2186
Sök

3500 maxvarv och bara 0.1-0,2 bar i ladd på 740 tic

812 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
ej. nån som vet va de kan vara för fel??  varvar max 3500 typ sen låter de som att den slår i varv stopen sen laddar den inte mer än max 0,2bar?? :S  måste ha hjälp fort..  måste bli klar med bilen..

tacksam för svar :S

man lever bara en gång..

629 Inlägg
3 januari 2008
Kollat kamremmen? så den inte har hoppat en kugge...

812 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
koka skrev:

har kollat allt de men de va inte de häller sitter ny kamrämm å stännarepå kan ja ju medela..  hela motorn är ny byggd sad

man lever bara en gång..

510 Inlägg
5 januari 2008
pimpad740 skrev:
koka skrev:

har kollat allt de men de va inte de häller sitter ny kamrämm å stännarepå kan ja ju medela..  hela motorn är ny byggd sad

Tempgivaren och kallstartventilen rätt? Svart kontakt på blå spridare, och blå kontakt på svart givare? Gjorde det misstaget själv .. gick som du beskriver smile ..

turboabstinens
442 Inlägg
5 januari 2008
Du sa att motorn är nybyggd, har den någonsin funkat som den ska efter renoveringen? Ställt in kamaxeln rätt?

ocertifierad klåpmekare

812 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
okej de där med givarna ska ja kolla men kallstarten sitter rätt vet ja men den andra vette fan tongue och sen såg ja att fördelar locket va massa spricer i så de är fixat med då när jag hadde bytt så gick den bara på 3 burkar sedan 2 så då kollade vi kam remmen å andrade den en hel del sen är jag skulle starta igen tog bateriet slut så jag får prova i morron igen tongue  tack för svar tar gärna imo fler smarta ider

man lever bara en gång..

18 Inlägg
6 januari 2008
Har du någon LMM? Kan vara glapp kontakt isf.. Min s13 gick som du beskriver när jag hade problem med Luftmasse mätaren.

Sök