att varna folk men alla vet redan det. vi har pratat om det länge innan liksom den som förmedla bilar till försäjlning med hjälp av sin son. Han brukar resa till folk med en stor vit Mercedes.
Just nu, han sitter i fängelse i sällskap med sin son. Det är också kända som stora bedragare.
Senast redigerat av alain (31 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Teddan
2 495 Inlägg
31 december 2007
Jag har råkat ut för samma sak då jag köpte en 855R -97 för en del år sedan , då rörde det sig om ganska mycket pengar oxå.
killen jag köpte bilen av bodde i sölvesborg så det var långt för mig att åka.

Men för att göra detta på rätt sätt så gör man som man jag förklarar nu.
detta förutsatt att du/ni har skrivit kvitto vid affären.

du skriver/faxar till vägverket och förklarar som det är skickar med kopia på kvittot.
Då har säljaren 1månad på sig att bestrida detta, kommer inget yttrande från honom skrivs bilen över på dig.

Ang om hur många bilar man får äga osv så har du helt fel, du kan få revision om du säljer/köper för många bilar , men det är inte olagligt.
Å dom flesta går ju minus på sina bilar och om man kan styrka det så skiter myndigheterna om du har 1000bilar på ett år .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

10 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
alain skrev:
Hej FightingAngles. Önskar dig varm välkommen på garaget med ditt första inlägg.

Det är bra att du skriver detta för att varna folk men alla vet redan det. vi har pratat om det länge innan liksom den som förmedla bilar till försäjlning med hjälp av sin son. Han brukar resa till folk med en stor vit Mercedes.
Just nu, han sitter i fängelse i sällskap med sin son. Det är också kända som stora bedragare.

Det är inte samma kille. En som köpt mina tjänster träffad han nyligen. Han utnyttjar sin flickvän som bulvan ibland också.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 december 2007
FightingAngles skrev:
alain skrev:

Det är inte samma kille. En som köpt mina tjänster träffad han nyligen. Han utnyttjar sin flickvän som bulvan ibland också.

Jo jag förstor vad du menar men principen är dessama, det gäller att passa sig någa med såna bovar.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök