BAE skrev:
Det är just en liten poäng, kommer man sist ifall man är sist i finalen?
En Final ska väl vara en uppgörelse för de bästa i tex Sverige inom samma klass!
Finalvinnaren har då bäst ljud i Sverige, han som kom sist har då tydligen sämst ljud i Sverige?
Absolut inte, men han har sämst utav de som tävlade i den klassen just då.
BAE skrev:
Det får ju dessa tävlingar att se ut som små inbördes möten där tex som i vår klass 6st ljudnördar låter 2 personers smak avgöra vilken som de tycker har bäst ljud?
Inte ens de personerna (domarna) hade samma smak i vårt fall då det diffade typ 15% på deras poängsättning..
Ja, men nu är det ju det bästa bedömningssystemet vör BRA ljud i bil vi har.
BAE skrev:
Då är inget resultat att vara stolt över eftersom det är en liten sluten grupp bedömd av 2 personers smak!
1'a vad är det när det bara finns 5st till som representerar Sveriges 2miljoner bilar?
Varför är du ens med och tävlar om du tycker så? Låt mig gissa, om ni hade vunnit hade vi inte haft denna diskussion? Sanningen är den att man vrider gärna kappan efter vinden. I Sverige har vi olika tävlingsgrenar att bedömma bilars ljud på. Det du och jag tävlade i är en utav dem. För den som spelar högst finns det andra klasser och tävlingsmoment. Och det är enbart när man samlar bilar och bedömmer dem mot varandra som vi kan få veta vilka som är bäst, eller hur? Att sen de flesta inte tävlar, ja det får stå för dem, men de kan heller aldrig säga då att de har t.ex Sveriges bästa ljudbil, enligt någon klass.
Det du pratar om nu Tommy, ja det är precis som att nån skulle påstå sig ha Sveriges snabbaste bil på strippen, men han kör aldrig nåt race för att bevisa det utan han skryter bara med det framför korvmojjen....
Normalt så kallas det ju ranking inom sporten när man är duktig..
Ja, och det är enkelt, jag är rankad som nr1 i Sverige i den klass du och jag tävlar i. Du är rankad 4a.
EM 4'a borde ju kunna rankas som EM 4'a inom billjud, inte kallas en av förlorarna..
Jag tror inte du förstått det hela med en 4e plats i just den klassen förra året. ALLA som kom mellan plats 4 och 18 fick en sån plakett som mrCalle länkade till. Dvs, ÄVEN han som kom på 18e plats fick en 4e plats plakett......
Så just den 4e platsen på EM säger inte ett skit, annat än att han var där och deltog och inte var top-3. Det är allt det säger.
//Jonas