3275
Sök

hur många har fått tinitus av hög musik

2 594 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
skälv har jag lite små pipningar i bland tror det kommer av att jag hade mycket ljud i bilen förut och spelade gämt högt

Skyracer
917 Inlägg
3 januari 2008
Som DJ har jag en del vänner som har problem med hörseln. Dock inte från hög musik på dansgolvet utan att de spelar hörlurarna så jädrans högt.

Jag har i min egen mening bra ljud i bilen så behöver inte skruva upp för att det skall låta bra. Har nog högre volym från avgasljudet på Skyline'n än bilstereon i Golf'en. smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

945 Inlägg
3 januari 2008
jag har nån lättare variant av tinnitus, hör bara ljud när det är helt knäpptyst för övrigt, typ när man ska sova. För många konserter och rockklubbar för min del ...oh yeah ..big_smile
Lite olika ljud för mig, ibland ett ihållande pipande, ibland låter det som tusentals starar och ibland så låter det som om flera hundra pers står och slår med piskor i luften, typ ett swischande ljud.
Har haft det i så många år nu, jag har vant mig vid det.
Men då ska man ju inte glömma att jag har nån light variant av det smile

blinka blått om du vill rejsa!

Svindåre
1 433 Inlägg
3 januari 2008
det piper lite lätt i mina öron när jag ska sova, hör det inte annars, har jobbat i verkstad ofta så de kommer nog därifrån, är bara 18 så måste ta det mer försiktigt med höga ljud känner jag... big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
3 januari 2008
vette fan om ja har tinnitus men pipandet kommer å går.. hänger i typ 30 min sen försvinner sen kommer tillbaka.. lite mysko det där men men

Masterworks
3 januari 2008
Som hårdrocks trummis så får man leva med lite pip! hehehe... cool

bullsmugglare
190 Inlägg
3 januari 2008
fick tinitus efter en jag var nere på hultsfred... drygt som fan och tack vare tinitusen fick jag inte göra lumpen..=/

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

502 Inlägg
3 januari 2008
Jag är 16 år och har haft "bak grund tjutet" i snart 4år. hmm

Jag fösökte spela trummor för första gången och hade inga hörsel skydd.

2a gången så va det en fyrvärkeri liknande grejj som small på marken.

Och lite för hög musik vid datorn är nog lite skyldigt också.

mvh

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

987 Inlägg
3 januari 2008
Det har man fått , ja.. pga för högmusik! rätt irriterande bland faktiskt.. hmm

i like it load

819 Inlägg
3 januari 2008
Jodå lite prassel, tjut osv finns det allt i öronen ibland.
Har varit disjockey i fyra år så det beror nog på det.
Synd bara att det är först nu som man insett att man ska ha ordentliga öronskydd. hmm
Senast redigerat av andreasgustavsson (3 januari 2008)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 januari 2008
det piper HELA tiden i mina öron, men inte allt för mkt och antingen är det så lite eller så är jag van men jag stör mig eller tänker alldrig på det smile, det är bara om det är knäppt tyst och jag tänker på det som jag hör det smile

har nog haft det i ca 7år minst iaf
Senast redigerat av _Glenne_ (3 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

4 554 Inlägg
3 januari 2008
har klarat mig trots en hel del påfrestningar för ja e inte bra på hörselskyddsanvändandet så har stått ut med motorsåg ljud i bil metalliska ljud slipar osv men klarat mig endå kan knappt tro de själv

Fotograf
1 319 Inlägg
3 januari 2008
det man förstör öronen med är ju oljud och inte musik. ingen jag känner vad jag vet har tinitus och då är kompisen sm 2a i db drag street b spelar över 150db i sin golf och där har jag och han suttit och ställt in ljudet några ggr:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

12 086 Inlägg
3 januari 2008
Jag har nån svag variant tror jag, tjuter gör det, men har man varit ute en kväll så låter de mer!
Senast redigerat av JapMax (3 januari 2008)

Toker
491 Inlägg
3 januari 2008
Fått tinnitus efter flera års spelande som House-DJ...   Spelar fortfarande så man får stå sitt kast..

Toker Jr 081102

16 Inlägg
3 januari 2008
säger bara en sak om det  ..... VA????????????????? haha

ilovecars

Robban_tic
3 januari 2008
ja det sägs att musik med mkt bas typ techno o sån skit ska inte vara farligt för öronen , ja har inte en aning men undrar om nån vet om de stämmer ??

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
3 januari 2008
Robban_tic skrev:
ja det sägs att musik med mkt bas typ techno o sån skit ska inte vara farligt för öronen , ja har inte en aning men undrar om nån vet om de stämmer ??

Det tror inte jag på, tror det är lika farligt.

4 554 Inlägg
3 januari 2008
olika frekvenser är olika farlig men de betyder inte att basfrekvenser är ofarliga men man tål dom bättre än en högfrekvent

1 217 Inlägg
3 januari 2008
Nja, jag har inte fått det av musik tror jag.. däremot ett hundratal öroninflammationer i unga år.. Har nedsatt hörsel och tinnitus motsvarande 110-115db och har skiftningar mellan 6 olika toner konstant

Sök