3229
Sök

Nissan GTR 2009 - Siffror

Meister
6 763 Inlägg
Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 januari 2008
#22
RaaZer skrev:
200sx_bengan skrev:
ne men båda har 4wd och Bugattin har bättre köregenskaper en GTR:en
1. Ifall du har en bil med 4wd så ger ju inte de mer sidogrepp, bromssträckan är den samma som en 2wd bil men ACCet kan bli bättre. OM de är halt kan sidogreppet bli bättre på ställ.

2. Väger inte en buggati en bit över 2 ton? Köregenskaper existerar inte....wink
många mercedesar som väger över 2 ton och där har du köregenskaper som heter duga


och den där nissanen skulle jag inte tacka nej till big_smile
ser jävligt bra ut och verkar gå som fan me smile


87 Inlägg
5 januari 2008
#23
Team-Adolfsson skrev:
RaaZer skrev:
200sx_bengan skrev:
ne men båda har 4wd och Bugattin har bättre köregenskaper en GTR:en
1. Ifall du har en bil med 4wd så ger ju inte de mer sidogrepp, bromssträckan är den samma som en 2wd bil men ACCet kan bli bättre. OM de är halt kan sidogreppet bli bättre på ställ.

2. Väger inte en buggati en bit över 2 ton? Köregenskaper existerar inte....wink
många mercedesar som väger över 2 ton och där har du köregenskaper som heter duga


och den där nissanen skulle jag inte tacka nej till big_smile
ser jävligt bra ut och verkar gå som fan me smile
De va inte riktigt så ja menade men;)
Jag tror att Buggatin inte har en susning på bana.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
5 januari 2008
#24
NiclasT skrev:
2009 Nissan GTR

480 BHP

587 NM

1740 KG

0-100km/h - 3,5 s

Toppfart - 310 km/h

Ca pris - 480 000 :-



480 hk + 1740 kg= 0-100km/h på 3.5 sekunder är helt otroligt!

Antar att det beror på att växellådan växlar på otroliga 0.2 s!

Vilken j´vla bil!

Och till vilken prislapp? 480 000 kr, måste vara den mest prisvärda bilen någonsin!
Jaa, vad ska man säga?

It's a hell of a car! big_smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
5 januari 2008
#25
NiclasT skrev:
2009 Nissan GTR

480 BHP

587 NM

1740 KG

0-100km/h - 3,5 s

Toppfart - 310 km/h

Ca pris - 480 000 :-



480 hk + 1740 kg= 0-100km/h på 3.5 sekunder är helt otroligt!

Antar att det beror på att växellådan växlar på otroliga 0.2 s!

Vilken j´vla bil!

Och till vilken prislapp? 480 000 kr, måste vara den mest prisvärda bilen någonsin!
Den växlar ju bara hälften så fort som ferrari 599 roll

Riktigt grym bil, stort ha begär på den, snygg är den oxå smile


2 117 Inlägg
5 januari 2008
#26
Jag har en sådan hemma i garaget...

...och så vaknade jag tongue

En artikel från TopGear cool

http://www.topgear.com/content/features … /12/1.html

http://www.topgear.com/content/features/stories/2007/12/stories/12/01large.jpg

En sådan kärra vore något att sätta tänderna i... Plocka fram racertakterna igen och smiska den riktigt sjujäkla rejält...I like! big_smile

En liten testvideo:
http://www.nissangtrproto.com/2007/gtr- … eo-review/
Senast redigerat av shogun (5 januari 2008)


993 Inlägg
6 januari 2008
#27
hur mycket kan ni egentligen???

BMW M3 CSL har slått rekordet på ringen
M3an e snabbast på ringen, 7minuter 22,9 sekunder.

så kom inte med era bugatti eller gt-r lr vilka ni syftar på


993 Inlägg
6 januari 2008
#28
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!
Senast redigerat av Kungen-EssE (6 januari 2008)


Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 januari 2008
#29
Kungen-EssE skrev:
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!
sjukt är att du läser autoblog.nl och tror att en M3 slår allt....

7:14 Donkervoort D8 RS
7:15 Edo Porsche GT2 RS
7:18 Donkervoort D8 RS
7:22 BMW M3 CSL
7:34 Koenigsegg CCR
7:38 Nissan GT-R

vad jag minns var inte ens den m3:an standard...


Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
6 januari 2008
#30
MeloveGolf skrev:
Kungen-EssE skrev:
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!
sjukt är att du läser autoblog.nl och tror att en M3 slår allt....

7:14 Donkervoort D8 RS
7:15 Edo Porsche GT2 RS
7:18 Donkervoort D8 RS
7:22 BMW M3 CSL
7:34 Koenigsegg CCR
7:38 Nissan GT-R

vad jag minns var inte ens den m3:an standard...
Tycker det ser ut som det står "Loaded" på reg-plåten, vad jag vet så är inte den bilen standard någonstans, http://www.loaded.se/sd_page/30/1/index.php?

Så det är inte riktig rättvist att jämföra den med en orginal bil

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Got VTEC?
1 593 Inlägg
6 januari 2008
#31
Kungen-EssE skrev:
hur mycket kan ni egentligen???

BMW M3 CSL har slått rekordet på ringen
M3an e snabbast på ringen, 7minuter 22,9 sekunder.

så kom inte med era bugatti eller gt-r lr vilka ni syftar på
Kungen-EssE skrev:
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!
Frågan är hur mycket du kan egentligen??

Precis som MeloveGolf och Trozzo säger så är inte den M3 CSL:en original. Så tyvärr, du jämför en trimmad M3 CSL mot en original Nissan GTR..

