2863
Sök

Saab 9000 turbo, överladdar och ibland laddar mindre än normalt., fel???

12 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Hej har en 9000 turbo och den över laddar direkt man nuddar gasen och ibland kan den få för sig att bara ladda 1,0. (normalt ska den ladda 1,7) har bytt Mv och kollat till wastegaten så den är lätt att röra på. vad kan de vara för fel???

Mvh christian

2 164 Inlägg
7 januari 2008
Har du kollat upp så din box är okej? Finns dom som inte är de utan skickar konstig signal till MVn och då kan de bli såhär!

MVH

F

5 710 Inlägg
7 januari 2008
chrille600 skrev:
har bytt Mv

....till en du vet funkar 100?

MVH Jonas
..............

12 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
JApp köpte en ny nyligen! Kan det vara tryckklockan som är trsig i membranet lr nåt lik??

Saabvilde!
1 708 Inlägg
7 januari 2008
Är inte hundra säker på om det har nåt med det att göra men du kanske skulle höra av dej till Nordic ? Eftersom din box är trimmad kanske det har med det att göra ? Eftersom det inte är 110% säkert att det håller?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

2 164 Inlägg
7 januari 2008
De kan vara så att din WG klocka/membrandosa är slapp och då kan såna här saker hända!

MVH

F

12 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Men Kan det bli att den laddar mindre ibland?, för tryckklockan känns trög men inte trögare om man håller för röret för slangen? då e den väl punkterad? den ska väl vara stenhård om man håller för röret?

2 164 Inlägg
8 januari 2008
chrille600 skrev:
Men Kan det bli att den laddar mindre ibland?, för tryckklockan känns trög men inte trögare om man håller för röret för slangen? då e den väl punkterad? den ska väl vara stenhård om man håller för röret?

De har inget med hur bra WGn funkar som du testar.
Men du får nog kolla upp din MV och se om den funkar som den ska!

MVH

F

Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 januari 2008
Programvaran... Samma problem på maptun min steg 3 kittade 9000. Ladda ibland riktigt dåligt, ladda ojämnt över registret å ibland skena det iväg som attan...

Jag prova ställa ner grundladdet via wastegaten, provtryckte alla slangar, magnetvetilen m.m. Jag satte en pysvetil å skötte laddet manuellt, kanske inte det optimala, men roligare än när laddvakten gör att man slår pannan i ratten när man ska ösa på smile

Har du inte provat dom grejer jag gjort så gör de. Annars blir de me största sannolikhet till att byta box. Annars kan du komma undan med en tiondel av kostanden me en pysventil..

Lycka till!

Sky´s the limit...

Sök