3439
Sök

SAAB 9-4X riktiga bilder...

1 414 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#21
Konbanan skrev:
fishn skrev:
visst visst, utsidan är väl helt okej, men som andra säger.. ser ut som rymdskepp =/ iallafall inuti

Jag mena mest utsidan, jag mena oxå samtliga bilmärken.

Tycker bilar va snyggare för, gillar 90-talet smile

Ska jag vara helt ärlig så håller jag med dig! Det var mer fokus på kvalite o mindre fokus på plast smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

V-Power
1 186 Inlägg
14 januari 2008
#22
Founder skrev:
Konbanan skrev:
fishn skrev:
visst visst, utsidan är väl helt okej, men som andra säger.. ser ut som rymdskepp =/ iallafall inuti

Jag mena mest utsidan, jag mena oxå samtliga bilmärken.

Tycker bilar va snyggare för, gillar 90-talet smile

Ska jag vara helt ärlig så håller jag med dig! Det var mer fokus på kvalite o mindre fokus på plast smile

Japp, men man blir ju tvungen o följa me utvecklingen om man vill ha bra bilar.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Fotograf
166 Inlägg
14 januari 2008
#23
Konbanan skrev:
Founder skrev:
Konbanan skrev:
Jag mena mest utsidan, jag mena oxå samtliga bilmärken.

Tycker bilar va snyggare för, gillar 90-talet smile

Ska jag vara helt ärlig så håller jag med dig! Det var mer fokus på kvalite o mindre fokus på plast smile

Japp, men man blir ju tvungen o följa me utvecklingen om man vill ha bra bilar.

Äsch..! tongue Den är ju as snygg innuti! roll

SAAB - Move Your Mind.

Klyphuggare
328 Inlägg
14 januari 2008
#24
haha ska dom också göra mudhunters nu. undra om dom kommer med nån ny smart lösning typ att man måste ha backen i för att kunna lägga i handbromsen.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

24 Inlägg
14 januari 2008
#25
skidstället är väl bra onödigt!? Finns ju inge snö nuförtiden hmm

Smålänning
7 887 Inlägg
14 januari 2008
#26
Jasså, är det en suv tongue Tycker den ser låg ut hmm Tror en V4 från 1980 tar sig fram bättre på guppig väg än den wink men de är klart, om den har haldex nya som sitter på TurboX så lär den va skoj att köra.. Ska ju tydligen vara extremt bra system.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Whitetrash
589 Inlägg
14 januari 2008
#27
Ja, konceptbilder vi kan stirra oss blinda på, och längta efter..att aldrig få se på vägen egentligen?
Och duktigt saab, äntligen en fyrhjulsdriven bil. Ligger ändå inte så långt efter..
Slutligen, inte för att den va snygg, men den är, utseendemässigt, som alla andra bilar.

Starkt jobbat.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
14 januari 2008
#28
Förstår inte varför alla (inte riktigt alla) säger att den ser ut som ett rymdskepp...
Det kallas för teknologisk utveckling....

Jag personligen skulle utan tvekan skaffa mig en sådan SAAB (om jag hade råd vill säga).


Fotograf
166 Inlägg
14 januari 2008
#29
__Marcus skrev:
Ja, konceptbilder vi kan stirra oss blinda på, och längta efter..att aldrig få se på vägen egentligen?
Och duktigt saab, äntligen en fyrhjulsdriven bil. Ligger ändå inte så långt efter..
Slutligen, inte för att den va snygg, men den är, utseendemässigt, som alla andra bilar.

Starkt jobbat.

SAAB har haft fyrhjulsdrift tekniken i 25 år, om inte mer, och velat bygga den. Men det var inte för ens 2006 som GM gav godkännande till att börja. Att läsa Teknikens Värld är smart.

SAAB - Move Your Mind.

Biltokig
870 Inlägg
20 januari 2008
#30
Inredningen är snyggast nånsin!!
Utsidan beror på vilken vinkel man ser den från om du frågar mig... snett framifrån är väldigt snyggt!
Sedan så ligger ju saab för en gångs skull helt rätt i tiden med en modell - Mindre SUVar är ju precis vad amerikanerna skriker efter!!!

Kul dessutom att saab´s första XWD-system kom att bli världens bästa! big_smile i sann Saab-anda!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Inläggskritiker
990 Inlägg
20 januari 2008
#31
Irmscher Vectra skrev:
Njaaa... Inte fan var den snygg... hmm

Säger han som kör en plastig jävla vectra.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

5 198 Inlägg
20 januari 2008
#32
vad ska man med en sån där till ? saab märket är förstört

509 Inlägg
20 januari 2008
#33
Tycker den ser ut som en bmw x5 dvärg edition

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
20 januari 2008
#34
vi har en meter puder smile


64 Inlägg
26 januari 2008
#35
ProViva skrev:
Gött med riktiga bilder, äntligen! Är kär i den bilen, bara att börja spara pengar, den beräknas börja säljas om ca 2 år! big_smile Bra jobbat SAAB! SAAB kan, de vill! roll

9-4x börjar säljas i oktober i år.
för övrigt så lär de bli årets mäktigaste bil big_smile

det gör sällan ont att falla - men det är värre då du tar i backen

7 120 Inlägg
26 januari 2008
#36
Den var ju läcker för att vara SUV big_smile

4 554 Inlägg
26 januari 2008
#37
baklamporna känns merca på nått sätt

64 Inlägg
26 januari 2008
#38
gamlingen skrev:
vad ska man med en sån där till ? saab märket är förstört

på vilket sätt är saab märket förstört, för att dom hänger med i trenden att bygga "stora" vräkiga suvar?
hela kärran skryter ju om att det är just som saab som byggt den (med viss hjälp av gm, osv.)

det gör sällan ont att falla - men det är värre då du tar i backen

2 924 Inlägg
26 januari 2008
#39
twin_cam skrev:
Founder skrev:
twin_cam skrev:
Frågor..
1: När öppnade saab i Rüsselsheim? Där hade ju Opel tillverkning och konstruktionsavdelning... Alltså utvecklad av Saab i Trollhättan i sammarbete med Opel i Rüsselsheim...

2: Om bottenplattan delas är det väll inte en saab från grunden? Eller?

Skapligt snygg är den i alla fall, och det är trevligt att GM gett dom lite friare tyglar nu i alla fall, så inte misstagen 9-2 och 9-7 upprepas...

Hoppas dom gör den helt färdig också, så dom slipper allvarliga barnsjukdomar... Men dom är ute i god tid så vi hoppas på det bästa smile

1. SAAB och GM Europa's design och utvecklings center har legat i Rüsselsheim sedan 2004, flera av mina gamla vänner/kollegor arbetar där smile. Det är där man designat i samarbete med Trollhättan och Pixbo bland annat nya 9-1 som släpps i mars, nya 9-5 som släpps i september samt nya 9-3 som troligtvis släpps i början av nästa år.

2. Varje biltillverkare idag bygger en standard platta för konstruktion som man sedan bygger upp skalet på. Tex nya 900 som kom -94 delade bottenplatta med opel men är inte en SAAB för det? SAAB 9-3 som byggs idag går på Delta plattformen som är samma som opel Astra använder tex. Den nya bilen ska gå på Epsilon plattformen som ska bli en ny GM standrad för Mid-size klassen.

Okej, så dom har flyttat allt dit smile trodde bara det var design som hade flyttat smile
Kom att tänka på att saab ändå alltid filar på chassit, och då blir den 100% saab smile

För man vill ju inte att alla bilar ska kännas likadana att köra hmm

Startnyckeln sitter på rätt ställe ser det ut som i alla fall smile

Varför är så få stolta över våra svenska fordonsingenjörer på Saab som kämpar i tuff motvind stundtals men med stor proffesionell ingenjörskonst?

Det är för mig helt obegripligt att ofta bara Saab ofta får negativ kritik för att de "bara klistrar emblem och byta lampor" ....när det är så i stort sett alla bilmärken jobbar idag...
Förvisso kanske det är så att Saab jämförs mestadels med bara Volvo som kanske inte jobbat lika mkt i samma motvind och på samma sätt, förrän de sista åren och kommande... men kontentan är ändå att detta är så dagens bilproduktion måste jobba på detta vis får att kunna överleva idag! Jättetuff branch!
Låt oss uppmuntra svensk fordonsindustri och hoppas vi får behålla den!
Senast redigerat av peegee (26 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

1 754 Inlägg
26 januari 2008
#40
Vad kan jag säga?

Awful!

Jag kan inget om allt.


Sök