Jag behöver hjälp!
En kompis vill byta sin bmw 535i -88 mot min 740 som den ser ut nu. Bmw'n är bucklig i ena dörren, ser ganska illa ut men inga skador på nåt annat, en kofångare är lite sprucken och så är det nån buckla vid tanklocket och på bakluckan. (EDIT: Tror inte SBP stör sig på detta, jag gör det definitivt inte)
Måste även byta ett hjullager som e paj och fixa ett bättre fäste till kylaren och luftfiltret (om man nu vill vara lite seriös..), samt byta ett par lampor som inte funkar (ena positionsljuset och ena helljuset).
Den har gått ca. 30k mil, har nybytt koppling och nyrenoverad topp som tydligen ska vara planad, portad och grejer.
Ska besiktas senast 31 mars
Min 740 har jag nyss sladdat in i ett träd med (förardörr), dörren är ju lätt att byta men sparklådan är vikt och har dragit med sig a-stolpen så för att få plats med en ny dörr där är det en del jobb, går att köra ändå, rutan är hel och allting funkar, blåser in lite nu bara.. Den är lite rostig men går huuuur fint som helst i motor och låda samt på alla andra sätt med.
Ska besiktas senast i juni och har gått ca 40k mil.
211hk vs. 116hk? ^^
Hjälp mig!? Det är ju min pärla jag ska göra mig av med isf