3599
Sök

Kostnad av kompressor matning BMW e36.

151 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Hejsan.
tänkte bara höra om det är nån som har en abing om vad det kan kosta att kompressormata en Bmw.?
Tack Mvh Jens

Play It Loud

1 418 Inlägg
8 januari 2008
kolla med ess tuning

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

165 Inlägg
8 januari 2008
För dyrt.. billigare att köpa en m3a. Tror det ska kosta 50 lök ungefär...

151 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Okej tackar..ska kolla upp det..
50 lök:P ja då får det kosta det ju=) hehe
Tack för snabba svar

Play It Loud

165 Inlägg
8 januari 2008
Har en kompis med en e36 328 som kollade på det. Tills prislappen syntes.. smile
Annars låter det fint

151 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
JH skrev:
Har en kompis med en e36 328 som kollade på det. Tills prislappen syntes.. smile
Annars låter det fint

haha okej:P
ja vi får se vad som händer..är ett framtida projekt till en bmw 325 cab isf..så tänkte kolla upp det i tid=)

Play It Loud

5 Inlägg
9 januari 2008
Polaren funderar på att göra det på sin m3:a och det skulle väl kosta run 85lax på den...men då vet jag inte alls vad för nån kompressor mm

Fast i BMW-Träsket!

94 Inlägg
9 januari 2008
Annars har enem komplett kitt för runt 32-35lakan. Passar endast e36 serien.

Bredda bilen annars byt!!

827 Inlägg
9 januari 2008
tror Stylingkompaniet tar typ 40...men e inte säker

68 Inlägg
9 januari 2008
bara så du vet så  får du ju ut mer ur en bturbomatad bil istället för kompressor....då du kan ladda mer med  turbo........och det är billigare

Meister
6 763 Inlägg
9 januari 2008
wallden88 skrev:
bara så du vet så  får du ju ut mer ur en bturbomatad bil istället för kompressor....då du kan ladda mer med  turbo........och det är billigare

Varför skulle han få mer effekt med turbo? Du kan ladda lika mycket med en kompressor och ta ut lika mycke effekt

94 Inlägg
9 januari 2008
wallden88 skrev:

Du kan inte få ut mer bara för att du har turbo..  =S De beror på kompressor och andra trim på motorn. Annars kan du ladda lika mycket. De du menar är väl de att de är lättare att öka trycker på en turbo, och de KANSKE håller.

De somär så ruggigt skönt med kompressor är vridet som alltid finns där, är som en sugmotot i karaktären.

Har för mig kompressorkittet till BMW 325 ger runt 345-350hk, och de i kombination utan "turbolagg" är oslagbart skönt.

68 Inlägg
10 januari 2008
Corsa_rst skrev:
wallden88 skrev:

Du kan inte få ut mer bara för att du har turbo..  =S De beror på kompressor och andra trim på motorn. Annars kan du ladda lika mycket. De du menar är väl de att de är lättare att öka trycker på en turbo, och de KANSKE håller.

riktigt vad jag menar är att  turbo kostar inte lika mycket för den effekten du får.

151 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
okej tack för alla svar. ska funderapå detta så får vi se om det blir nått projekt i framtiden=)

Play It Loud

94 Inlägg
10 januari 2008
wallden88 skrev:
riktigt vad jag menar är att  turbo kostar inte lika mycket för den effekten du får.

Just till BMW så kostar de nästan lika för samma effekt. Har byggt en 525 turbo med en kompis, och de vart inte billigt. Och ändå plockar vi bara ur 420hk ungefär. Fast de beror på hur seriös man är. Vi byggde för extrem säkerhet och allt var nytt och inget skräp/kopior på något. Dock inga kompsänkningskolvar eller andra stakar. DÅ skulle de bli ännu dyrare.

Så i detta fall vill jag rekomendera kompressorn, då de blir billigast på sikt. Inte optimalt för att klättra i effekt, men ska man de bygger man nog en riktigt rejäl motor och kostar på sig lite.

84 Inlägg
26 maj 2009
Brorsan har en kompressormatad e46 330 den värsta kompressorn som ess tuning har att erbjuda och de kalaset landade runt 70 000 men fy fan vilken hästspark man får i ryggen när man trycker på lite. så kompressor är ju att rekomendera. Men ess tuning har tyvärr inga kompressorer till e36 iaf inte på hemsidan men de kanske går att fixa fram på nått vis om man hör med dem inte vet jag.

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2009
1.5år gammal tråd

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök