bara så du vet så får du ju ut mer ur en bturbomatad bil istället för kompressor....då du kan ladda mer med turbo........och det är billigare
Du kan inte få ut mer bara för att du har turbo.. =S De beror på kompressor och andra trim på motorn. Annars kan du ladda lika mycket. De du menar är väl de att de är lättare att öka trycker på en turbo, och de KANSKE håller.
De somär så ruggigt skönt med kompressor är vridet som alltid finns där, är som en sugmotot i karaktären.
Har för mig kompressorkittet till BMW 325 ger runt 345-350hk, och de i kombination utan "turbolagg" är oslagbart skönt.
bara så du vet så får du ju ut mer ur en bturbomatad bil istället för kompressor....då du kan ladda mer med turbo........och det är billigare
Du kan inte få ut mer bara för att du har turbo.. =S De beror på kompressor och andra trim på motorn. Annars kan du ladda lika mycket. De du menar är väl de att de är lättare att öka trycker på en turbo, och de KANSKE håller.
riktigt vad jag menar är att turbo kostar inte lika mycket för den effekten du får.
riktigt vad jag menar är att turbo kostar inte lika mycket för den effekten du får.
Just till BMW så kostar de nästan lika för samma effekt. Har byggt en 525 turbo med en kompis, och de vart inte billigt. Och ändå plockar vi bara ur 420hk ungefär. Fast de beror på hur seriös man är. Vi byggde för extrem säkerhet och allt var nytt och inget skräp/kopior på något. Dock inga kompsänkningskolvar eller andra stakar. DÅ skulle de bli ännu dyrare.
Så i detta fall vill jag rekomendera kompressorn, då de blir billigast på sikt. Inte optimalt för att klättra i effekt, men ska man de bygger man nog en riktigt rejäl motor och kostar på sig lite.
Brorsan har en kompressormatad e46 330 den värsta kompressorn som ess tuning har att erbjuda och de kalaset landade runt 70 000 men fy fan vilken hästspark man får i ryggen när man trycker på lite. så kompressor är ju att rekomendera. Men ess tuning har tyvärr inga kompressorer till e36 iaf inte på hemsidan men de kanske går att fixa fram på nått vis om man hör med dem inte vet jag.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-