3701
Sök

Handbroms SAAB VIGGEN

12 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Hej,

Har en kompis som också har en VIGGEN, han är tyvär inte medlem på garaget så frågan går genom mig! :S...

Hans handbroms funkar inte som den ska, den tar lite men knappt märkbart. Handbroms handtaget går att dra ända upp vilket det inte gjorde innan, samt att det "tjuter"/"gnisslar" ibland, speciellt när man svänger åt båda hållen vid LÅG hastighet.

Tacksam för svar!

MVH
Acke/Johan

*** Blinka med blåljusen om du vill race:a ***

2 079 Inlägg
12 januari 2008
handbromsvajern kan vara sliten
kan säkert vara nåt annat med, är inte så haj på saab:P
Senast redigerat av Mackanol (12 januari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

2 164 Inlägg
13 januari 2008
Juster handbroms backarna. Rör INTE vajern för de är inte den som är felet. De är trumbroms på handbromsen och de strular en del. Plocka gärna isär och smörj upp. Byt backar om de behövs.

MVH

F

1 497 Inlägg
13 januari 2008
Fredrik-79 skrev:

Juster handbroms backarna. Rör INTE vajern för de är inte den som är felet. De är trumbroms på handbromsen och de strular en del. Plocka gärna isär och smörj upp. Byt backar om de behövs.

MVH

F

Går inte handbromsen på skivan på saab?

Tror jag den gör på 9000 iaf hmm

175 Inlägg
13 januari 2008
Nepp, bak är det både trumma och skiva i ett liksom. Så då går handbromsen på trumman o färdbromsen på skivan.

2 079 Inlägg
13 januari 2008
AxlSam skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Går inte handbromsen på skivan på saab?

Tror jag den gör på 9000 iaf hmm

ja, på 9000 har jag också för mig att den gör det

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Sök