3458
Sök

Tips & bilder på hur bygga ljud utan baksäte!

Stressad fläkt
93 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Vill ha tips hur jag ska bygga bakom förarstolarna i min 244!

Hade tänkt också lite extra plats längst fram där så man kan klämma in några polare i nöd. Ska byggas i trä som sedan kläs med svart tyg hade jag tänkt! Orkar inte att plasta något, kanske om det är en lysande snygg ide så kan ja lägga ner krut påt smile

http://www.garaget.org/archive/5234/68953/68953-697564.jpg

Så ser det ut, Ni får gärna ps,a något fränt å komma med tips!

Låt era ideér FLÖDA

Volvo 244, Suzuki RM 125, Lynx 670 Big-Pipe X, Crescent 120cc 4t

turboabstinens
442 Inlägg
14 januari 2008
Om du inte vill plasta sååå.. Bygg en stor låda som är vinklad lite, kanske 70 grader, och två basar framåt. Kan nog bli helt ok tryck

ocertifierad klåpmekare

Stressad fläkt
93 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Jo något sådant jag tänkt men ville inte ha så rakt å vanligt utan nå annorlunda? hmm

Lite överallt..
612 Inlägg
14 januari 2008
Almgren skrev:
Jo något sådant jag tänkt men ville inte ha så rakt å vanligt utan nå annorlunda? hmm

Hehe, lättaste sättet att få det annorlunda är att plasta så... roll

Vill du sticka ut, så plasta din egen låda, brukar bli mest orginellt då..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

782 Inlägg
14 januari 2008
Varenda EN plastar ju nu.....!!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

Lite överallt..
612 Inlägg
14 januari 2008
bushmyra skrev:
Varenda EN plastar ju nu.....!!!

Och vad är det för fel med det?

Betyder ju bara att man får tänka mer innan man bygger för att vara unik.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

782 Inlägg
14 januari 2008
han ville ju ha något annorlunda..

16 197 Inlägg
14 januari 2008
Almgren skrev:

du vill inte plasta å inte bygga "fyrkantigt".. då finns inte inte så mycke annat kvar å välja på.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Lite överallt..
612 Inlägg
14 januari 2008
bushmyra skrev:

Ja?

Det finns ingen gräns på vad du kan bygga med glasfiber, bara fantasin som sätter gränserna.

Annorlunda kan definieras på många olika sätt, han kanske menade annorlunda på det sättet att han vill bygga en baslåda av pappkartong? Var och en gör som man vill, men förslagsvis är glasfiber att föredra om man vill bygga en lite "Annorlunda" baslåda, tycker JAG iallafall. Går ju att bygga på lite olika sätt med bara MDF/spånskiva också, men inte i samma utsträckning.

Sedan är det upp till individen att bestämma vad han/hon tycker är annorlunda.

782 Inlägg
14 januari 2008
För länge sen var det en som byggde två stjärnor som baslådor..dom stog upp i skuffen DET är annorlunda.

782 Inlägg
14 januari 2008
A_Lindahl skrev:
bushmyra skrev:

Ja?

Det finns ingen gräns på vad du kan bygga med glasfiber, bara fantasin som sätter gränserna.

Annorlunda kan definieras på många olika sätt, han kanske menade annorlunda på det sättet att han vill bygga en baslåda av pappkartong? Var och en gör som man vill, men förslagsvis är glasfiber att föredra om man vill bygga en lite "Annorlunda" baslåda, tycker JAG iallafall. Går ju att bygga på lite olika sätt med bara MDF/spånskiva också, men inte i samma utsträckning.

Sedan är det upp till individen att bestämma vad han/hon tycker är annorlunda.

självfallet är det upp till var och en att bestämma vad som är "annolunda" men han skriver ju att han inte vill plasta och inte heller bygga rakt så..

Lite överallt..
612 Inlägg
14 januari 2008
bushmyra skrev:
För länge sen var det en som byggde två stjärnor som baslådor..dom stog upp i skuffen DET är annorlunda.

