skulle ju funka, frågan är ju bara hur du ska lösa det, du måste ju typ kopla det rakt på batteriet annars tappar den ju när du slår av tändningen. sen vet ju inte jag vad du hade tänkt för magnet och vad den kan förbruka så du inte laddar ur batteriet om du låter bilen stå för länge
jo men jag tänkte ha en vanlig järn sen en vanlig magnet på luckan.. sen när man koppla på strömmen så skjuter ju den i från sig luckan om man polerna bli rätt=)
mmm är inte så duktigt på att förklara.. men tänkte ju ha en elektromaget på ena sidan och vanlig på andra... men de kommer komma bilder på de senare när jag kommit så långt:)
Hehe jag som tänker lite för avancerat helt enkelt din lösning är helt klart MYCKET enklare och smartare:P
Då blir det ju bara från batteriet till en bistabil knapp sen till spolen (elektromagneten). Men lycka till, riktigt fint projekt som har gett mig en hel del ideer.
Igår plastade jag färdigt min låda och idag har jag lagt igen hålet till lås och handtag på handsfacket och sedan glasfiberspacklat och för att va på den säkra sidan så de inte spricker la jag ett lager med glasfiberväv över hela luckan:)
kapat väck handtag och sen la i en alubit
spacklat med glasfiberspackel första gången
spacklat andra gången och dags för att lägga på väv
ett lager väv=) ligger numera i garaget härdad och klar..
Galet kul projekt du håller med! ska bli riktigt kul o se hur du kommer o få till mittkonsolen i slutet sen med:D Fortsätt så här så kommer det bli mer än kanoners:)
Mvh Kalle
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Plockade ner ac instrument för jag ska spacklas ihop med de andra men stötte på ett litet problem vet fan inte hur man få ut knapparn:(.. sen funder jag nu på om jag kommer kunna få ihop de sen när den hela delen sitter fast i mittkonsolen :roll:
Tacktack! jo de går bra.. har gjort färdigt låda och allt till den främre högtalaren så ska börja spackla och så snart.. sen den bakre högtalaren ska jag börja på snart tänkte jag:)
förstör och förstör;) har inte tagit sönder ett ända änså länge allt jag har byggt i hela bilen går att plocka ut igen... ljudbygget i bagaget går att plocka ut och ha kvar alla orginal inredningsdetaljer så de är nog inte mycket jag förstör igentligen men antar du va ironisk kanske;). hehe ja de få vi hoppas de blir tack!