3397
Sök

bra familje bil?

Drifttekniker VA
580 Inlägg
315 Inlägg
7 januari 2008
om du lägger på 400000 så haru ju en rs4 big_smile en perfekt familjebil med mycket bra köregenskaper:D

Allt eller inget!!!

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2008
TTTTT skrev:
Om du är Amish nisse så är ju häst och vagn ett alternativ big_smile....ekologiskt och miljövänligt, plocka upp skiten bara å lägg på flaket, odla champinjoner i dyngan som du sen säljer på torget, då är ju hela ekipaget självförsörjande så att säga big_smile....fan man kanske ska bli kommunikationsminister...bara havremoppar på vägarna *ASG*

Ja du kan ju iaf slå dig ihop med miljöpartiet. Du lär bli poppis som fan big_smile

582 Inlägg
7 januari 2008
Mondeo -01 eller Focus -04 och uppåt... kalas bilar tro mig! arbetar med dom varje dag!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

157 Inlägg
7 januari 2008
vill ni ha bra bagageutrymme skaffa nyare  cheva caprice combi

audi 100

67 Inlägg
7 januari 2008
hehe.. låter väldigt seriöst det här..  smile
ska du ha utrymme så... Mondeo utan att tveka. jag har flyttat i en sån.. fick in en tresitssoffa med stängd lucka.. men akta dig för rost.. även på årsmod. 01-03. senare vet jag inte så mycket om.. kan ju varit måndagsex. med. men sen måste jag nog säga saab 9-5 ändå.. smile

553 Inlägg
7 januari 2008
Jag kör en focus kombi i jobbet, vill du ha utrymme så är det inget att lägga pengarna på, inte större än v40in, dessutom får man se upp för rost, fast jag får säga att de har bra garanti, jobbbilen togs in och ombehandlades smile.. Jag skulle ha satsat en V70 eller en passat, stora och rymliga billar men fortfarande snygga wink

2 594 Inlägg
8 januari 2008
köp en v70 så blir du nöjd har kanon bra utrymme är skjälv kanon nöjd

Mångsysslare
303 Inlägg
8 januari 2008
Får nog lägga min röst på V70 med gammla modellen... har sj en sådan xc70 2.5t funkar kanon.
bra komfort med mycket utrymme annars kan ja ju rekomendera en VV transporter 3 sits smile jävlans med lastutrymme och ingen som sitter bak och sparkar dig i ryggen medans du kör

143 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
hmm tack för svar. ford ligger dessvärre inte så högt upp på min önske lista =/
Passaten verkar ju ok men tjejen gillar tydligen inte dom..
v70 in å saaben e ju "snyggast"
å Bmw e ju alltid Bmw smile ingen me erfarenheter på 525 touring 97-02?gillar RWD

Å en rs4 känns lite fel pris klass smile

Men är inte så noga med bagage utrymme ska köpa mindre vagn ändå snart utan e själva cupe utrymme jag vill ha stort
Senast redigerat av Sylwe (8 januari 2008)

With bloody hands i cant deny

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 januari 2008
Hampusd skrev:
Dave_C70 skrev:
Sylwe skrev:
Hej behöver lite tips om en rymlig å inte allt för tråkig bil.Har en V40 nu men blir lite trångt när man har barnstolen i =/ vill kunna ha barnstolen i bak å kunna sitta bra i framsätet eller ha den i fram å se backspeglar mm..pris klass 80-95000:-

funderat på typ 9-5,525 touring ,V70 ??? ¨någon som har nå erfarenheter på dom bilarna?

mvh Sylwe

Jag hade valt V70. Ska du ha 9-5 så välj någon av de senare årsmodellerna, dvs ej 98 -99. De är lättköpta men svårsålda. smile BMW funkar ju också, men är ganska mycket dyrare att reparera än t ex V70. Och ja, BMW:n behöver repareras ibland också. smile Köp V70 och bli nöjd för alltid. smile

MVH

har du något belägg för att bmw kostar mer än volvon i drift? Såsom reparationer och service?

Hehe! Nej, det har jag inte i skrivande stund men ska skaffa fram det på "papper" åt dig. Men det är klart att en beg BMW är dyrare att äga än ex en V70 av samma årsmodell, mil osv, snälla säg inte emot det. Det är lika säkert som amen i kyrkan. Men tror du mig inte ska jag skaffa fram en jämförelse.

