3427
Sök

Drifting med en 850 T5:a ?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 januari 2008
Jo det går att drifta med FWD, men vilken driftingintresserad köper en FWD, å speciellt en en container!

Sky´s the limit...

272 Inlägg
8 januari 2008
Parkeringsbromsen på en 850/X70 är just vad den heter, parkeringsbroms. Den klarar knappt av att låsa hjulen på asfalt när man kör. Ni som mekat bromsbackar på en 850 vet vad jag talar om. Väldigt små backar som enbart är till för att låsa bak när bilen står stilla.

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

208 Inlägg
8 januari 2008
jip skrev:
Parkeringsbromsen på en 850/X70 är just vad den heter, parkeringsbroms. Den klarar knappt av att låsa hjulen på asfalt när man kör. Ni som mekat bromsbackar på en 850 vet vad jag talar om. Väldigt små backar som enbart är till för att låsa bak när bilen står stilla.

Jag säger bara sneikbroms tongue

264 Inlägg
8 januari 2008
3" större plåtfälgar utan däck på bak bara så kastar det nog ut wink

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
volvo_245 skrev:
John87 skrev:
DPB skrev:
Men det där är snarare att dem glider.. Inte driftar även om det är väldigt snyggt så känns det som det är skillnad på driftning och glidning.

Drift betyder just att bilen glider sidledes.

Sen om du tycker att man måste spinna med bakhjulen samtidigt är väl mer en tolkningsfråga.

drift betyder inte att bilen glider sidleds det betyder att det e en kontrolerad sladd sidleds:/wink

Glider eller sladdar sidleds. Visst, är väl mer eller mindre samma sak.

Som sagt är tolkningen att bakhjulen måste spinna inte mer än just en tolkning.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

143 Inlägg
8 januari 2008
takidas skrev:
klart det går ! fast det måste gå mycket fortare med fwd än rwd, har själv provat lite med 840 turbo. ( ej t5) o de gick faktiskt rätt bra. speciell känsla mot bakhjulsdrivet

säker på att d inte var en 850 turbo då tongue

With bloody hands i cant deny

lastbils chaffis......
299 Inlägg
8 januari 2008
http://www.youtube.com/watch?v=x6thh_Iw … re=related hehe ganska bra kontrollerad sladd med fwd....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Sleeper
3 084 Inlägg
8 januari 2008
Det är ju bara "swedish flicka" som en galning och jobba med handbromsen smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

778 Inlägg
8 januari 2008
850 awd går det drifta med tror jag wink

553 Inlägg
8 januari 2008
jip skrev:

Ja de är inte de starkaste man kan ha på en bil hmm

74 Inlägg
9 januari 2008
nej de går inte å drifta med en framhjulsdriven bil.... drift är exempöel de sam hubinette gör när han kör....de närmaste man kan komma drift me en framhjulsdriven bil är å rycka kryckan;)

2 924 Inlägg
9 januari 2008
Jag hade fått för mig att drifting innebar att man ska ha hjulspinn på de sladdande hjulen hela tiden och ju mindre hjulspinn desto mindre "drifting-poäng" ... Lite smått omöjligt med fwd wink
Att sladda och Drifting är inte samma sak... roll
Senast redigerat av peegee (9 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 januari 2008
peegee skrev:
Jag hade fått för mig att drifting innebar att man ska ha hjulspinn på de sladdande hjulen hela tiden och ju mindre hjulspinn desto mindre "drifting-poäng" ... Lite smått omöjligt med fwd wink

Vem har sagt att framhjulen inte kan spinna när bilen sladdar?
Då blir det ju enligt din beskrivning drifting roll

Jag har lyckats med min bil att få en lång sladd som såg ut som en "riktig" drift med bakänden på bredden och framhjulen spinnandes genom nästan hela kurvan.
Men det kanske bara var tur eftersom det tydligen är omöjligt cool

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 924 Inlägg
9 januari 2008
John87 skrev:
peegee skrev:

Vem har sagt att framhjulen inte kan spinna när bilen sladdar?
Då blir det ju enligt din beskrivning drifting roll

Framhjulen är inte de "sladdande hjulen" wink ...om man inte backar då roll

2 230 Inlägg
9 januari 2008
klart det går att "drifta" beror ju på hur man tolkar drifting bara:)
jag sladda/drifta genom en låång kurva med mammas micra på hela 50hk:) bara att man tar fart å lägger upp den sen är det bara gasa å styra så går det fint genom hela kurvan:D (dock på snö)
så ja det går drifta med fwd men det är bra mycket svårare om man ska jämnföra med rwd.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

2 924 Inlägg
9 januari 2008
okej Fwd drifting funkar....kanske blir det nya när man tröttnat på rwd drifting roll

McDonalds får hålla hårt i sina brickor ;-)
Senast redigerat av peegee (9 januari 2008)

1 311 Inlägg
10 januari 2008
framhjulsdriven bil är endast tillåten i stock och modified, inte i värsta klassen ProInt, men om man tittar lite på hur ett heat bedöms så gäller, bredast sladd, mest däckrök, längst sladd samt hur man får igång publiken! tror det kan bli svårt med både lång och bred sladd med mkt däckrök...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

KHRacing
10 januari 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
framhjulsdriven bil är endast tillåten i stock och modified, inte i värsta klassen ProInt, men om man tittar lite på hur ett heat bedöms så gäller, bredast sladd, mest däckrök, längst sladd samt hur man får igång publiken! tror det kan bli svårt med både lång och bred sladd med mkt däckrök...

Däcksröken finns inte med i bedömningen :-)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
11 januari 2008
Sluskk skrev:

Nja med Volvos awd system tror jag inte det går ett dugg bra roll wink .

- Time Attack -

8 251 Inlägg
11 januari 2008
Sluskk skrev:

Om man bortser från att awd-systemet är underdimensionerat så har det en kraftig nackdel. Bilen är 95% fwd - tills oljan i viscon blir tillräckligt varm, och drivkraft börjar fördelas bakåt, vilket kan ge lite svårförutsägbart beteende, åtminståne i början.

På halt underlag går det att ha riktigt kul med awd, men asfalt är nog inte riktigt rätt underlag.

Sök