3901
Sök

Köpt något till bilen som du vill varna andra för?

emil1986
14 januari 2008
Trådstartare
Allt på Biltema, är det inte fel på produkten redan i butiken går det sönder så fort det används. Gäller även icke bildelar t ex pennor, stövlar, fiskelina, väckarklocka, snöskyffel o s v. Stövlarna kanske man inte ska klaga så mycket på, de håller i några timmar i alla fall!

Men nu ska jag hålla mig till ämnet bildelar. Köpte en laddningregulator till Forden när jag hade den, den var bara halv. När jag kom tillbaka och klagade sa personalen att det ska vara så eftersom även de andra på hyllan också bara har halvklara från fabrik. Ja, vad ska man säga. Suck!

FELTEMA
Senast redigerat av emil1986 (14 januari 2008)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
14 januari 2008
¨Jag håller med lite granna här! visst även biltema har vissa funktionella saker, men mycket som inte stämmer! köpte tex ett komplett bromsrörs kit till tjejjens Ford Sierra pga 2a på bess men ett rör va för kort! tur bara att det inte va ett av dem jag behövde!

Thorssa
14 januari 2008
Trådstartare
LED-bakljus. Verka vara standard med för klena motstånd i dem vilket leder till släckta dioder.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 januari 2008
Thorssa skrev:
LED-bakljus. Verka vara standard med för klena motstånd i dem vilket leder till släckta dioder.

Det är nog från märke till märke, jag vet att Altezza gör bra grejjer, dom är iaf starkt rekomenderade i dodge-forumen jag hänger på.

16 197 Inlägg
14 januari 2008
emil1986 skrev:
Allt på Biltema, är det inte fel på produkten redan i butiken går det sönder så fort det används. Gäller även icke bildelar t ex pennor, stövlar, fiskelina, väckarklocka, snöskyffel o s v. Stövlarna kanske man inte ska klaga så mycket på, de håller i några timmar i alla fall!

Men nu ska jag hålla mig till ämnet bildelar. Köpte en laddningregulator till Forden när jag hade den, den var bara halv. När jag kom tillbaka och klagade sa personalen att det ska vara så eftersom även de andra på hyllan också bara har halvklara från fabrik. Ja, vad ska man säga. Suck!

FELTEMA

köper en MASSA saker på biltema.. alla meckverktyg köper ja där å även en massa delar.. ytters få tillfällen ja haft nå problem.  de enda man inte ska köpa där e elverktyg för dom e kass om man ska använda dom ofta,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fotograf
166 Inlägg
14 januari 2008
Bra tråd. smile

Håller med om poster ovan, Biltema är rent ut sagt, sämst.

SAAB - Move Your Mind.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
14 januari 2008
evilaudio skrev:
emil1986 skrev:

FELTEMA

köper en MASSA saker på biltema.. alla meckverktyg köper ja där å även en massa delar.. ytters få tillfällen ja haft nå problem.  de enda man inte ska köpa där e elverktyg för dom e kass om man ska använda dom ofta,

Då har du inte behövt använda Meca´s fasta nycklar tillräckligt mycket wink
Jag dratt sönder antal x nu, Puuh

C H E V R O L E T <3

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2008
Kan väl iaf avråda folk från naturavfettning som är ett påhitt av satan...som att spraya på vatten

16 197 Inlägg
14 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
evilaudio skrev:
emil1986 skrev:

FELTEMA

Då har du inte behövt använda Meca´s fasta nycklar tillräckligt mycket wink
Jag dratt sönder antal x nu, Puuh

MECAs???  köper inte en pryl på meca då dom enligt mig bara e jävligt dyra på de mesta..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 235 Inlägg
14 januari 2008
ProViva skrev:
Bra tråd. smile

Nja, håller inte helt med...

Köpte väldigt mycket biltillbehör och bildelar, och aldrig varit några problem med dem.

Allt från bromsrör, bromsklossar, olja/filter, kupe/luftfilter, spindelleder/styrleder, bromscylindrar, avgassystem, stötdämpare med mera, och har varit väldigt nöjd.

Men håller delvis med gällande elverktyg; inte allt håller i längden.
Fast jag tror det har med hållningen till verktyget att göra: har man köpt det för en hundrings på Biltema, så behandlar man det därefter, som en engångsgrej.
Har vinkelslip, borr och andra verktyg därifrån, och inte haft problem med hittils. och ävem om en poleringsmaskin för 299 tackar för sig, så kör jag förbi och får en ny.