David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

emil1986
8 januari 2008
Sylwe skrev:
Hej behöver lite tips om en rymlig å inte allt för tråkig bil.Har en V40 nu men blir lite trångt när man har barnstolen i =/ vill kunna ha barnstolen i bak å kunna sitta bra i framsätet eller ha den i fram å se backspeglar mm..pris klass 80-95000:-

funderat på typ 9-5,525 touring ,V70 ??? ¨någon som har nå erfarenheter på dom bilarna?

mvh Sylwe

940 anses som det bästa beg köpet man kan göra. Billig att reparera, bra kvalitet, hög säkerhet, mkt mer rustik än t ex plastlådan V70. Vill du skoja till det lite kan du köpa V90, inte lika bra men kanske ännu mer skoj!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 januari 2008
emil1986 skrev:
Sylwe skrev:

mvh Sylwe

940 anses som det bästa beg köpet man kan göra. Billig att reparera, bra kvalitet, hög säkerhet, mkt mer rustik än t ex plastlådan V70. Vill du skoja till det lite kan du köpa V90, inte lika bra men kanske ännu mer skoj!

håller fullständigt med tongue 945 -745 är bästa familje bilarna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
8 januari 2008
Vad grundas detta på..?
Volvo 945-745 är hopplöst utadaterade och räknas inte ens som en säker bil med dagens mått mätt.
Den är detsutom gammal och kommer krångla mer än en nyare bil det är ju bara till att inse.
Den har kanske varit bra men det är ju nya tider liksom utväcklingen går framåt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 januari 2008
jag grundar det på att jag har själv familj (två ungar) å har då kört 745:a när dom va små
lätt å få med sig barn vagnar m.m å den är är drift säker om man hittar en fin som inte är sönderkörd å dom krånglar inte mycket
billig i försäkring och delar om det skulle gå sönder å med barn så man man behöva ha dom små pengarna som man tjänar
å den är tillräckligt säker  bara man kör på ett normalt sätt men behöver inte ligga 160 på motorvägen
å det bästa är att man kommer fram överallt

det är va jag grundar det på

Inläggskritiker
990 Inlägg
9 januari 2008
Köp en familjeräser annars, körglädjen lyser ju i sin frånvaro på alla 745/945 smile
Men lär nog som många säger, vara den bästa bilen och äga, den överlever ju 2 värlskrig och man hittar alla delar överallt riktigt billigt.
Vad limsniffaren som hakat upp sig på att BMW är ett bra ekonomiskt köp verkar vara lite snurrig. Bara kolla vad tex ett avgassystem kostar till en bmw gent emot 945
Senast redigerat av Hammarslag (9 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

emil1986
9 januari 2008
BMTech skrev:
Vad grundas detta på..?
Volvo 945-745 är hopplöst utadaterade och räknas inte ens som en säker bil med dagens mått mätt.
Den är detsutom gammal och kommer krångla mer än en nyare bil det är ju bara till att inse.
Den har kanske varit bra men det är ju nya tider liksom utväcklingen går framåt.

För det mesta krånglar en ny bil mer p g a all elutrustning. Dessutom innebär en ny bil mer verkstadsbesök då det ens inte går att byta en glödlampa själv ibland. 700/900 har ett av de absolut bästa besiktningsresultaten enlgt Svensk bilprovning och är 30% säkrare än medelbilen enligt t ex Folksams statistik över verkliga olyckor. De är alltså säkrare än en del nya familjebilar. Däremot är ju t ex en V70 lite säkrare.
Senast redigerat av emil1986 (9 januari 2008)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 januari 2008
BMTech skrev:
Vad grundas detta på..?

När den kom var den osäkrare än en 240... kopplade man ur airbagsen och jämförde så var en 240 från åttiotalet säkrare. Men det var ju då. Tror inte en 740/940 i bra skick (med airbags) är så mycket sämre än t.ex en ny bil i mellanklassen.
Dessutom är dom relativt billiga i inköp, men otroligt fula och tråkiga... Skulle hellre köpa en nyare 855 eller V70.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 januari 2008
Irmscher Vectra skrev:
BMTech skrev:
Vad grundas detta på..?

När den kom var den osäkrare än en 240... kopplade man ur airbagsen och jämförde så var en 240 från åttiotalet säkrare. Men det var ju då. Tror inte en 740/940 i bra skick (med airbags) är så mycket sämre än t.ex en ny bil i mellanklassen.
Dessutom är dom relativt billiga i inköp, men otroligt fula och tråkiga... Skulle hellre köpa en nyare 855 eller V70.

att veta att man skapat så underbara ungar räcker å blir över å man skiter fullständigt i om bilen är snygg eller rolig om man har barnen i bilen konsentrerar man sig mer på bilen när man har barnen där så va det ett dumt val att skaffa barn

Sök