En original M3 CSL kör Nurburgring på 7:50
En original GTR kör Nurburgring på 7.38

Nissan GTR slår M3 CSL!

Ta gärna reda på lite fakta innan du vräker ur dig en massa..
Senast redigerat av Takashi (6 januari 2008)

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

1 311 Inlägg
6 januari 2008
#32
om ni vill läsa mer om "loaded" så kan ni gå in på rejsa.nu och läsa om den bilen, underhållande läsning och den är låååååångt från orginal!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

7 120 Inlägg
6 januari 2008
#33
"Car: BMW M3 E46 CSL 2003/07


Engine: 3,2 L Supercharged engine, new low-comp pistons,10,5:1 compression,
Vortec V2 Super silent with water-cooling system, extra oil cooling system, new fuel system with catch tank and Bosch fuel pumps. Extra oilcoolersystem with Modified oilfilter housing, Carbon fibre enginecover. Carbon fibre airinduct. 55 degrees water thermostat.


RWHP: 532,71 / 0.85bar / 98 oktan fuel
Torque: 483,67 / 0.85bar / 98 oktan fuel

Suspension: KW 3-way adjustable race kit

Chassie:
adjustable front camber plates
front springs     120 mm + helper
rear springs     100 mm + helper
prepared front wishbones
excentric caster bearing kit
3-way adjustable anti-rollbar + uniball thrust-rods

stiffer rear frame, changed kinematic points

aluminium bushings (frame)
aluminium bushings (final drive cover)

excenter uniball bearings (camber)
center uniball bearings (tow)
center uniball bearings (top arm outside)

stiffer rubber bearing top arm inside
aluminium machined lower arm + uniball bearings

2-way adjustable anti-rollbar + thrust rods

prepaired drive shafts + vent system

Frontbrakes: AP 6 pot caliper, PFC  355 mm Ø disc, PFC 01 race pads
INOX brake line system, brake vent system 80 mm Ø.


Rearbrakes: AP 4 pot caliper, PFC 323 mm Ø disc, carbon race pads, INOX brake line system


Frontwheels: BBS GT split, F18"x10 ET 40, 15 mm spacerdiscs, Tiresize 265/35/18”


Rearwheels: BBS GT split R18"x11 ET 35,  12 mm spacerdiscs, Tiresize 295/30/18"


Tires: Michelin pilot Sport Cup R tires


Rims: BBS Racing 18" Sandmold magnesium center with forge aluminium lane


Exhaust: Supersprint lightweight racing all the way.
Spec: 100% Stainless exhaust system, Oversize 2x Ø 60 mm
-Manifold. (LHD)
-Front pipes kit.
-Replaces Kat.
-Centre exhaust. 76mm LIGHTWEIGHT RACING EXHAUST
-LIGHTWEIGHT RACING EXHAUST  Rear exhaust OO 80 R. + OO 80 L

Drive train/clutch: 3:91 ratio differential, Sachs Sinterclutch kit.

Exterior: Carbon fibre roof, hood, trunk, fenders, front and diffusor.


Interior: bolted rollcage light version (25 kg), adjustable Recaro race seat system with 6 points harness. A lot of carbon fibre interior as standard CSL

Project Management: Anders Fransson, Sörman Bil
Carhandling development: Tom Schirmer, Schirmer Race Engineering
Engine & Transmission tuning: ESS Tuning & Sörman Bil
Driver: Richard Göransson
Bodywork: Sörman Bil
"



Ptja, den M3an var ju helt original. Eller hur "Kungen-EssE"?
Då kan vi ju jämföra den mot Mine's GT-R när den blir klar. cool

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 januari 2008
#34
Trozzo skrev:
MeloveGolf skrev:
Kungen-EssE skrev:
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!
sjukt är att du läser autoblog.nl och tror att en M3 slår allt....

7:14 Donkervoort D8 RS
7:15 Edo Porsche GT2 RS
7:18 Donkervoort D8 RS
7:22 BMW M3 CSL
7:34 Koenigsegg CCR
7:38 Nissan GT-R

vad jag minns var inte ens den m3:an standard...
Tycker det ser ut som det står "Loaded" på reg-plåten, vad jag vet så är inte den bilen standard någonstans, http://www.loaded.se/sd_page/30/1/index.php?

Så det är inte riktig rättvist att jämföra den med en orginal bil
Precis vad jag misstänkte....ska man jämföra den mot trimmade bilar "Overall" klassen så är m3:an inte ens nära då saleen s7-r mfl osv kör långt under 7 minuters sträcket bilarna jag listade ovan är ALLA orginal förutom den vråltrimmade m3:an förstås


684 Inlägg
6 januari 2008
#35
Kommer den att sälas i Sverige? för säg inte att det bara blir högerstyrt import som förra Skyline.
Senast redigerat av villon (6 januari 2008)

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
6 januari 2008
#37
Vet inte om den ska säljas i sverige (troligtvis inte, vi får nästan inga roliga bilar här) Men den kommer finnas som både vänster och högerstyrd

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

BMW fantast
1 172 Inlägg
6 januari 2008
#38
villon skrev:
Kommer den att sälas i Sverige? för säg inte att det bara blir högerstyrt import som förra Skyline.
kommer bara att säljas i japan... osäkert om det blir försäljning i europa, men troligen inte... står så i nya bilsport...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

7 120 Inlägg
6 januari 2008
#39
villon skrev:
Kommer den att sälas i Sverige? för säg inte att det bara blir högerstyrt import som förra Skyline.
Ja, den kommer till Sverige, även Tyskland, Frankrike och UK.

Skyracer
917 Inlägg
6 januari 2008
#40
En jäkligt trevlig bil helt enkelt! big_smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö


Sök