2498
Sök

740GL -88 mot 535i -88, ska jag byta?

284 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Jag behöver hjälp!
En kompis vill byta sin bmw 535i -88 mot min 740 som den ser ut nu. Bmw'n är bucklig i ena dörren, ser ganska illa ut men inga skador på nåt annat, en kofångare är lite sprucken och så är det nån buckla vid tanklocket och på bakluckan. (EDIT: Tror inte SBP stör sig på detta, jag gör det definitivt inte)
Måste även byta ett hjullager som e paj och fixa ett bättre fäste till kylaren och luftfiltret (om man nu vill vara lite seriös..), samt byta ett par lampor som inte funkar (ena positionsljuset och ena helljuset).
Den har gått ca. 30k mil, har nybytt koppling och nyrenoverad topp som tydligen ska vara planad, portad och grejer.
Ska besiktas senast 31 mars

Min 740 har jag nyss sladdat in i ett träd med (förardörr), dörren är ju lätt att byta men sparklådan är vikt och har dragit med sig a-stolpen så för att få plats med en ny dörr där är det en del jobb, går att köra ändå, rutan är hel och allting funkar, blåser in lite nu bara.. Den är lite rostig men går huuuur fint som helst i motor och låda samt på alla andra sätt med.
Ska besiktas senast i juni och har gått ca 40k mil.

211hk vs. 116hk? ^^

Hjälp mig!? Det är ju min pärla jag ska göra mig av med isf sad
Senast redigerat av my740is-fantastic (8 januari 2008)

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 januari 2008
om du älskar bilen så är det ett lätt val. Byt ej. Du kommer ångra dig så grymt mycket då om du nu älskar din pärla. . .
Tro mig. Im know hmm

C H E V R O L E T <3

284 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
joo, men allt blev ju så jobbigt nu när det där jävla trädet kom in i bilden.. blir ju förbannad så fort jag ser dörrfan hmm vet inte när jag kan fixa det heller.. och bmw'n kommer jag inte ha så länge, blir ju 740 sen igen..
men kommer fan sakna den om jag byter, helt klart..

en "expertkompis" ska få kolla på beemern och se så att den är schysst i övrigt..

/Anna

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 januari 2008
ok. Ditt val , Din bil.
Men va nogrann med beemeern,,
Lyssna noga om den tickar,
Kolla så den inte läcker olja från motor.
Kör bilen varm ordentligt så inte toppen e sprucken eller liknande. Bmw+s klassiska fel.

C H E V R O L E T <3

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 januari 2008
självklart du ska byta... vem fan åker heller 740 än bmw wink hehe... näe men 535orna är rätt trevliga, sköna, snygga och relativt pigga bilar endå smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

687 Inlägg
8 januari 2008
helt klart ska du byta till bmw´n Går bättre en 740 o man åker gött som fan.

284 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Fy faan vad svårt det är.. sad
Tack för tipsen iaf.

Vad tycker ni andra då? Vill veta vad som är smartast i ekonomisynpunkt och allting, vet ju att det är både svårare och dyrare att fixa delar till Beemern, men mer vad man kan få för en sån som man säljer den?
Ska ändå byta upp mig till 740 Tic igen så småningom..

Nån som vet ungefär hur mycket soppa en sån där drar? Om en 740 GL drar typ 1,5l/mil när jag kör, vad drar denna då?

/Anna

284 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
självklart du ska byta... vem fan åker heller 740 än bmw wink hehe... näe men 535orna är rätt trevliga, sköna, snygga och relativt pigga bilar endå smile

hehe, jag.. egentligen.. men ja.. hmm

/Anna

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 januari 2008
jadu, lär ju kosta mer att äga och köra en 535a iaf, men roliga är dom och inga problem att åka brett med dom heller smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

284 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
jadu, lär ju kosta mer att äga och köra en 535a iaf, men roliga är dom och inga problem att åka brett med dom heller smile

Jag kan ju inte påstå att den inte var skitkul att köra iaf tongue

/Anna

1 798 Inlägg
8 januari 2008
byt for fan sager ja bara ja hade bytt utan o blinka

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Makaronborrare
993 Inlägg
8 januari 2008
Hade också valt 535an. E34orna är sköna bilar att köra. Ligger som strykjärn på vägen http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ för lite mer info om modellen

687 Inlägg
8 januari 2008
var det en manuell 535 så är dom ju riktigt roliga. ang vad du kan få för den vid försäljning så är det rätt svårt o säga utan bild men jag tror du tjänar på bytet iallafall.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 januari 2008
Äsch behåll 740. Bra mycket lättare att mecka med. Duger fint till att åka i. Plus att din ser ju bra ut om man bortser från dörren så varför. 535 drar en jävla massa soppa också, om du nu byter bara för att tjäna in lite pengar på att sälja den så är det ju ett bra byte men det handlar nog inte om mer än bara någon tusenlapp då 535 i den årsmodellen ligger ganska lågt i pris idag.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

284 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Blä.. Jag tror e34expert-Danne får bestämma åt mig.. Jag går i ide under tiden. hmm

/Anna

huh?
10 427 Inlägg
8 januari 2008
Haha smile Byt till BMWn och tukta ur den!

740s finns det ju ingen brist på, så kör slagskeppsbema om du har möjlighet.

Thorssa
8 januari 2008
Självklart ska du byta! Klasskillnad på de två bilarna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
Fast du lär få byta namn också då wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

564 Inlägg
8 januari 2008
Byt bil! smile

535 är en mycket stryktålig bil, om toppen dessutom är fixad så är ju det ett stort plus. Soppaförbrukningen lär inte vara så mycket högre än på din 740. Jag hade en 735a innan med automat, samma motor men mer vikt. Det åkte jag dryga litern på, EJ lugn körning.
De är dessutom lättmeckade, billiga reservdelar, bra prestanda osv.

//J

79 Inlägg
8 januari 2008
denna tråd är värdelös utan bilder wink

speedfreak///

Sök