Ja, jag skrev ju att man kan bygga lite annorlunda med spån/MDF-skiva också, men INTE i samma utsträckning som med glasfiber.

Försök att göra lite mer runda former med Spån/MDF-skiva och sedan plasta en lika dan låda, så kan jag lova att det är smidigare att plasta.

782 Inlägg
14 januari 2008
A_Lindahl skrev:
bushmyra skrev:

Ja, jag skrev ju att man kan bygga lite annorlunda med spån/MDF-skiva också, men INTE i samma utsträckning som med glasfiber.

Försök att göra lite mer runda former med Spån/MDF-skiva och sedan plasta en lika dan låda, så kan jag lova att det är smidigare att plasta.

jag har aldrig sagt något annat... har själv plastat delar av baslådan i bmw:n..

Lite överallt..
612 Inlägg
14 januari 2008
bushmyra skrev:
A_Lindahl skrev:
bushmyra skrev:

jag har aldrig sagt något annat... har själv plastat delar av baslådan i bmw:n..

Ja, jag ser det, snyggt btw! smile

Ville inte trycka ner någon som tycker nått annat, bara få fram min åsikt, som är att det är/går att bygga mer annorlunda med glasfiber än med bara MDF/spånskiva.

Stressad fläkt
93 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Jo jag vet att det är bäst att plasta, men hade tänkt om ni kunde ge tips på hur då, säg att jag kan plasta då, kan ni rita upp en liten ritning hur ni tycker? sen kan man ju få inspiration & koka ihop något själv!

Det jag tänkte med trä var något så här t ex, lutad lutad skiva på båda ytter kanterna & t ex i mitten en rak vågrät & sen med väggar så att det ser ut som en stol i mitten typ. Går ju att hålla på så med trä också!

Men kom me förslag hur jag ska plasta/skruva ihop något då.

Måste ju lära mig plasta nångång (:

Lite överallt..
612 Inlägg
15 januari 2008
showyoursound

Där kan du få massor med inspiration..

782 Inlägg
15 januari 2008
läser många trådar och inlägg där "folk" skriver jag måste lära mig plasta bla bla "första gången jag plastar" osv osv faan vad alla hakar upp sig på det här med plasta... det är inte rymdforskning... aja kanske skulle skrivit mitt inlägg i GNÄLLTRÅDEN istället ha ha lycka till med ditt bygge.
Ett tips är att kolla runt sno någons ide och modifiera den...

Stressad fläkt
93 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
bushmyra skrev:
läser många trådar och inlägg där "folk" skriver jag måste lära mig plasta bla bla "första gången jag plastar" osv osv faan vad alla hakar upp sig på det här med plasta... det är inte rymdforskning... aja kanske skulle skrivit mitt inlägg i GNÄLLTRÅDEN istället ha ha lycka till med ditt bygge.

Nej det är inget problem! Men hade inte tänkt lagt ner så mycket tid, men man kanske kan göra något snyggt och sen bara plasta på lite uppbyggnader utav högtalarna så blir det lite mer eget!

16 197 Inlägg
16 januari 2008
Almgren skrev:
bushmyra skrev:

Nej det är inget problem! Men hade inte tänkt lagt ner så mycket tid, men man kanske kan göra något snyggt och sen bara plasta på lite uppbyggnader utav högtalarna så blir det lite mer eget!

plasta en vettig låda gör man ju på en kväll elle två... ska man sen klä den me matta/tyg så behövs de ju knappt nå underarbete. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Stressad fläkt
93 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Almgren skrev:
bushmyra skrev:

plasta en vettig låda gör man ju på en kväll elle två... ska man sen klä den me matta/tyg så behövs de ju knappt nå underarbete. smile

nä precis e ju endå ganska lätt. Men sen är det att veta hur jag ska göra det, vill inte bara ha n¨ån rak sluttande vägg liksom itan kunna klämma in polarna i nöd också..

Sök