Det är så att minna nuvarande dörrlåscylindrar är ganska så harviga, i allafall på förardörren, har införskaffat mig nya sådanna med en ny nyckel. Har även införskaffat mig nytt tändlås och tanklock med lås, lika bra att ha en nyckel till allt tycker jag
Nu är det så att jag har ingen alls erfarenhet utav att byta dörrcylindrar, har däremot bötit tändlås och det var inga problem.
Är det svårt att byta dörrcylindrar, vad måste jag ta bort för att komma åt dom? Dörrhandtaget eller?
Har en Renault Clio - 1992 tacksam för tips för att göra allt så lätt som möjligt
Har absolut ingen erfarenhet av dörrarna på en clio, men min erfarenhet säger att tändlås är drygare än dörrlås... så har det iaf vart på de bilar jag har haft problem med.
Tycker du att tändlåset var en walk in the park lär inte dörrlåsen vara något problem
Hehe ok tack för tipset ja tändlåset var faktiskt inga problem, får hoppas som du säger att dörrlåsen är lika lätta isåfall, men för att komma åt dom, måste jag plocka bort dörrhandtaget eller är det något annat?
Idag nu då så har man försökt att byta dörrlåsen i allafall på förardörren, gick inget vidare tyvärr. Var jävligt svårt att få bort den nuvarande, fick bort den i allafall men repade och förstörde dörren lite.
Fick inte in den nya, det var helt omöjligt, så nu är det ett hål där damnit någon som har något tips på vad jag ska göra
Jag har problem med att starta min Renault 19 -90, det verkar vara så att nyckeln inte går i tändlåset ordentligt och det går inte att vrida om. Är det tändlåset som lagt av? Har nyligen bytt framdörrarnas låscylindrar, inte särskilt avancerat, är det svårare med tändlåset?