Nästa val kommer sossarna tillbaka... Det är säkert en del här som tycker det är bra, problemet är att med sossarna följer miljöfachisterna hack i häl ock snart kostar soppan 25:-/l sen kan vi ju alltid göra om det engång till: Ett parti lovar att jobba för lägre bränslekostnader och sen när dom väl fått rösterna, tvärvända. Vi har för kort minne i det här landet.
Sen det här med moms på skatt ? W.T.F
Moms får endast tas ut på en vara eller en tjänst heter det så fint. Sen när är skatt en vara eller tjänst ?????
Hade en vanlig dödlig dratt en sån grej, hade man blivit åtalad för bedrägeri.
Den mest effektiva "protesten" enligt mig är fortfarande att göra precis det politikerna vill få oss att tro att dom vill vi ska göra. Nämligen köra mindre bil. Tänk er själva om halva sveriges bilister minskar sitt bilkörande med säj 75% ! Snacka om ebb i statskassan ! Tänk er sen deras bortföklaringar & ordbajseri när dom måste sänka bränsleskatten igen eller i värsta fall höja nån annan skatt för att kompensera bortfallet ! Eller kanske hitta på nån ny skatt på nåt som alla använder, kanske avföringsskatt ? säj 20:-/kg ? Detta är fullt möjligt med miljömupparnas logik !
Exempel på mijlömuppslogik:
Bilarnas avgaser ökar koldioxidhalten i atmosfären som i sin tur ökar "växthuseffeket" ock värmer jorden & havet... right ?
Fakta . Jämför man kurvorna på temperatur & koldioxid i atmosfären ser man helt klart att koldioxidnivån föjler tempen och inte tvärtom, Temperatursvängningarna föjler dessutom solens svängningar i aktivitet ganska exakt, ock vilket är den största koldioxidutsläppskällan på jorden ? jo havet. men det är ändå sveriges bilisters fel = miljömuppslogik, eller kanske lågIQ ?
För övrigt tankade jag fullt igår med 30% E85,inblandning, ni kan tro att gubben i saaben brevid glodde
när jag tog den blåa tankpistolen.