Tjena. Min vinterbil har fått lite fnatt.. Den varvar bara 3000-3500 varv.. Bytt tändstift o pillat lite på förgasaren men inga resultat.. Chockar jag dör bara bilen ... Nån som har en aning ?? Mvh!
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Som ovan, men kolla med tändningen .. Min va helt åt helvete .. Och bilen gick piss .. Bluddrade som fan .. Och då hade ja inte rört den, utan fördelarlocket har snurrat själv .. Mvh Johan
olja har jag och vi har kollat alla slangar och choken har inte hängt sej.. sen kollade vi tändstiften och inget hände... membranet har jag faktist inte en aning om vad det är ? Mvh
Om du skuvar av locket på förgasren, så sitter det en gummitratt (svart) kan man säga och är det hål idet så går bilen kasst och orkar inte varva någonting. Har haft det felet en gång.
SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
där du fyller på olja till förgasaren det locket sitter med 4 skruva loss dom å ta bort locket i där sitter det ett gummi mebran å det ska du kolla så det inte är hål i
där du fyller på olja till förgasaren det locket sitter med 4 skruva loss dom å ta bort locket i där sitter det ett gummi mebran å det ska du kolla så det inte är hål i
finns inga 4 skruvar på den.. bara 3 o lyfter man på den sitter det bara en liten gummipackning och sen äre oljan där ^^ funkade inte med dom nya grejjerna heller btw
finns inga 4 skruvar på den.. bara 3 o lyfter man på den sitter det bara en liten gummipackning och sen äre oljan där ^^ funkade inte med dom nya grejjerna heller btw
sorry va så länge sen man såg en förgasare man kan inte komma ihåg allt
sorry va så länge sen man såg en förgasare man kan inte komma ihåg allt
neh jag menade inte så men det är inte den runda plastpackningen du snackar om elr ? kolla gärna bilden så äre bild på förgasaren .. ^^
Som en skrev i början... Kolla så att kamremmen sitter rätt. Kompis 740 gjorde också bara 3000varv och då hade kamremmen hoppat..Detta hände efter han hade varit ute och sladdat på vintern..