Man får ganska mycket för pengarna där.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
14 januari 2008
Varning för Julas "extra kraftiga" bilöverdrag, ska vara helt vattentätt men sist jag kollade var bilen lika blöt som de brevid mad .

Ska be om pengarna tillbaka och köpa ett nytt på Biltema och hoppas att deras funkar bättre (är dock 100:- dyrare hmm ).

- Time Attack -

609 Inlägg
14 januari 2008
Xoff skrev:
¨Jag håller med lite granna här! visst även biltema har vissa funktionella saker, men mycket som inte stämmer! köpte tex ett komplett bromsrörs kit till tjejjens Ford Sierra pga 2a på bess men ett rör va för kort! tur bara att det inte va ett av dem jag behövde!

Precis samma problem till min första bil, jettan.

Gréve
497 Inlägg
14 januari 2008
engolf skrev:
ProViva skrev:
Bra tråd. smile

Nja, håller inte helt med...

Köpte väldigt mycket biltillbehör och bildelar, och aldrig varit några problem med dem.

Allt från bromsrör, bromsklossar, olja/filter, kupe/luftfilter, spindelleder/styrleder, bromscylindrar, avgassystem, stötdämpare med mera, och har varit väldigt nöjd.

Men håller delvis med gällande elverktyg; inte allt håller i längden.
Fast jag tror det har med hållningen till verktyget att göra: har man köpt det för en hundrings på Biltema, så behandlar man det därefter, som en engångsgrej.
Har vinkelslip, borr och andra verktyg därifrån, och inte haft problem med hittils. och ävem om en poleringsmaskin för 299 tackar för sig, så kör jag förbi och får en ny.

Man får ganska mycket för pengarna där.

nej och jag måste tillägga deras verktyg som har 10 års garanti håller bra med.. har kört me meterslånga rör på hylsorna å sånt.. de enda som gick sönder då va spärrskaftet... men de gör dom flesta de är därför man får me den fula me en genomgående pinne...  men de va bara å gå in å byta ut, behövde inte ens visa kvittot smile

DFFL
9 020 Inlägg
14 januari 2008
Jag vill varna för att låta en verkstad försöka hitta ditt körkort när det ligger mellan panelen och vindrutan.
Det kostar 300kr i arbete och 150kr i material. (halvt buntband med lite silvertejp på tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 059 Inlägg
14 januari 2008
emil1986 skrev:

FELTEMA

Rätt märkligt va.. att du köpt halva butiken fast du säger att ALLT gått sönder.. Varför i hela fridens namn handlar du så jädra mycket där då?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
14 januari 2008
kostar nått 1000kr på ett bra ställe och 300kr för samma sak på biltema
kan man väll förvänta sig att kvaliten inte är densamma,

jag har aldrig haft problem med nått från biltema, tycker dom har bra priser och kvaliten duger bra. smile
Senast redigerat av richardoo290 (14 januari 2008)

12 086 Inlägg
14 januari 2008
Mortalis skrev:
Kan väl iaf avråda folk från naturavfettning som är ett påhitt av satan...som att spraya på vatten

Jag instämmer, och som en på Shell här i Motala sa.. "använd riktig elak avfetting ingen sån här värdelös miljövänlig skit de rekomenderar". Haha.. jag skrattade länge åt henne.

1 010 Inlägg
14 januari 2008
hmm allt ja köpt från biltema har varit helt okej.
förutom när ja skulle renovera bakbromsarna som är trummor på vectran tongue

köpte en påse me fjädrar som skulle passa min modell. fanns två olika påsar me samma art-nr.
å hälften av fjädrarna va helt okända...fanns inga av samma typ på mina bromsar dessutom fattades det just den jag ville ha...surt

2 182 Inlägg
15 januari 2008
Verktyg från Biltema, har du tur får du vettiga verktyg, har du otur får du b-verktyg.

Lyckades faktiskt böja ett ledverktyg från biltema

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

7 100 Inlägg
15 januari 2008
va alla klagar på biltema då!
i like biltema big_smile

http://www.garaget.org/archive/27938/52348/52348-535300.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök