3296
Sök

Stör mej på folk som inte har skattemärket på bilen !!

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
5 januari 2008
jag blev stopad igår och polisen påpekade bara ett trasigt bakljus men dom sa inget om skatte märke. dom bara önskade en fortsatt god kväll tongue

3 235 Inlägg
5 januari 2008
henkebenke skrev:
Mina skattemärken brukar hänga bra länge på kylskåpet innan jag kommer ihåg att klibba på det.
Skit samma, mina problem isf.

Exakt!

Det är mitt bekymmer om jag inte har märket på.
At folk irriterar sig på att andra ev inte har ett märke påverkar inte mig ett dugg.
Jag blir t ex väldigt irriterad när mötande lastbilar sprutar hundratals liter med oljigt och smutsigt vatten över min vindruta/bil... men vad fan ska man göra åt det? Leka polis varje gång? Ska jag kanske skapa en separat tråd om detta?.. då får vi säkert många inlägg...hmm

Nu kör jag med skattemärket i handskfacket, för skylten är aldrig ren nog för att märket ska sitta ordentligt. Stör det någon?  Inte mitt problem...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 januari 2008
Konbanan skrev:
alain skrev:
jag har inte haft skattemärke på flera år på grund att det finns folk som ploka bort den till sina egna bilar.
haft fler poliskontrol utan någon problem efter förlklarning om varför den är inte på.
De sa till mig också att de kunde ser direkt på dator om den var betalt eller inte.
jag till och med kunde visa dom att jag hade dom i bilen.
I detta fall tycker jag att man ska kunna klistra dom på insida av rutan.
Inget problem för att köra vidare utan klistra den och inget böter för det..

De va bara o starta upp V12:an igen o låta polisen höra på de ljuvliga motorljudet smile

Flera är faktist nyfiken på bilen, prov sitta, titta på och lyssna på motor, vad drar den, vad kostar en sådan bil, vad kostar försäkring, har alldrig haft otrevliga poliskontrol.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

7 100 Inlägg
5 januari 2008
alain skrev:
Konbanan skrev:
alain skrev:
jag har inte haft skattemärke på flera år på grund att det finns folk som ploka bort den till sina egna bilar.
haft fler poliskontrol utan någon problem efter förlklarning om varför den är inte på.
De sa till mig också att de kunde ser direkt på dator om den var betalt eller inte.

De va bara o starta upp V12:an igen o låta polisen höra på de ljuvliga motorljudet smile

Flera är faktist nyfiken på bilen, prov sitta, titta på och lyssna på motor, vad drar den, vad kostar en sådan bil, vad kostar försäkring, har alldrig haft otrevliga poliskontrol.

hehe fan va najs smile
själv så brukar snuten stå och sparka på saaben lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
alain skrev:
Konbanan skrev:
alain skrev:

Jo även folk utan bilintresse blir lite intresserade när de e lite häftigare bilar smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

51 Inlägg
5 januari 2008
volvo_245 skrev:
jag blev stopad igår och polisen påpekade bara ett trasigt bakljus men dom sa inget om skatte märke. dom bara önskade en fortsatt god kväll tongue

Men det är ju så det är. Jag har inte haft något skattemärke på på säker två år. Ingen som har sagt nåt. Räcker med all annan skatt man betalar... Nog får vara nog enligt mig!
// Krille

410 Inlägg
5 januari 2008
engolf skrev:
richardoo290 skrev:
engolf

bara för att du + många andra skiter i att betala skatt så får vi betala mer skatt.
tack så j*kla mkt! big_smile

Varför skulle du och andra betala mer skatt bara för att jag och några andra inte för det?

Min bil befann sig fysiskt i Norge under de tre åren, så jag slet inte på svenska vägar, jag tankade i Norge och servade bilen i Norge. Vad hade Sverige för utgifter för min oskattade bil då? Administrativa kostnader? Kom igen, ge dig...Jag kunde lika gärna haft bilen stående, och det kostar ju inte andra fordonsskattebetalare ett öre, eller har jag fel?

Grejen är ju det att Norge är med i EEG eller vad det heter (nästan som att vara med i EU fast de har ingen beslutande rätt i parlamentet och måste inte heller tillämpa alla EU lagar) Vilket innebär att de delar mycket av kostnaderna av vägar m.m. Så bara för att du kör i Norge innebär inte att vi inte drabbas av det ökade kostnader i norge ger indirekt ökade kostnader i Sverige. Jag tror inte du gjorde rätt för dig och betalade skatten i norge istället för i Sverige. Varför inte bara erkänna att du såg en möjlighet att lura staten på lite skatt och gjorde det. Men det innebär så klart att du är lika bra för det svenska skattesystemet som bidragstagare som bara fuskar och fifflar och inte förtjänar sina bidrag. Du är en del av det svenska skatteproblemet.

3 059 Inlägg
5 januari 2008
zovix skrev:
ToTTeN skrev:
hmm.. jag stör mig på mitt halva skattemärke.. satt nog inte så bra.. dumma högtrycks tvätt.. får ju ett nytt snart.. (bara 11 månader kvar).

Är bara att beställa ett nytt från vägverket. Dom kommer gladeligen skicka ut det..

/Magnus

Ja och dom är gratis också.

Själva skiter jag fullständigt i om folk har sina märke på eller inte.. Fan ska man bry sig om sånt skulle man inte göra annat..
Som att bry sig att folk inte har tvättat sin bil, som att bry sig för att folk har 2 antenner, som att bry sig för att folk har olika färg på bilarna... ja som sagt, ska man bry sig om andras skattemärke så ska man nog sluta köra bil... ta stålhingsten då för tusan o stör dig på att folk inte pumpat sina däck och smort kedjorna...
Senast redigerat av Smajly (5 januari 2008)

1 196 Inlägg
5 januari 2008
Jag har alltid betalat bilskatten, inte för att jag vill, utan för att om jag skulle bli påkörd av någon idiot, eller om nu olyckan skulle vara framme, och jag inte betalt bilskatten, så gäller ej försäkringen, då bilen framförts trotts körförbud...

Dock betalade jag bilskatten på den blåa Saaben för ca 2 månader sedan och har fortfarande inte fått skattemärket än!!!! Bra jobbat vägverket..

1 703 Inlägg
5 januari 2008
klart man betalar skatten, det är det ju lag på wink

Älskar att spela högt! :)
143 Inlägg
5 januari 2008
Usch å fy på mej..
Jag som åkte oskattat i hela 5 mil i torsdags.. :S
Nu har jag ställt till det... hur ska jag göra nu då??? wink

Nu byggs det i en GMC. =)
Sponsorer: Enviro-Safe AC-kit / USABilforum / Summer On Wheels / BDS Lindesberg / Mamma och Syster.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
5 januari 2008
master_lars skrev:
Jag har alltid betalat bilskatten, inte för att jag vill, utan för att om jag skulle bli påkörd av någon idiot, eller om nu olyckan skulle vara framme, och jag inte betalt bilskatten, så gäller ej försäkringen, då bilen framförts trotts körförbud...

Dock betalade jag bilskatten på den blåa Saaben för ca 2 månader sedan och har fortfarande inte fått skattemärket än!!!! Bra jobbat vägverket..

tar 100 år innan man får skatte märket sj fick ja inte äns inbetalnings grejjset pga krongel vid ägarbytet på min bil så man fick körförbud wink

men de är ju andras problem fall de inte payar skatten som bara e på 1800  och som vill offra mer pengar i böter och eventuellt andra utgifter varför gnälla att skatten e så dyr när de tar skatt för vad man än gör

du som startade tråden minns inte vad du hette

men seru såna bilar om du stör dig på dom tipsa snuten de är säkert pigga på och sätta dit dom;)

eller enbart hoppas på att de åker dit

12 086 Inlägg
5 januari 2008
Jag stör mig verkligen inte på om folk inte har ugglan? Jag stör mig inte häller om de inte betalat skatten, finns vässentligare saker att bli upprörd för.

Jag har själv fått böter för att jag körde oskattat, de sura för mig va de att jag flyttade bilen 5 km, ingen daglig körning. Hur pissigt är inte de att få en bot på 1200 då =/

12 086 Inlägg
5 januari 2008
volvo_dude skrev:
master_lars skrev:

tar 100 år innan man får skatte märket sj fick ja inte äns inbetalnings grejjset pga krongel vid ägarbytet på min bil så man fick körförbud wink

men de är ju andras problem fall de inte payar skatten som bara e på 1800  och som vill offra mer pengar i böter och eventuellt andra utgifter varför gnälla att skatten e så dyr när de tar skatt för vad man än gör

du som startade tråden minns inte vad du hette

men seru såna bilar om du stör dig på dom tipsa snuten de är säkert pigga på och sätta dit dom;)

eller enbart hoppas på att de åker dit

Du vet att skatten är olika på olika bilar va?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 januari 2008
Konbanan skrev:
engolf skrev:
Hehe, varför stör det dig så mycket?

Jag körde utan klistermärke i tre år, sket i att betala skatt. Bara rätt åt staten som redan fått alldeles för mycket pengar från mig...

Jag håller helt klart me dej! Lura staten så mycke ni kan när skatten är så sjukt högt.
Sen frågar vissa: Varför ska du inte betala skatt när andra gör de? Varför ska de jag betalar in till staten gå till socialbidrag till idioter som aldrig har lyft ett finger i hela sitt liv. Jag förstår att skatten e hög på grund av bra sjukssystem o annat skit, men sänk förfan på alla bidrag.

Du tror på fullaste allvar att folk går å lever lyxliv på socialbidrag eller? Vet du ens hur mycket socialbidrag är? Knappt att du skulle kunna köpa mat o betala hyran för dom pengarna iaf..sen behöver faktiskt vissa bidraget en kortare period för att klara sig, vissa har t.ex. varit med om skilsmässor där det blivit konstiga fördelningar till den ene partens nackdel (känner en sådan kvinna, som absolut inte är en snyltare!) och behövde bidrag under en period för att kunna överleva, men de va fan inge lyxliv kan ja säga...
Så sluta tracka på alla med bidrag, visst är det bra att försöka få ut folk ur bidragsberoende, men jävligt långt ifrån alla gör de för att de e så jävla roligt att utnyttja systemet eller vad du nu tror...jäkla MUF snack.

Vet att detta e extremt off topic men vafan...man kan ju inte hålla sig
Senast redigerat av Mortalis (5 januari 2008)

?
1 038 Inlägg
5 januari 2008
Orka bry sig om nån inte har skattemärket på lol snutarna har vad ja kan minnas aldrig stoppat mig för att ja inte har skattemärket på, kan bero på att när dom kör reg nr i datorn ser att ja betalat big_smile
Senast redigerat av Evo-Danne (5 januari 2008)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 436 Inlägg
5 januari 2008
Streckkoden skrev:
Det är därför man ska åka skattebefriade bilar.. 38kr i registerhållaravgift, det kan man leva med.. smile

Japp, nästa (planerade) bil-inköp blir nog en 30 plusare...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Arg Snickare
875 Inlägg
5 januari 2008
om man inte har pengar eller inte vill betala skatten så har man inte råd att köpa en bil heller.
börja cykla ist nerdar!

Inläggskritiker
990 Inlägg
5 januari 2008
JohanMR850 skrev:
Hej en sak jag börjat  störa mej på att folk som inte betalar skatt på sina bilar

eller skiter o sätta på klistermärket det vill säga om dem nu inte betalt

kanske mer än ja som stör mej ?   Varför ska andra glida runt som parasiter,

Hehe nån som lever ett jävligt tråkigt liv ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

380 Inlägg
5 januari 2008
JohanMR850 skrev:
Hej en sak jag börjat  störa mej på att folk som inte betalar skatt på sina bilar

eller skiter o sätta på klistermärket det vill säga om dem nu inte betalt

kanske mer än ja som stör mej ?   Varför ska andra glida runt som parasiter,

Förstår inte riktigt problemet, parasiter?? blir ju inget dyrare för oss som betalar skatt bara för att det finns folk som skiter i det å kör ändå,eller tror du att vi andra får betala deras skatt oxå smile hehe ,ibland undrara man fan om man inte är bra dum som betalar vägskatten,flera tusen om året åt skogen, å bor i en av sveriges minsta kommuner,sannolikheten att snuten stoppar mig är minimal smile

Sök