2831
Sök

Ska detta lackpaket räcka till en hel bil?

Lite överallt..
612 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#21
Så alltså är det lättare med 2K än vattenbaserad?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

junsele
248 Inlägg
10 januari 2008
#22
A_Lindahl skrev:
Så alltså är det lättare med 2K än vattenbaserad?
alla gånger!
Ska du göra det extra lätt för dej och du har en bil som det inte är så högt värde i så kör på 1-komponent färg och en spruta med 2,5mm munstycke, överliggande kopp,  typ. inte för mkt förtunning bara, för då tappar du glans
Senast redigerat av devilspath (10 januari 2008)


fritidsprofessor
1 197 Inlägg
10 januari 2008
#23
devilspath skrev:
A_Lindahl skrev:
Så alltså är det lättare med 2K än vattenbaserad?
alla gånger!
Ska du göra det extra lätt för dej och du har en bil som det inte är så högt värde i så kör på 1-komponent färg och en spruta med 2,5mm munstycke, överliggande kopp,  typ. inte för mkt förtunning bara, för då tappar du glans
Det går bra med international oxå tongue

http://www.garaget.org/?car=76317&image=689507

Visst de blir ju inte billackskvalle, men helt ok!
Senast redigerat av turbotompa (10 januari 2008)


Lite överallt..
612 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#24
devilspath skrev:
A_Lindahl skrev:
Så alltså är det lättare med 2K än vattenbaserad?
alla gånger!
Ska du göra det extra lätt för dej och du har en bil som det inte är så högt värde i så kör på 1-komponent färg och en spruta med 2,5mm munstycke, överliggande kopp,  typ. inte för mkt förtunning bara, för då tappar du glans
Okej!

Nja, tänkte försöka att göra det så bra som möjligt, och då är väll 2K-färg att rek.?

Visst blir det inte som om en lackerare skulle göra det, men ska göra så gott jag kan! roll

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
#25
turbotompa skrev:
devilspath skrev:
A_Lindahl skrev:
Så alltså är det lättare med 2K än vattenbaserad?
alla gånger!
Ska du göra det extra lätt för dej och du har en bil som det inte är så högt värde i så kör på 1-komponent färg och en spruta med 2,5mm munstycke, överliggande kopp,  typ. inte för mkt förtunning bara, för då tappar du glans
Det går bra med international oxå tongue

http://www.garaget.org/?car=76317&image=689507

Visst de blir ju inte billackskvalle, men helt ok!
Aa okej!

Blev rikgtig nice golfen din! smile

Ska se senare, men tror det blir 2k-lack, för tänkte göra det så "riktigt" som möjligt.

Fast det är ju klar, då kan man ju inte skylla på färgen? wink

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Billackerare
737 Inlägg
12 januari 2008
#26
turbotompa skrev:
Youngblood skrev:
turbotompa skrev:
Ja e inte billackerare utan industrilackerare.. Men jag kan ju säga som så att det är stor skillnad på egenskaperna mellan olika färgfabrikat.
Och såna där sketna vattenbaserade färger är inget att ha, jag tar inte i dom med tång ens.. Det ska vara riktiga färger, ni vet såna som är märkta med dödskallar, kryss, döda fiskar o sjuka träd o sånt, de e riktig färg de..
Sketna vatten baserade färger..? neutral
Dem fungerar hur bra som helst. KAN man måla så kan man måla med vatten. tongue
Jag sa inte att jag inte kan måla med vattenbaserad färg, men när dom väl sitter där och ska fylla sin uppgift förutom att se snyggt ut så är dom kass..
Varför tror du det idag knappt existerar nån volvo av årsmodellerna runt 1972-75??
Jo, volvo provade att använda vattenbaserade färger ett tag, med resultatet att bilarna började rosta på direkten typ.

Visst, kanske har utvecklingen gått lite framåt även på denna fronten men jag anser att v.bas färger aldrig kommer lira i samma division som traditionella lösningsmedelsbaserade färger.. ja just det, Nej jag röstar inte på miljöpartiet
Jag har inte så stor koll på hur många Volvo från -72 till -75 det finns. Ingenting som jag brukar tänka på. En av anledningarna borde väl vara att dem bilarna är mellan 33 och 36 år gamla. Hur många andra bruks bilar från den tiden är rost fria idag?
Sedan så har dem nog gjort STORA fram steg under dem över 30 åren med att utveckla dem vatten baserade färgerna så jag är då inte orolig. Jag har inte sagt att du INTE kan måla med vatten baserade färger... men det verkade som att du inte kunna det efter vad du skrev i ditt första inlägg.

Jag röstar heller inte på miljö partiet...

Corrado VR6R 3.0 Turbo


Sök